ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

mclaren-speedtail-3 4
خودرو

جانشینی شایسته برای F1 افسانه ای؛ مکلارن اسپیدتیل با شتاب و سرعتی دیوانه وار در راه است

مدتی می شود که خبرهایی مبنی بر ارایه یک سوپر اتومبیل فوق سریع از سوی کمپانی مکلارن به گوش می رسد. چندی پیش معلوم شد که این خودرو اسپیدتیل (Speedtail) نامگذاری شده و به احتمال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

مدتی می شود که خبرهایی مبنی بر ارایه یک سوپر اتومبیل فوق سریع از سوی کمپانی مکلارن به گوش می رسد. چندی پیش معلوم شد که این خودرو اسپیدتیل (Speedtail) نامگذاری شده و به احتمال بسیار در نمایشگاه خودروی پاریس امسال در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

حال چند هفته مانده به زمان برگزاری این نمایشگاه قدیمی و معروف شاهد انتشار جزئیاتی بیشتری از ابر خودروی انگلیسی ها هستیم. به گفته برخی منابع مطلع و یکی از مشتریان، اسپیدتیل در دو نسخه 4-Wheel Drive و Propulsion تست هایی را پشت سر گذاشته است.

mclaren-speedtail-3 (3)

همانطور که از نام نسخه 4-Wheel Drive براحتی می توان حدس زد، به احتمال قریب به یقین در این نسخه نیروی موتور به سمت هر چهار چرخ هدایت می شود. اما نسخه Propulsion احتمالا به مدل دیفرانسیل عقب اطلاق شده و یا ممکن است نام یک مد خاص باشد.

گفته می شود مکلارن اسپیدتیل برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 2 ثانیه زمان نیاز دارد که در صورت تبدیل شدن به واقعیت یک رکورد خارق العاده محسوب شده و در مقایسه با شتاب بوگاتی شیرون برابر با 0.5 ثانیه بهتر خواهد بود. با چنین شتاب دیوانه واری، اسپیدتیل حتی می تواند سریع ترین موتور سیکلت ها را نیز به چالش بکشد.

mclaren-speedtail-3 (2)

اسپیدتیل از لحاظ حداکثر سرعت نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. آنطور که مکلارن ادعا کرده دست پرورده جدید این کمپانی توانایی شکستن رکورد 391 کیلومتر در ساعت را دارد. بد نیست اشاره کنیم این رکورد توسط سوپر اتومبیل افسانه ای F1 ثبت شده و تاکنون در میان محصولات مکلارن پابرجا مانده است. با این حساب می توان اسپیدتیل را پرشتاب ترین و سریع ترین ساخته تاریخ مکلارن دانست.

درباره مشخصات فنی این سوپر اتومبیل انگلیسی اطلاعات زیادی در دست نیست، اما می دانیم که نیروبخش آن یک پیشرانه هیبریدی خواهد بود. برخی معتقدند موتور بنزینی این پیشرانه در واقع نسخه ای ارتقا یافته از همان موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی 720S است. انتظار می رود خروجی پیشرانه هیبریدی مکلارن اسپیدتیل چیزی در حدود 1000 اسب بخار باشد.

mclaren-speedtail-3 (1)

پیش بینی می شود مکلارن در روزهای آتی در یک همایش خصوصی از این ابر خودروی هیجان انگیز پرده برداری کند. رونمایی رسمی هم به 12 اکتبر (20 مهر ماه) موکول خواهد شد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده تنها 106 دستگاه از مکلارن اسپیدتیل با قیمتی در حدود 1.6 میلیون پوند تولید می شود. نکته جالب اینکه تمامی 106 دستگاهی که قرار است از اواخر سال آینده تولید شوند، به فروش رسیده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی