ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

این کشتی ۵۲ میلیون دلاری روزانه ۵ تن پلاستیک اقیانوس را بازیافت خواهد کرد

به تازگی از طراحی یک قایق تفریحی به ارزش ۵۲ میلیون دلار (۴۰ میلیون پوند) در شهر ساوتهمپتون انگلستان رونمایی شده که می‌تواند پلاستیک موجود در اقیانوس‌ها را جمع آوری کند. این قایق که «نجات ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به تازگی از طراحی یک قایق تفریحی به ارزش ۵۲ میلیون دلار (۴۰ میلیون پوند) در شهر ساوتهمپتون انگلستان رونمایی شده که می‌تواند پلاستیک موجود در اقیانوس‌ها را جمع آوری کند. این قایق که «نجات دهنده‌ی اقیانوس» (Ocean Saviour) نام دارد، قادر است روزانه ۵ تن پلاستیک اقیانوس را جمع آوری کرده و با تبدیل آنها به سوخت تجدیدپذیر، انرژی مورد نیاز برای حرکتش را تامین کند.

مکانیزم بکار رفته در این کشتی بدین شکل است که پلاستیک ابتدا خرد می‌شود، سپس آسیاب شده و داخل یک دستگاه مخصوص فشرده می‌گردد. بدین صورت قسمتی از پلاستیک اقیانوس از بین میرود بدون آنکه آلودگی دیگری به محیط زیست اضافه گردد.

در هر دو طرف این قایق که به یک کمباین بر بستر مزرعه‌ی پلاستیک اقیانوس تشبیه شده، دو بازو ۷۰ متری تعبیه شده که وظیفه جمع آوری قطعات سطح آب و انتقال آنها به نوار نقاله را بر عهده دارند.

پلاستیک های خرد شده توسط این قایق در مرحله‌ی آخر به سوخت تجدیدپذیر تبدیل می‌شوند و برای تامین انرژی همین قایق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مسئله بدین معنی است که قایق یاد شده می‌تواند تا مدت‌ها بدون سوخت گیری و با استفاده از پلاستیک بازیافتی به طی کردن مسیر ادامه دهد.

محققان باور دارند که قایق «نجات دهنده‌ی اقیانوس» تلاش قابل قبولی برای حفظ محیط زیست به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک شاهد ساخته شدن طرح‌های مشابهی برای پاکسازی اقیانوس‌ها باشیم.

پلاستیک موجود در سطح اقیانوس‌ها مسئله‌ی مهمی به شمار می‌رود چرا که کارشناسان باور دارند از سال ۱۹۵۰ میلادی تا به حال ۸.۳ میلیارد تن پلاستیک تولید شده و ۶.۳ میلیارد تن از این مقدار پلاستیک دور ریخته می‌شود. جالب اینجاست که ۷۹ درصد از این زباله‌های پلاستیکی مستقیماً به محیط زیست وارد می‌گردند.

محققان پس از بررسی‌های فراوان تخمین می‌زنند که روزانه ۸ میلیون قطعه پلاستیک وارد اقیانوس‌ها می‌شود. بدین شکل با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۵۰ میلیون تن پلاستیک در دریاها ریخته شده‌اند، کارشناسان پیش بینی می‌کنند که تا سال ۲۰۵۰ وزن پلاستیک‌ موجود در آب اقیانوس‌ها از وزن ماهی‌ها بیشتر شود.

 

تماشا کنید: به بهانه روز جهانی اقیانوس‌ ها، مروری بر تلخ ترین حقایق در مورد زمین

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (65 مورد)
  • rad
    rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    صنعت گوشت تا به حال بیشتر از جنگهای این قرن، بلایای طبیعی و تصادفات اتومبیل در آمریکا کشته داده است. اگر به نظر شما گوشت غذای واقعی برای یک انسان واقعی است، بهتره واقعا نزدیک یک بیمارستان خوب واقعی زندگی کنید
    دکتر نیل برنارد موسس و رئیس کمیته پزشکان طب مسئولیت پذیر در واشنگتن

  • rad
    rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    سال ۲۰۱۸ هستیم و مردم هنوز متعجب هستند که وگانها از کجا پروتئین دریافت می کنند. با ورزشکاران حرفه ای وگان ( گیاهخوار مطلق ) آشنا بشید

  • rad
    rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    دوستان عزیز مستند سلامتی چیست ؟ ? What the health میلیونها نفرو گیاهخوار کرده . پیشنهاد میکنم این مستند را هم حتما ببینید. https://www.aparat.com/v/iaOEo

    • rad
      rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

      این مستند عمق عوام فریبی را در صنایع غذایی حیوانی افشا میکنه

  • rad
    rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    دلیل محیط زیستی:
    صید ماهیان باعث بهم خوردن تعادل و اکوسیستم زمین می شود. ورود انبود قایق ها و کشتی های ماهی گیری هم باعث آلودگی دریا ها می شود.
    به جای ایستادن در جلوی مغازه هایی که بوی گند ماهی مرده می دهند، خوراک گیاهی بخورید و طعم حقیقی را بچشید

  • rad
    rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    مردم فکر می کنند ماهی ها سالم ترین نوع گوشت هستند و تقریبا این باور همگانی است.
    شما هم زیاد از فواید ماهی شنیده اید، اما باید بدانید که ماهی آلوده ترین خوراکی است که می خورید.
    تمام آلودگی های دریا، فاضلاب صنعتی و مواد شیمیایی سرب و جیوه که به دریا ها ریخته می شود در بدن ماهی ها ذخیره شده و تا پایان عمر در بدنشان باقی می ماند.
    بدن ماهی دارای جیوه است که سرطان زاست، جیوه باعث اختلالات عصبی و شنوایی می شود.
    زنان باردار با خوردن ماهی به خود و سیستم عصبی جنین صدمه می زنند.
    ماهی ها پاک کنندگان دریا هستند، و آلودگی ها و مواد سمی را می بلعند و در بدن خود نگه می دارند.
    افرادی که ماهی می خورند، مقدار DDT خونشان ۵ برابر افرادی است که ماهی نمی خورند.
    ماده متیل مرکوری یک ماده بسیار سمی است که در همه اقیانوس ها وجود دارد و در ماهی ها ذخیره شده و هزاران نفر را مسموم می کند

    • rad
      rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

      ماهی گیران برای صید بیشتر ماهی از ساحل فاصله می گیرند و ممکن است چند روز در فواصل دور دریا باشند، به همین جهت ماهی های صید شده بر روی همدیگر تلنبار شده و سموم روده های آنها بر روی همدیگر تخلیه شده و یک شیرابه سمی و آلوده بوجود می آید که خود مزید بر علت است.
      ماهی ها چربی و پروتیین حیوانی دارند که چربی ماهی باعث تضعیف عملکرد انسولین در بدن شده و می تواند باعث دیابت شود.
      ماهی ها کلسترول زیادی دارند.
      تا زمانی که پروتیین حیوانی می خورید، امکان ابتلا به سرطان وجود دارد و این در حالیست که یک گیاهخوار کامل (وگان Vegan) با خوراک طبیعی گیاهی هرگز به سرطان مبتلا نمی شود.
      بعضی ها شاید بگویند، خب پس شاید ماهی های پرورشی بهتر باشند؟
      پاسخ این پرسش این است که ماهی های پرورشی در فضای تنگی زندگی می کنند که حتی شنا نیز برای آنها سخت است و از فضولات همدیگر می خورند
      همچنین برای ماهی های پرورشی از آنتی بیوتیک و ماده Canthaxanthin استفاده می کنند که مضرات را بیشتر کرده و سبب ضعف ایمنی بدن می شود

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    اخه چه جوری پلاستیک رو به سوخت تجدید پذیر تبدیل میکنند؟

  • rad
    rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    برای ۴۵۰ گرم گوشت گاو ۹۰۸۵ لیتر آب مصرف میشود

  • rad
    rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    میدونین برای ۴۵۰ گرم گوشت گاو ۹۰۸۵ لیتر آب مصرف میشه ؟ یعنی معادل با ۶ ماه دوش گرفتن. بعد میان به ما میگن در مصرف آب صرفه جویی کنید. میدونید مصرف آب خانگی فقط ۵ درصد از مصرف کل را تشکیل میده ؟ برای مطلع شدن از همه اینها مستندها را ببینید

  • rad
    rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    دوستان پیشنهاد میکنم حتما مستندهای مربوط به گیاهخواری مطلق ( وگان ) و فجایع زیست محیطی دامپروری و گوشتخواری را ببینید. قسم میخورم مسیر زندگیتون عوض میشه، سلامتی کامل و طول عمر زیاد بدست میارین و بیدار میشین. تمام این مستندها را براتون در یک کانال جمع کردم تا بتونین به راحتی ببینین یا دانلود کنین : https://www.aparat.com/video/profile/index/username/veganlife

  • rad
    rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    اقیانوسو پاکسازی میکنن برای مثلا محیط زیست که همان حیوانات داخل اقیانوس میشه ولی از این طرف اونهارو صید میکنن برای خوردن. آرزوی بیداری برای ذهنهای بسته و بیمار

    • rad
      rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

      وگانیسم چیست ؟ لینک ویدئو : https://www.aparat.com/v/Wp0Tb

    • Saeidt
      Saeidt | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

      بابا روشنفکر عجب چیزی کشف کردی خخخخخخ

      • rad
        rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

        ربطی به روشنفکری نداره . میلیونها گیاهخوار در دنیا وجود داره که آمارشون به شدت در حال افزایش است. فقط احتیاج به بیدار شدن داری نه روشنفکری

    • HOSSIEN SHIRZADI
      HOSSIEN SHIRZADI | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

      آقای ذهن باز!! اقیانوس میلیون ها گونه موجود ریز و درشت داره، اون قسمتی که مورد تغذیه انسانه بخش بسیار ناچیزی هست، همشونم به حفاظت نیاز دارن برای اینکه نباید انسان ها به چرخه طبیعی حیات آسیب بزنن ولی دارن با آلودگی آسیب میزنن، بر اساس نظر شما نباید از یوز پلنگها حفاظت شه چون از اون ور میرن بقیه حیوانارو میخورن?

      • rad
        rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

        انسان چرخه طبیعی حیاتو از ریشه کنده تو کجای کاری ؟!! یوزپلنگ یک گوشتخوار است و تمام اعضای بدنش برای حمله و شکار ساخته شده ولی انسان به طور کامل تمام اندام بدنش برای گیاهخواری ساخته شده

    • irajmirzazadehpy
      irajmirzazadehpy | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

      اینکه اقیانوس را پاکسازی می کنند برای حفظ سلامت در چرخه زیستی است که قسمتی از ان انسان است و این هیچ عیبی ندارد . کشور های استرالیا و ژاپن و چین و کره بزرگترین ماهی خواران هستند که همزمان به احیای دریاها هم کمک می کنند.
      خوردن ماهی هیچ ایرادی ندارد بلکه خالی کردن ده تن نفت در اب و پساب کارخانه ها ایراد دارد .

      • rad
        rad | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

        بله قطعا پاکسازی چیز خوبیه، شکی نیست. ولی خوردن یک موجود زنده که مثل من و شما حق زندگی داره و درد را حتی بهتر از انسان حس میکنه ( ماهیها شبکه حسی قویتری دارن ) اصلا درست نیست و وحشیانه است. موضوع خوردن موجودات زنده است که انسان بدون نیاز به خوردن آنها این کارو انجام میده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی