ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مسابقات اتومبیل رانی مخصوص بانوان؛ آغاز فصل اول سری W از سال آینده

در زمان فعلی بانوان نقش پر رنگی در ورزش های موتوری و رقابت های اتومبیلرانی ندارند. اما بزودی این روند تغییر پیدا خواهد کرد، چرا که قرار است مسابقاتی با اتومبیل های تک نفره و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

در زمان فعلی بانوان نقش پر رنگی در ورزش های موتوری و رقابت های اتومبیلرانی ندارند. اما بزودی این روند تغییر پیدا خواهد کرد، چرا که قرار است مسابقاتی با اتومبیل های تک نفره و مخصوص بانوان راه اندازی شود.

این مسابقات که با نام سری W شناخته می شود، از بهار آینده شروع شده و هدف اصلی آن جذب بهترین خانم های راننده از سرتاسر جهان خواهد بود. با فراهم شدن چنین بستری بانوان خواهند توانست توانمندی های خود را در زمینه اتومبیلرانی بهتر به نمایش گذاشته و از مسیری کوتاه تر به رقابت های فرمول یک برسند.

Carmen-Jorda-0

آنطور که اعلام شده، شرکت در مسابقات سری W برای عموم آزاد بوده و جایزه ای 1.5 میلیون دلاری برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است. در فصل نخست، 18 الی 20 راننده با نشستن پشت فرمان خودروی Tatuus T-318 که در رقابت های فرمول 3 مورد استفاده قرار می گیرد، با هم مسابقه خواهند داد.

هر کدام از این خودروها به یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر توربو و گیربکس شش سرعته سکوئنشال Sadev مجهز هستند.

برای انتخاب رانندگان فرایندهای دشواری تعیین شده، این فرایندها شامل مراحلی مثل ارزیابی در تست های شبیه ساز، آزمایش مهندسی فنی، آمادگی جسمانی و آزمون عملی در پیست می شوند.

Female driver

افرادی که این فرایندها را با موفقیت پشت سر بگذارند، در رقابت های پیش فصل سری W شرکت خواهند کرد. به گفته دست اندرکاران، مسابقات اصلی در برخی از بهترین و معروف ترین پیست های اروپا برگزار خواهند شد.

در میان مقامات مسئول و مشاورین سری W نام های بزرگ و آشنایی چون دیوید کولتارد (David Coulthard) و آدریان نیوی (Adrian Newey) راننده سابقه و مهندس برجسته رقابت های فرمول یک دیده می شود.

David Coulthard

قهرمان اولین فصل از مسابقات سری W جایزه ای برابر با 500 هزار دلار دریافت خواهد کرد. به بقیه شرکت کنندگان نیز با توجه به مقام کسب شده، پاداشی متناسب پرداخت می شود.

در کنار کشف و ارتقای مهارت های رانندگان زن، تشویق بانوان در راستای ورود به عرصه هایی مثل دانش، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات از اهداف پایه گذاری سری مسابقات W عنوان شده است. انتظار می رود فصل های بعدی این رقابت ها در قاره های آمریکا، آسیا و استرالیا نیز برگزار شوند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی