ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لودر ساندویک؛ معدن چی خودران

کارشناسان دنیای خودرو زمان دقیقی از تکامل خودروهای خودران و استفاده کامل از تکنولوژی های خودمختار ارائه نمی دهند. هرچند تکنولوژی های مربوط به خودروهای خودران روز به روز در حال پیشرفته تر شدن و ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

کارشناسان دنیای خودرو زمان دقیقی از تکامل خودروهای خودران و استفاده کامل از تکنولوژی های خودمختار ارائه نمی دهند.
هرچند تکنولوژی های مربوط به خودروهای خودران روز به روز در حال پیشرفته تر شدن و گسترش یافتن است اما واقعیت این است که مرحله مربوط به کنترل خودروها و وسایل نقلیه به کندی پیشرفت می کند و همین موضوع قسمت سخت ماجرا بوده و زمان بر است. به عبارت دیگر کنترل وسایل نقلیه خودران و به تولید خودروهایی که بتوان به طور کامل به آن ها اعتماد کرد احتیاج به زمان بیشتری دارد.
در کنار همه این ها باید چالش های قدیمی و جدیدی راکه این صنعت با آن ها دست و پنجه نرم می کند مثل مشکلات جاده ها، شرایط خاص آب و هوایی مناطق مختلف، عادات و نحوی رانندگی و استفاده از خودروهای ملیت های متفاوت و ... را نیز درنظر گرفت. اینجاست که مشخص می شود چه راه پر پیچ و خم و دشواری در مقابل خودروسازان و مهندسان صنعت خودروسازی قرار داد.

لودر
در واقع زندگی ما روز به روز در حال ماشینی تر شدن بوده و بسیاری از فعالیت ها به طور خودکار توسط ماشین ها صورت میگیرد. بنابراین با وجود همه این چالش ها و مشکلات انتظار می رود که خودروهای خودران در آینده ای نزدیک بتوانند در حالت ها و شرایط مختلف رانندگی به ایفای نقش بپردازند و کنترل خودرو به طور کامل به تکنولوژی های خودران سپرده شود.
ساندویک یکی از کمپانی هایی که در زمینه تکنولوژی های خودکار سازی سرمایه‌گذاری می کند و از آن دسته شرکت هایی محسوب می شود که آینده خوبی در انتظار خود دارد.
یکی از تجهیزات خودکار در صنعت معدن که توسط کمپانی ساندویک به تازگی معرفی شده لودری 11 متری به وزن 41 تن است که وظیفه استخراج را به عهده داشته و به نوعی خودران است. این لودر برای ناوبری بدون راننده از یک پلکان مارپیچ شیشه طور بهره می برد.


سیستم خودران لودر مذکور به کمک لیزرهایی که آن را هدایت می کنند کار می کند. در واقع نقشه هایی که از پیش در اختیار سیستم خودران این لودر قرار گرفته برای حرکت صحیح آن و پیدا کردن مسیرهای امن و کارآمد بسیار موثر است. مسلماً از آنجا که تجهیزات معدن در زیر زمین کار می کنند، استفاده از لیزر، سنسورهای دیگر و ژیروسکوپ در این لودر کاملاً طبیعی است. لازم به ذکر است که استفاده از جی پی اس در زیر زمین ممکن نیست. بنابراین بهره مندی از جی پی اس برای هدایت لودر ساندویک غیرممکن است.
جونی کمپنن، مهندس ارشد سیستم ها و تجهیزات خودکار در کمپانی ساندویک (فعال در حوزه معدن و تکنولوژی های مربوط به سنگ و صخره) در این باره می گوید:

این کمپانی بیش از 20 سال است که در حوزه معدن فعال بوده و بیش از 2 میلیون ساعت عملیات زیر زمینی را در کارنامه خود دارد. در حوزه معدن سیستم های خودران این مزیت را دارند که می توانند ما را از محیط های زیرزمینی و خالی از اکسیژن که صد البته خطرناک و دلهره آور است نجات دهند. این سیستم ها می توانند به راحتی از اتاق های کنترلی روی زمین مدیریت شده و ایمنی و بهره وری بیشتری را با خود به همراه آورند.

در ادامه می توانید ویدئویی از نحوی کار و حرکات نمایشی این لودر مشاهده کرده و دقت آن را بسنجید. این ویدئو نشان می دهد که لودر مذکور می تواند افراد را از مکان های خطرناک دور نگه داشته و در دفاتر کنترلی بر روی زمین مستقر کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی