ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آئودی Q8 مدل 2019 رونمایی شد؛ تلفیق کیفیت و پرستیژ

خودروی جدید Q8 آئودی یک کوپه 5 درب است که به عنوان اولین محصول تولیدی آئودی در کلاس بی ام و X6 معرفی شده است. این کوپه به کمک فرم خاص طراحی و با همراهی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

خودروی جدید Q8 آئودی یک کوپه 5 درب است که به عنوان اولین محصول تولیدی آئودی در کلاس بی ام و X6 معرفی شده است. این کوپه به کمک فرم خاص طراحی و با همراهی خطوط سقفی خود، عریض تر و کوتاه تر جلوه می کند اما واقعیت این است که ابعاد آن تقریبا مشابه با Q7 است. این خودروی هیبریدی یکی از کراس اوور هایی که مسافت قابل پیمایش با آن به کمک یک بار سوخت گیری به شدت بالا بوده و به نوعی در بین گران قیمت ترین و پیشرفته ترین خودروهای کراس اوور آئودی قرار دارد.

تقریبا تمام امکانات و تکنولوژی هایی که در یک خودرو قابل استفاده است در مدل 2019 کراس اوور Q8 آئودی دیده می شود. قیمت تریم پایه این خودرو یعنی تریم پریمیوم از حدود 67 هزار دلار شروع شده و در صورتی که خریدار تمامی آپشن های ارائه شده برای آن را انتخاب کند مبلغ پرداختی به تناسب افزایش پیدا می کند. پرداخت مبلغی در حدود 70 هزار دلار برای یک کراس اوور نسبتا زیاد بوده و آئودی در این زمینه در دسته کمپانی های گران فروش قرار می گیرد چرا که کراس اوورهای کمی هستند که قیمت پایه آن‌ها از حدود ۷۰ هزار دلار آغاز شود.

در صورتی که شما نسخه 67 هزار و 400 دلاری این خودرو را خریداری کنید به صورت استاندارد از امکانات و تکنولوژی های به نسبت خوبی برخوردار خواهید شد. از جمله این امکانات می توان به سیستمی اشاره کرد که می‌تواند سایر خودروها، عابران پیاده و حتی دوچرخه سواران را تشخیص دهد. سیستم ترمز خودکار اضطراری نیز از دیگر تکنولوژی های به کار رفته در تریم پریمیوم Q8 آئودی است؛ این فناوری تا سرعت 85 کیلومتر بر ساعت در حالتی که تشخیص دهد تصادف اتفاق خواهد افتاد، اقدام به فعال کردن ترمزها می‌کند. از جمله امکانات ایمنی دیگر آئودی در این خودرو می توان به کروز کنترل هوشمند، رادار بین خطوط، سیستم شناسایی تابلوهای جاده و چراغ‌های هوشمند برای دور زدن (Turn assist) اشاره کرد.

اگر نگاهی به داخل کابین مدل 2019 آئودی Q8 بیاندازیم به خوبی متوجه تلاش آئودی برای هرچه بیشتر فراهم کردن راحتی سرنشینان خواهیم شد. سیستم مولتی مدیا MMI آئودی که در واقع یک صفحه نمایش حدودا 10 اینچی است در نقش یک سیستم اطلاعات سرگرمی (اینفوتیمنت) در این خودرو حضور داشته و از طرف دیگر اطلاعات مربوط به سیستم رهیاب ماهواره‌ای را نیز در اختیار سرنشینان قرار می دهد. علاوه بر نمایشگر فوق، یک نمایشگر 8.6 اینچی دیگر نیز که لمسی است در این کراس اوور جای خوش کرده است. این صفحه نمایش وظیفه کنترل سیستم تهویه مطبوع را به عهده دارد.

اگر شما یکی از طرفداران پروپاقرص آئودی باشید به راحتی می توانید کابین Q8 جدید را تشخیص دهید چرا که طراحی کلی این کابین به سایر مدل‌های آئودی به خصوص طراحی مدل جدید A8 بی شباهت نیست. نسل دوم سیستم کابین مجازی یا virtual cockpit از دیگر امکاناتی است که در مدل 2019 Q8 آئودی به چشم می خورد. این سیستم در واقع یک نمایشگر 12.3 اینچی در مقابل راننده است که اطلاعات مربوط به خودرو را با او درمیان می گذارد.

Q8 آئودی

تریم های دیگری که در Q8 آئودی ارائه می شود به ترتیب پریمیوم پلاس و پرستیژ است. تریم پریمیوم پلاس که یک تیپ بالاتر از تریم پریمیوم است در حدود 4 هزار دلار بیشتر یعنی با قیمت پایه 71 هزار و 400 دلار قابل خریداری است. فول ترین تریم یعنی تریم پرستیژ نیز با قیمت پایه 76 هزار و 500 دلار ارائه شده است. از جمله امکانات استاندارد تیپ فول می توان به سیستم هدآپ دیسپلی تمام رنگی‌، اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد.

به غیر از تریم پایه که آن هم نسبتا از امکانات خوبی برخوردار است سایر تیپ های ارائه شده Q8 آئودی از امکانات بسیار زیاد ایمنی و رفاهی برخوردار اند. هر دو تریم پریمیوم پلاس و پرستیژ از سیستم صدای سه بعدی برند Bang & Olufsen برخوردار بوده و حتی مالکان تریم پرستیژ می توانند با پرداخت مبلغی بیشتر سیستم صوتی 3 بعدی قدرتمندتر و پیشرفته تری از Bang & Olufsen را نیز برای خود فراهم کنند. گفته می شود این آپشن ویژه 19 عدد بلندگو را برای خریداران خود فراهم می کند.

آئودی در مورد قوای محرکه Q8 توضیح داده است که این کراس اوور هیبریدی از یک موتور شش سیلندر خورجینی شکل از نوع توربو شارژ به حجم 3 لیتر بهره می برد. قدرت موتور و گشتاور مجموع قوای محرکه این خودرو با احتساب موتور الکتریکی ۴۸ ولتی آن به ترتیب چیزی در حدود 335 اسب بخار و 500 نیوتن متر است. گیربکس استفاده شده در تمامی مدل های 2019 Q8 آئودی نیز یک جعبه‌ دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار است.

با توجه به وزن 2300 کیلوگرمی Q8 آئودی می توان گفت که این خودرو نسبتا سنگین وزن می باشد که موتور قدرتمند آن حتی با وجود وزن بالا نیز این توانایی دارد که سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را تنها در 5.6 ثانیه طی کند. تمامی مدل‌های و تریم های مختلف Q8 آئودی به صورت استاندارد به سیستم چهار چرخ محرک اختصاصی این کمپانی یعنی سیستم کواترو مجهز هستند.

در مورد عرضه این خودرو نیز گفته می شود که پیش فروش بازار اروپا و آلمان از سه ماهه‌ی سوم سال 2018 آغاز خواهد شد و مردم آمریکا نیز از سال 2019 می توانند به این کراس اوور هیبریدی دسترسی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی