ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پشتیبانی از ماوس و کیبورد رسما به ایکس باکس وان اضافه شد

بعد از آن‌که مایکروسافت بارها قول اضافه کردن پشتیبانی از ماوس و کیبورد را به ایکس باکس وان داده بود، ساعاتی پیش این قابلیت به طور رسمی به کنسول نسل هشتمی ردموندی‌ها اضافه شد. این ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

بعد از آن‌که مایکروسافت بارها قول اضافه کردن پشتیبانی از ماوس و کیبورد را به ایکس باکس وان داده بود، ساعاتی پیش این قابلیت به طور رسمی به کنسول نسل هشتمی ردموندی‌ها اضافه شد.

این موضوع به طور قطع تاثیر زیادی روی جامعه کاربری بازی‌های آنلاین ایکس باکس وان خواهد گذاشت و ممکن است عده‌ای از کاربران که به بازی کردن با کنترلرها علاقه‌ دارند، رقابت با افراد مجهز به ماوس و کیبورد را عادلانه ندانند.

البته مایکروسافت اعلام کرده که در بازی‌های چندنفره، کاربران بین رویارویی با افرادی که از کنترلر یا ماوس و کیبورد استفاده می‌کنند، مختار خواهند بود. همچنین پشتیبانی این قابلیت برای همه عناوین امکان پذیر نیست و تصمیم‌گیری برای دادن اجازه استفاده از ماوس و کیبورد در بازی‌ها بر عهده سازندگان این عناوین خواهد بود.

ماوس و کیبورد

طی ماه‌های اخیر اضافه شدن این قابلیت بارها به تاخیر افتاد و به نظر دلیل اصلی این کار، طراحی سیستمی بود که بتواند امکان انتخاب رویایی با افراد مجهز به ماوس و کیبورد را به سایر کاربران  ایکس باکس بدهد. مایکروسافت پیش از این و با استفاده قابلیت کراس پلی Gears of War 4، رقابت میان کاربران نسخه پی سی و ایکس باکس در این بازی را تست کرده بود. البته لازم به ذکر است که کاربران ایکس باکس وان این بازی، حق انتخاب بازی یا عدم رقابت مشترک با کاربران نسخه پی سی را داشتند

فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس اعلام کرده که آن‌ها برای رسیدن به بهترین تجربه استفاده از ماوس و کیبورد با شرکت Razor که یکی از شناخته شده‌ترین نام‌ها بین سازندگان لوازم جانبی مرتبط با بازی‌های ویدیویی است، همکاری خواهد کرد.

اسپنسر همچنین قول داده که طی مراسم XO18 که در ماه نوامبر سال جاری برگزار خواهد شد، تعدادی از بازی‌هایی که از این قابلیت استفاده می‌کنند را به نمایش خواهد گذاشت.

نظر شما در مورد امکان استفاده از ماوس و کیبورد در بازی‌های کنسولی چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • قل مراد
    قل مراد | ۵ مهر ۱۳۹۷

    خیلی عالی شد، خرید یه کنسول دست دو خیلی اقتصادی تر از یه کامپیوتر گیمینگه.

  • Mohammad Abdi
    Mohammad Abdi | ۴ مهر ۱۳۹۷

    خیلی عالی میشه
    من به جز فیفا هیچ بازی دیگه ای رو دوست ندارم با کنترلر بازی کنم
    I love you mouse and keyboard ?

مطالب پیشنهادی