ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کره شمالی
تکنولوژی

کره شمالی چگونه با فروش نرم افزار به کشورهای دیگر تحریم های آمریکا را دور می زد

گروهی مرتبط با دولت کره شمالی با مخفی کردن هویت واقعی خود در شبکه های اجتماعی اقدام به توسعه و ارائه نرم افزارهای خود به مشتریانی در فرای مرزهای این کشور می کردند و به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

گروهی مرتبط با دولت کره شمالی با مخفی کردن هویت واقعی خود در شبکه های اجتماعی اقدام به توسعه و ارائه نرم افزارهای خود به مشتریانی در فرای مرزهای این کشور می کردند و به این ترتیب تحریم های آمریکا را دور می زدند.

اخیراً وزارت خزانه داری ایالات متحده دو شرکت فناوری محور را متهم کرده که در حال کسب سرمایه برای کره شمالی هستند. این دو شرکت «یانبیان سیلور استار» در نزدیکی شهر شن یانگ چین و شرکت روسی «وولاسیس سیلور استار» بودند. علاوه بر این مدیرعامل شرکت اول که شهروند کره شمالی بود مشمول تحریم های ایالات متحده شد.

ایالات متحده قصد داشت نیروهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات کره شمالی را که در فرای مرزهای این کشور با مخفی کردن هویت واقعی خود فعالیت می کردند را از کسب درآمد برای کره شمالی باز دارد. این افراد تلاش می کردند هویت خود را در پس شرکت های دیگر و با نام های مستعار مخفی کنند و به عنوان شهروندان دیگر کشورها فعالیت کنند.

نرم افزار کره شمالی

بر اساس آنچه وال استریت ژورنال اعلام کرده برای این منظور از شبکه های اجتماعی فیسبوک و لینکدین برای تبلیغ استفاده می شده و این افراد و شرکت ها از طریق سایت های فریلنس و آپوُرک کسب و کار خود را ارائه می دادند. همچنین برای پرداخت ها از سیستم پِی پال استفاده می کردند.

اولین بار در ماه جولای سال جاری میلادی بود که وزارت خزانه داری آمریکا در مورد طرح مخفی توسعه نرم افزار توسط کره شمالی هشدار داد البته در آن زمان جزئیات چندانی در این باره اعلام نشده بود. اکنون فیسبوک تعداد زیادی از حساب های مشکوک مرتبط با این موضوع را مسدود کرده است. لینکدین و آپورک نیز اقداماتی در این زمنیه انجام داده اند.

گفته شده نرم افزارهایی که به صورت مخفیانه توسط کره شمالی به فروش می رسند می توانند خطرات امنیتی نیز به همراه داشته باشند. بر اساس اعلام وزارت خزانه داری ایالات متحده، دولت کره شمالی از محصولات متنوعی از جمله توسعه اپلیکیشن ها و وبسایت ها، نرم افزارهای امنیتی، نرم افزارهای تشخیص هویت بیومتریک و نیز برنامه های حوزه نظامی و اعمال قانون کسب درآمد کرده است. این نرم افزارها می تواند حاوی بد افزارهایی باشند که امنیت شرکت های خریدار آنها را در معرض خطر قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • irajmirzazadehpy
    irajmirzazadehpy | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

    بیاییم تعریف هکر را یاد بگیریم ! شرط برنامه نویس بودن صرفا برای هکر شدن کافی نیست یک هکر واقعی باید به الکترونیک و برنامه نویسی ان مسلط باشد تا بتواند روتر ها و شبکه ها را بدون رد پا هک بکند ! یعنی یک هکر واقعی باید بتواند یک ابزار الکترونیکی را طراحی بکند و نقاط ضعف ان را بشناسد .

  • irajmirzazadehpy
    irajmirzazadehpy | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

    متاسفانه اکثر اختیارات فرا قانونی امریکا بعد از حملات 11 سپتامبر که در اون شهروندان عربستانی و مصری مشارکت داشتند تصویب شده است و گرنه هیچ منطقی توجیه نمی کند که فرضا با چند هزار دلار بشه اقدامی بر علیه امریکا کرد

  • irajmirzazadehpy
    irajmirzazadehpy | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

    همه را به مطالعه اسناد ویکی لیکس دعوت می کنم
    https://wikileaks.org/ciav7p1/

  • hosein n
    hosein n | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

    آمریکا خودش ناقض هر چی کنوانسیون و... است هر روز در حالا شنود و هک سیستم های دولتی و شرکت های خصوصی بقیه کشوراس حالا واسمون چارتا بدبخت هکرو بزرگ میکنه

    • enrix
      enrix | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

      هکر گاو و گوسفند نیس عزیزم! یه هکر میتونه کله اطلاعات یه ارتش یا بانک رو از دور دست ها به دست بیاره و بدون سرنخ محو بشه!نرم افزار رسمی و شناسنامه داری که تو گوگل پلی یا استور عرضه میشه خیلی فرق میکنه که نرم افزاری که معلوم نیس چیه و کجاییه! مث این اپهای 2 مگی که تو وب و تلگرام توسط خاله صغرا و خاله مهسا و .... خخخخ فوروارد میشه

      • Ali Reza
        Ali Reza | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

        اینو خیلی خوب اومدی موافقم

      • irajmirzazadehpy
        irajmirzazadehpy | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

        زیاد باهات موافق نیستم ضمن اینکه جرم این افراد هک نیست بلکه این افراد به این جرم که تبعه کره شمالی هستند تحریم می شوند .

        • enrix
          enrix | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

          منم نگفتم اینا هکرن یا مجرمن.گفتم آمریکا ترس از این داره که ممکنه در پوشش نرم افزارهای کره ای این کارو کرده باشن! مگه نبوده حملات سایبری به ارتش آمریکا از سمت کره؟؟؟؟برا همینه گفتم امکانش هست چون کره شمالی اولین باره در پوشش یه شرکت در خارج از مرزها داره نرم افزار میفروشه

مطالب پیشنهادی