ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Zotye T900 Range Rover Sport
خودرو

با زوتای T900 آشنا شوید؛ کپی ارزان قیمت شاسی بلند لوکس و پرطرفدار رنجرور اسپرت

کمپانی چینی زوتای که پیش از این با کپی برداری از پورشه ماکان خبرساز شده بود، باز هم اتفاق مشابهی را رقم زده و این بار با کپی کردن از روی چند شاسی بلند مطرح ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

کمپانی چینی زوتای که پیش از این با کپی برداری از پورشه ماکان خبرساز شده بود، باز هم اتفاق مشابهی را رقم زده و این بار با کپی کردن از روی چند شاسی بلند مطرح به ویژه رنجرور نام خود را بر سر زبان ها انداخته است!

چنانچه از نمای روبرو نگاهی به شاسی بلند جدید زوتای با نام T900 داشته باشید، بلافاصله با فرم ها و اشکال آشنایی مواجه خواهید شد. این فرم ها و اشکال به وضوح رنجرور اسپرت را در ذهن تداعی می کنند.

zotye-t900-5 (4)

البته برای کاستن شباهت ها و انحراف ذهن بیننده طراحان زوتای تعییراتی را در شکل سپر، جلو پنجره و چراغ ها اعمال کرده اند، اما این تغییرات کافی نبوده و T900 کاملا شبیه شاسی بلند لوکس انگلیسی از آب در آمده است.

zotye-t900

با مشاهده نمای عقب خلاقیت چینی ها نمایان می شود. در این نما خبری از شباهت زیاد به رنجرور نیست، شاید به همین خاطر است که المان های موجود به نوعی در هم ریخته و ناهماهنگ احساس می شوند.

zotye-t900-5 (3)

در داخل کابین طراحان زوتای باز هم خلاقیت به خرج داده و این بار به جای رنجرور از تصاویر کابین محصولات مرسدس بنز، ولوو و پورشه در زیر کاربن خود استفاده کرده اند!

در همان نگاه نخست به این اعجوبه جدید، نمایشگرهای دوگانه داشبورد که اخیرا در محصولات مرسدس بنز مرسوم شده اند، جلب توجه می کنند. شکل فرمان و ورودی های هوا و همچنین فرم کلی کنسول میانی هم گویی از پورشه کاین به این خودرو انتقال یافته اند.

zotye-t900-5 (2)

زوتای T900 نیروی خود را از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ دریافت می کند. این موتور توانایی تولید 230 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و در همکاری با گیربکس دوکلاچه هشت سرعته خودکار چرخ ها را به حرکت در میاورد. بد نیست اشاره کنیم مدل پایه رنجرور اسپرت از موتوری 3 لیتری به قدرت 340 اسب بخار و جعبه دنده هشت سرعته خودکار بهره می برد.

2018-range-rover-sport-1

قیمت شاسی بلند جدید چینی ها از 160 هزار یوان (معادل تقریبا 290 میلیون تومان یا 23.4 هزار دلار) آغاز شده و تا 200 هزار یوان (معادل 360 میلیون تومان یا 29.2 هزار دلار) بالا می رود. برای مقایسه رنجرور اسپرت در مدل پایه حول و حوش 70 هزار دلار قیمت دارد.

البته از آنجایی که دولت چین تعرفه سنگینی را برای خودروهای خارجی تعیین کرده، اهالی این کشور برای خرید شاسی بلند لوکس انگلیسی ها باید مبلغی بیش از دو برابر قیمت جهانی پرداخت کنند، به عبارت دقیق تر 1.02 میلیون یوان معادل تقریبا 150 هزار دلار یا 1.8 میلیارد تومان!

2018-range-rover-sport-3

اما یک مساله مهم؛ همانطور که پیشرفت دیگر خودروسازان چینی و گرایش آنها به سمت تولید مدل هایی با هویت مستقل جای تحسین دارد، کپی کاری های این چنینی مایه شرمساری شده و اسباب تمسخر در مقیاسی بین المللی را فراهم می کند.

ناگفته نماند زوتای علاقه خاصی به کپی کاری از روی مدل های معروف اروپایی دارد. طراحان این شرکت چینی پیش تر مدل هایی مثل لامبورگینی اوروس و آئودی Q3 را نیز به زیر کاربن خود برده اند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

    لبته از آنجایی که دولت چین تعرفه سنگینی را برای خودروهای خارجی تعیین کرده، اهالی این کشور برای خرید شاسی بلند لوکس انگلیسی ها باید مبلغی بیش از دو برابر قیمت جهانی پرداخت کنند.
    بعد که ترامپ همین کار رو در مقابل چینی ها میکنه همه ترامپ رو مقصر میدونن و متهمش میکنن به شروع جنگ تجاری? ?

مطالب پیشنهادی