ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران بدون نیاز به سنسور مخصوص، با آیفون فشار خون را می‌سنجند

اوایل سال ۲۰۱۸ سامسونگ دو تلفن همراه گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس را همراه با سنسور جدیدی که می‌تواند فشار خون را اندازه بگیرد عرضه کرد. اگرچه دقت چندان بالایی نداشت که آن ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

اوایل سال ۲۰۱۸ سامسونگ دو تلفن همراه گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس را همراه با سنسور جدیدی که می‌تواند فشار خون را اندازه بگیرد عرضه کرد. اگرچه دقت چندان بالایی نداشت که آن را برتر از تجهیزات پزشکی بدانیم اما برای استفاده روزمره به نظر کافی بود.

اما حالا گروهی از محققات دانشگاه ایالتی میشیگان اپلیکیشنی برای آیفون ساخته‌اند که بدون سنسور مورد نظر هم می‌تواند کارکردی مشابه در اختیار کاربر قرار دهد. کاربر باید انگشت خود را روی دوربین سلفی قرار دهد و کمی هم به نمایشگر فشار وارد کند (همانطور که در تصویر آمده). موبایل سپس با دریافت اطلاعات از سنسور دوربین و فشار روی نمایشگر از طریق 3D Touch اطلاعاتی دریافت می‌کند.

اپلیکیشن‌های زیادی هستند که از دوربین گوشی‌های موبایل استفاده می‌کنند تا فشار خود را ارزیابی کنند اما استفاده از 3D Touch برای ارزیابی دقیق‌تر خلاقانه است. طبق گفته پژوهشگران که نام یک محقق ایرانی، محمد یاوری‌منش در میانشان دیده می‌شود، در طول تست این اپ فقط شاهد خطای ۲ میلی‌متر جیوه‌ای نسبت به دستگاه فشارسنج انگشتی بوده‌اند. به بیان دیگر، این اپ فوق‌العاده دقیق نیست اما بدون استفاده از سنسوری مجزا، نتیجه قابل تحسینی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این تیم می‌خواهند اپلیکیشن را برای سال ۲۰۱۹ آماده کنند و از آنجایی که آیفون بسیار تلفن محبوبی است، امیدوارند این اپ به سلامت کاربران کمک کند.

اما فراموش نکنید که اپل احتمالا قصد دارد خودش را از دست فناوری 3D Touch رها کند. دلیل آن استقبال کم کاربران و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و همچنین گران‌قیمت بودن این فناوری است. بنابراین شاید اپل در مراسم رونمایی امشب خود از آیفون‌های بعدی بخواهد این فناوری را از آیفون‌ها حذف کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Seyed Ali Amrollahi
    Seyed Ali Amrollahi | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷

    با اندروید هم میشه. نرم افزار های زیادی هست

مطالب پیشنهادی