ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران از فیسبوک به علت حمله سایبری اخیر شکایت کردند

چند روز پیش اعلام شد که هکرها توانسته اند از طریق ویژگی منحصر به فرد و پرطرفداری در فیسبوک، کنترل ۵۰ میلیون حساب کاربری این شبکه اجتماعی را در دست بگیرند. دو نفر  از این ۵۰ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

چند روز پیش اعلام شد که هکرها توانسته اند از طریق ویژگی منحصر به فرد و پرطرفداری در فیسبوک، کنترل ۵۰ میلیون حساب کاربری این شبکه اجتماعی را در دست بگیرند. دو نفر  از این ۵۰ میلیون کاربر، از کمپانی یاد شده شکایت رسمی ارسال نمودند و به نظر میرسد فیسبوک مجبور شود هزینه‌ی زیادی برای این اتفاق پرداخت کند.

فیسبوک

کارلا اکوارریا ساکن کالیفرنیا و دریک واکر ساکن ویرجینیا به صورت رسمی از فیسبوک به علت عدم فراهم آوری امنیت مناسب برای حفظ اطلاعات شخصی کاربرانش شکایت کردند. طبق شکایت آنها، کاستی‌های تیم امنیتی شبکه اجتماعی مذکور موجب شده اطلاعات شخصی افراد افشا گردد و حتی احتمال دزدیده شدن هویت کاربران به شدت بالا رود.

بر اساس ادعای مطرح شده توسط شاکیان فیسبوک متهم به بکارگیری روش‌های کسب و کار غیر قانونی شده است و این مسئله قوانین قانون ثبت مشتریان ایالت کالیفرنیا نقض می‌کند. طبق قانون ایالت یاد شده، متهم چنین پرونده هایی مجبور به پرداخت خسارت به شاکیان خواهد شد و علاوه بر این باید هزینه‌ی خدمات نظارتی، جریمه‌ی نقدی، هزینه‌ی وکیل و دادگاه را پرداخت نماید.

فیسبوک

اگر قبلا از کاربران فیسبوک بوده اید حتما به خاطر دارید که با کمک قابلیتی در این شبکه اجتماعی میتوانستید ببینید حساب کاربری تان چطور برای دیگران نمایش داده می شود و چه بخش هایی را می بینند و چه بخش هایی را نمی بینند.  گزارش شده که هکر ‌ها با استفاده از همین ویژگی موفق شدند به اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک دسترسی پیدا کنند.

فیسبوک پیش از این اعلام کرده بود که می داند هکرها چه کسانی هستند و محل استقرارشان کجاست. این شبکه اجتماعی همچنین خبر داده که مشکل را برطرف کرده و مقامات پلیس را در جریان این اتفاق قرار داده است. در جریان این حمله هکی امروز بیش از ۹۰ میلیون کاربر فیسبوک مجبور شدند که بنابر دلایل امنیتی از اکانت های خود خارج شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی