ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا یک شخصیت ایرانی در Assassin’s Creed Odyssey حضور دارد؟

اگر از طرفداران سری اساسینز کرید باشید، قطعا می‌دانید که ریشه این اسم و تاریخچه اساسین‌ها به ایران و داستان حسن صباح و یارانش در قلعه الموت برمی‌گردد. طی سال‌های اخیر، هر زمان که وقت ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

اگر از طرفداران سری اساسینز کرید باشید، قطعا می‌دانید که ریشه این اسم و تاریخچه اساسین‌ها به ایران و داستان حسن صباح و یارانش در قلعه الموت برمی‌گردد. طی سال‌های اخیر، هر زمان که وقت معرفی قسمت جدیدی از این فرنچایز رسیده، بسیاری از کاربران ایرانی منتظر بودند تا بالاخره یوبی‌سافت کمی معرفت نشان داده و کمی هم ایرانی‌ها را در دنیای اساسینز کرید دخیل کند. حال به نظر می‌رسد که این اتفاق سرانجام و در اولین دی‌ال‌سی داستانی اساسینز کرید:‌ادیسه در حال رخ دادن است و به احتمال بسیار زیاد، کاراکتر مکمل بخش داستانی دی‌ال‌سی The legacy of first blade یک شخصیت ایرانی خواهد بود.

زمانی که یوبی‌سافت طی E3 2018 از قسمت جدید اساسینز کرید با پسوند ادیسه پرده برداشت، مشخص شد که داستان این قسمت پیش از تمام قسمت‌های پیشین و قبل از حوادث نسخه قبلی یعنی اوریجینز رخ خواهد داد و به همین دلیل، هیدن بلید به عنوان سلاح اصلی اساسین‌ها، حداقل در بخش اصلی داستانی بازی حضوری نخواهد داشت.

بعد از آن، مدتی پیش سازندگان اساسینز کرید:‌ ادیسه در یوبی‌سافت کبک از اولین دی‌ال‌سی این عنوان پرده برداشتند، مشخص شد که در این محتوای داستانی، قرار است شاهد روایت نحوه استفاده و شکل گیری سلاح معروف اساسین‌ها یعنی همان هیدن بلید معروف باشیم.

با توجه به مخفی‌گاه قدیمی عموی اتزیو در اساسینز کرید 2، داستان پیداش و اولین استفاده از هیدن بلید به فردی به نام داریوش برمی‌گشت که در سال 456 قبل از میلاد، شاه پارس، خشایارشا را ترور کرده بود. خنجری که داریوش برای انجام ترور مهم خود از آن استفاده کرد، در نهایت و طی بازی Assassin Creed Origins به دست کلئوپاترا و بایک (شخصیت اصلی اوریجینز) افتاد و بخش زیادی از داستان حول محور این سلاح بود.

در لحظات کوتاهی که شاهد نمایشی از The legacy of first blade هستیم، کاساندرا به عنوان شخصیت اصلی اساسینز کرید: ادیسه طی یکی از ماجراجویی‌ ‌های خود با فردی روبرو می‌شود که احتمالا اولین استفاده کننده از هیدن بلید است، با توجه به ارجاعی که اساسینز کرید 2 به داریوش و داستان قتل خشایارشا داده بود و چهره خاورمیانه‌ای مردی که در این دی‌ال‌سی،‌ کاساندرا با او روبرو می‌شود؛ این شخصیت مرموز به احتمال زیاد همان داریوش یا فرد دیگری از سرزمین پرشیا است.

از آن‌جایی که زمان رخ دادن قتل خشایارشا توسط داریوش با داستان ادیسه می‌خواند و در آن‌ سال‌ها درگیری‌های زیادی بین ایرانیان و یونانیان به عنوان دو قدرت بزرگ جهان باستان جریان داشت، به هیچ عنوان بعید نیست که شاهد حضور یک شخصیت ایرانی تاثیرگذار در بازی باشیم.

اساسینز کرید:‌ ادیسه
تصویر داریوش به عنوان اولین کسی که از هیدن بلید استفاده کرد. چهره او در این عکس شباهت زیادی به تصویر شاخص این مطلب که همان فرد مرموز دی‌ال‌سی اساسینز کرید:‌ ادیسه است، دارد.

البته باید منتظر ماند و دید که طی این دی‌ال‌سی ۳ قسمتی تا چه اندازه به سرنوشت این داریوش احتمالی اشاره خواهد شد و آیا او برای فرار از قتل پادشاه و مجازات آن به یونان گریخته است یا خیر.

در ضمن جالب است بدانید که استفاده یوبی‌سافت از داریوش به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی اساسینز کرید توسط مقاله دروغ سیزده امسالمان که توسط آرش پارساپور نوشته شده، مطرح شده بود.

نظر شما چیست؟‌ آیا این فرد مرموز همان داریوش در اساسینز کرید 2 است؟ در نهایت باید منتظر بمانیم و ببینیم که یوبی‌سافت مانند اکثر فیلم‌ها و بازی‌هایی که شخصیتی ایرانی در آن‌ها حضور دارد،‌ ترسیم اشتباهی از ما خواهد داشت یا سرانجام شاهد یک اقتباس درست و حسابی از ایران به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین تمدن‌های جهان باستان خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • hosein n
    hosein n | ۲۹ شهریور ۱۳۹۷

    نه بابا اینا تنگ نظر تر این حرفان میترسن یه بازی تو ایران باستان بسازن اونوخ کل دنیا به عظمت ایران پی میبرن همه سیاه نمایی هاشون خراب میشه

  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    بجای این کار بیان همون prince of persia رو ادامه بدن حیف نیست خداییش الان با این سطح پیشرفت گرافیک بازی ها یه پرنس خوشتیپ و کله خر نداشته باشیم که با بازی کردن با زمان بهمون ذوق و شوق بده

  • محمود رضازاده
    محمود رضازاده | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    خداکنه یه نسخه ایرانی هم بسازن خیلی باحال میشه ...

  • irajmirzazadehpy
    irajmirzazadehpy | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    خواهشا اگر می خواهید گیم بازی بکنید دیگه با بیان این جور تخیلات خودتان را توجیه نکنید

    • امیر
      امیر | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

      شما چرا اینجایی ؟

      مریخ پیما های جدید ناسا که خود به خود طراحی نم شن!!!

      • irajmirzazadehpy
        irajmirzazadehpy | ۲۹ شهریور ۱۳۹۷

        من مسئول مریخ پیما هستم مگه ؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی