ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا فورتنایت باعث کاهش فروش فیفا 19 شده است؟

مدتی قبل، شاهد انتشار بازی انحصاری Spider-Man بوده‌ایم که توانست با جلب نظر مثبت منتقدان و طرفداران، عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌ی فروش داشته باشد و به پرفروش‌ترین بازی سال در انگلستان تبدیل شود. البته ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵

مدتی قبل، شاهد انتشار بازی انحصاری Spider-Man بوده‌ایم که توانست با جلب نظر مثبت منتقدان و طرفداران، عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌ی فروش داشته باشد و به پرفروش‌ترین بازی سال در انگلستان تبدیل شود. البته این مسئله چندان دوامی نداشت و اکنون بازی فیفا 19 است که پرفروش‌ترین بازی سال در این کشور محسوب می‌شود.

با توجه به گزارشی که وبسایت GamesIndustry.biz منتشر کرده است، 64 درصد از میزان فروش فیزیکی فیفا 19 به نسخه‌ی پلی استیشن 4 این بازی می‌شود. این در حالی است که نسخه‌ی ایکس باکس وان بازی 35 درصد از سهم فروش فیزیکی را بدست آورد و نسخه‌ی نینتندو سوییچ نیز تنها یک درصد را از آن خود کرد. میزان فروش نسخه‌های ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 نیز به حدی پایین بود که اشاره‌ای به میزان آن‌ها نشد.

فیفا 19

همچنین در گزارش اشاره شده است که میزان فروش فیفا 19 در هفته‌ی آغازین 25 درصد نسبت به فیفا 18 کاهش داشته است. بسیاری دلیل این اتفاق  را همپوشانی طرفداران فیفا 19 و بازی فورتنایت می‌دانند که چندی پیش فصل ششم رقابت‌های آن آغاز شده است. این‌طور که به نظر می‌رسد، طرفداران این دو بازی در انگلستان فعلاً ترجیح داده‌اند که از فصل ششم فورتنایت لذت ببرند تا اینکه با پرداخت هزینه‌ی 60 دلاری، به تجربه‌ی فیفا 19 بپردازند. علاوه بر این، نباید فراموش کرد که بازی فورتنایت به صورت رایگان عرضه شده است.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که گزارش منتشر شده توسط GamesIndustry.biz تنها شامل فروش فیزیکی بازی‌ها می‌شود و در آن هیچ اشاره‌ای به میزان فروش دیجیتالی نشده است. همچنین نباید فراموش کرد که در چند سال اخیر گرایش کاربران به سمت خرید دیجیتالی بازی‌ها تغییر کرده است.

در پایان، لازم به ذکر است که بازی فیفا 19 هم اکنون برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی و نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد. اگر با وجود انتشار نمرات بازی همچنان در خرید آن شک دارید، توصیه می‌کنیم نسخه‌ی آزمایشی آن را تجربه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی