ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

ایلان ماسک از ریاست هیئت مدیره تسلا برکنار شد

ایلان ماسک بنیانگذار تسلا چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد این شرکت خودروسازی را به صورت خصوصی در بیاورد و بخشی از سهام آن را به عربستان سعودی می فروشد. در ادامه کمیسیون بورس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۸

ایلان ماسک بنیانگذار تسلا چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد این شرکت خودروسازی را به صورت خصوصی در بیاورد و بخشی از سهام آن را به عربستان سعودی می فروشد. در ادامه کمیسیون بورس و اوراق بهاردار آمریکا اعلام کرد که از ماسک به خاطر این تصمیم شکایت می کند و فرایند خصوصی سازی تسلا متوقف شد. حالا ماسک خبر داده که با این کمیسیون به توافق رسیده و پرونده شکایت از او مختومه شده است.

براساس این توافق قرار شده که ماسک ظرف ۴۵ روز آینده از سمت ریاست هیئت مدیره تسلا کناره گیری کند و برای مدت سه سال نیز قادر به تصدی این پست نخواهد بود. با این حال اما این کارآفرین نابغه همچنان می تواند در پست مدیرعاملی تسلا به ایفای نقش بپردازد.

در کنار این توافق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تسلا را به خاطر «ناتوانی در کنترل توییت های ماسک» متهم شناخت. بر این اساس هم ماسک و هم شرکت تحت مدیریت وی به صور جداگانه جریمه هایی به مبلغ ۲۰ میلیون دلار را پرداخت می کنند و این مبلغ طی یک فرایند دادگاهی میان سرمایه گذاران خسارت دیده تسلا تقسیم می شود.

تسلا

از آنسو تسلا نیز موظف شده که دو مدیر مستقل را برای هیئت مدیره این شرکت معرفی نماید. این شرکت همچنین یک وکیل را به استخدام در خواهد آورد تا بر ارتباطات ماسک از جمله توییت هایش نظارت نماید.

قرار شده یک وکیل مستقل بر توییت های ماسک نظارت کند

گفتنی است سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا بررسی هایش در مورد پرونده ماسک و تسلا را اوایل ماه اوت (یعنی کمی بعد از آنکه ماسک طی توییتی از تصمیم خود برای خصوصی سازی این شرکت خبر داد) آغاز نمود. ماسک در آن زمان اعلام کرده بود که برای عمیلیاتی سازی این طرح خود بودجه لازم را تامین کرده و سرمایه گذاران شرکت نیز حمایت خود از این مساله را اعلام کردند.

در ادامه ماسک ملاقات های متعددی را با صندوق سرمایه گذاری عربستان سعودی انحام داد تا از این کشور برای خصوصی سازی تسلا کمک بگیرد. اما استدلال سازمان بورس آمریکا این بود که ماسک در زمان اعلام خبر قراردادی را با هیچ موجودیت دیگری انجام نداده و در نتیجه توییت هایش برای سرمایه گذاران «نادرست و گمراه کننده» بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • storm.tomcat
    storm.tomcat | ۹ مهر ۱۳۹۷

    بالاخره ماری جوانا کشیدنت کار دستت داد ...

  • GTA
    GTA | ۸ مهر ۱۳۹۷

    یه نقشی تو مایه های استیو جابز اپل می خوان بازی کنن بعد هم برش گردونن. شما هم ساده که باورتون شده. بعد همه هم طرفدارش می شن و میشه اپل دنیای خودرو بعدش هم سرطان می گیره می میره. تمام

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی