ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ابزار تشخیص آهنگ گوگل حالا می‌تواند میلیون‌ها موزیک را تشخیص دهد

یکی از قابلیت‌های جالب پیکسل 2 نسبت به بقیه پرچمداران سال گذشته به وجود Now Playing بازمی‌گشت. این بخش که عملکردی شبیه به سرویس‌های Shazam و SoundHound دارد به کاربر کمک می‌کند تا ده‌ها هزار آهنگ‌‌های ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

یکی از قابلیت‌های جالب پیکسل 2 نسبت به بقیه پرچمداران سال گذشته به وجود Now Playing بازمی‌گشت. این بخش که عملکردی شبیه به سرویس‌های Shazam و SoundHound دارد به کاربر کمک می‌کند تا ده‌ها هزار آهنگ‌‌های معروف را جستجو کرده و نام و اسم خواننده آن‌ها را به دست بیاورد.

حالا با توجه به تاییده گوگل، این بخش از انحصار پیکسل‌ها درآمده و با ابزار Sound Search دستیار هوشمند گوگل یکپارچه شده است. بنابراین کاربران بقیه گوشی‌های اندرویدی از امروز می‌توانند آهنگ‌های مختلف را جستجو کنند. البته با یک برتری نسبت به نسخه قبلی Now Playing: جای چند هزار، ابزار Sound Search قابلیت این را دارد تا میلیون‌ها آهنگ را تشخیص بدهد.

تکنولوژی Now Playing در واقع با استفاده از شبکه عصبی پیچشی (Convolutional Neural Network) و چند ثانیه از آهنگ‌ها، به هر کدام از آن‌ها یک اثر انگشت منحصر به فرد می‌دهد. گوگل برای اینکه کتاب‌خوانه آهنگ‌های Now Playing را بزرگ‌تر کند، فضای اختصاص داده شده به شبکه عصبی پیچشی را چهار برابر کرده است.

در ادامه این تاییدیه، گوگل قول داده تا در آینده‌ای نزدیک سرعت تشخیص موزیک و دقت شناسایی این ابزار نیز بهبود می‌یابد. بد نیست بدانید اپل که سال گذشته سرویس Shazam را با قیمت 400 میلیون دلار خریداری کرده بود، هفته پیش و در یک بروزرسانی قابلیت جستجوی آهنگ دستیار هوشمند سیری را بهبود بخشید.

برای استفاده از Sound Search کافیست دکمه دستیار هوشمند گوگل را فشار داده یا از اپ Google Search کمک گرفت. همچنین برای جستجوی سریع‌تر آهنگ‌ها می‌توان یک میان‌بر از Sound Search در صفحه اصلی گوشی قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

    خیلی وقته که کار نمیکنه! نمیدونم مشکلش چیه روی چند تا گوشی تست کردم و هر بار هنگ میکنه با فیلتر شکن و بدون اون فرقی نکرد خود برنامه مشکل داره گویا

مطالب پیشنهادی