ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تا سال 2019 یک سوم از تلفن های هوشمند به چیپ هوش مصنوعی مجهز می‌شوند

بنابر گزارش تازه دیجی تایمز تکنولوژی هوش مصنوعی قرار است تا پایان امسال راه خود را به حداقل 30 درصد از موبایل های هوشمند باز کند. این موسسه اضافه کرده که راهکارهای مبتنی بر سخت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

بنابر گزارش تازه دیجی تایمز تکنولوژی هوش مصنوعی قرار است تا پایان امسال راه خود را به حداقل 30 درصد از موبایل های هوشمند باز کند. این موسسه اضافه کرده که راهکارهای مبتنی بر سخت افزار که از پردازنده های مجزا برای هوش مصنوعی بهره می گیرند در حال فراگیرتر شدن نسبت به راهکارهای محدود و نرم افزاری پیشین هستند. انتظار می رود در آینده نزدیک، تقاضا برای واحدهای پردازش عصبی که در ساخت شبکه های عصبی به کار می روند با افزایش روبرو شود؛ علت اصلی این موضوع را هم می توان در محبوبیت سرویس های مبتنی بر هوش مصنوعی مثل تشخیص تصویر، پردازش صوتی و تشخیص چهره جستجو کرد.

علت ظهور واحدهای پردازش عصبی خیلی ساده به خاطر کارایی آنهاست. تفاوت میان چیپست اسنپدراگون 835 سال 2017 که راهش را به موتو زی 2 و گلکسی اس 8 باز کرد و چیپست کایرین 970 هواوی که در مدل های پریمیوم برند آنر استفاده شده، یکی از مثال های این موضوع است.

چیپ هواوی از واحد پردازش عصبی مجزایی بهره می برد که توسط Cambrian ساخته شده، اسنپدراگون 835 اما از پردازنده سیگنال دیجیتالی Hexagon بهره مند شده که که با چند تغییر سخت افزاری و چند کدنویسی متفاوت، کارایی تازه ای یافته. سیلیکون اختصاص یافته به کایرین 970، هکساگون را به شکلی مقتدرانه در تست های پردازش هوش مصنوعی و تشخیص تصویر شکست می دهد.

برخی شرکت ها مثل اپل هنوز به استفاده از راهکارهای نرم افزاری علاقه مندند که هیچ سیلیکون مخصوصی در چیپست ندارد، اما در عوض منابع لازم برای پردازش هوش مصنوعی را از پشته سیستم اصلی دریافت می کند. در مجموع تکنولوژی هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر ماهیت و تبدیل شدن از تجملات به ملزومات در موبایل های هوشمند است و شرکت های بزرگ در حال ترسیم آینده ای هستند که می تواند تاثیری مهم بر زندگی روزانه مردم داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی