ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توکن XRP
تکنولوژی

افزایش بی سابقه قیمت ارز مجازی ریپل در یک روز

در روزهایی که رمزپول های عمده نظیر بیت کوین و اتریوم در رکود نسبی به سر می برند، بهای یکی از ارزهای دیجیتالی کمتر شناخته شده به نام ریپل طی ۲۴ ساعت ۶۳ درصد افزایش ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

در روزهایی که رمزپول های عمده نظیر بیت کوین و اتریوم در رکود نسبی به سر می برند، بهای یکی از ارزهای دیجیتالی کمتر شناخته شده به نام ریپل طی ۲۴ ساعت ۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

انتشار خبری مبنی بر عقد قرار داد بین توسعه دهندگان این ارز و ده ها بانک بین المللی باعث این افزایش ناگهانی بوده است. این همکاری به منظور استفاده از ریپل در تراکنش های بین المللی صورت گرفته است و محقق شدن آن به تسهیل پرداخت های بین المللی و تسریع آنها منجر خواهد شد.

ریپل در واقع نام استارتاپ سان فرانسیسکویی است که از فناوری بلاکچین برای توسعه شبکه پرداخت بانکی، تبادلات ارزهای دیجیتال و دیگر موسسات مالی استفاده می کند. مشترکان این شبکه در تراکنش های خود از واحدی به نام XPR استفاده می کنند که نسبت به زمان تاخیر یک ساعته بیت کوین و ۴ دقیقه ای اتریوم بسیار سریعتر بوده و تنها ۴ ثانیه تاخیر دارد.توکن XRPهر واحد از توکن XRP حدود ۰.۵۹ دلار ارزش دارد که نسبت به بهای ۶۷۰۵ دلاری بیت کوین ناچیز به نظر برسد اما بهای هر واحد از این ارز مجازی ۲۴ ساعت قبل ۰.۳۶ دلار بوده و حالا ۶۳ درصد بیشتر شده است. علاوه بر این انتشار خبر مذکور باعث شده میزان داد و ستد رمزپول XRP در ۲۴ ساعت گذشته رکورد بی سابقه ۲.۲ میلیارد دلاری را از خود به جای بگذارد.

دلیل استقبال خریداران از این ارز اعلام همکاری ۱۲۰ بانک با ریپل و راه اندازی قریب الوقوع پلتفرم پرداخت ویژه این شرکت به نام xRapid است که توسط یکی از مدیران آنها به نام Sagar Sarbhai در گفتگو با CNBC عنوان شد.

پلتفرم پرداخت xRapid به عنوان روشی سریع، کم هزینه و آسان برای انتقال پول بین شبکه های بانکی بین المللی طراحی شده است. طی این فرایند ارزهای محلی پیش از ارسال به توکن XRP تبدیل شده و در مقصد نیز دوباره به صورت ارزهای رایج درخواهند آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی