ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هایپربوست
تکنولوژی

اوپو هایپربوست، تکنولوژی تازه برای بهبود کارایی بازی ها و اپلیکیشن ها

اوپو هایپربوست را معرفی کرد؛ یک فناوری که قرار است با استفاده از هوش مصنوعی گوشی های این شرکت را سریعتر از قبل کند. این تکنولوژی وعده بهبود کارایی سیستم، اپلیکیشن ها و نیز بازی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

اوپو هایپربوست را معرفی کرد؛ یک فناوری که قرار است با استفاده از هوش مصنوعی گوشی های این شرکت را سریعتر از قبل کند.

این تکنولوژی وعده بهبود کارایی سیستم، اپلیکیشن ها و نیز بازی ها در گوشی های هوشمند اوپو را داده است. پیش از این هواوی هم با قابلیت GPU Turbo نوید عملکرد بهتر در بازی ها را داده بود. همچنین شیائومی از سیستم مدیریت مبتنی بر هوش مصنوعی روی نسخه 10 رابط کاربری اختصاصی گوشی هایش به نام MIUI خبر داده بود.

هایپربوست، موتور تقویت کارایی در سطح سیستمی و سناریو محور است. این سیستم قادر است منابع مورد نیاز سیستم را بر اساس سناریوهای متنوع تخصیص دهد. در واقع سیستم از 3 زیر بخش تشکیل شده است: کارایی بخش های سیستم، گیمینگ و اپلیکیشن.

هایپربوست

اوپو اعلام کرده که در بخش کارایی سیستمی با مدیاتک و کوالکام همکاری کرده تا تخصیص منابع را بهینه کند. اوپو انتظار دارد به لطف این سیستم زمان لود شدن اپلیکیشن ها تا 31.9 درصد کاهش یابد.

اما در بخش گیمینگ هایپربوست فعلاً فرایندهای بهینه سازی را برای 11 بازی از جمله پابجی ارائه می دهد. بهبودها شامل ترافیک شبکه نیز شده. ظاهراً ترافیک بین شبکه های وای فای و نیز اتصال سلولار مبتنی بر شبکه های مخابراتی تقسیم می شود تا لگ به حداقل میزان ممکن کاهش یابد. اوپو برای توسعه هایپربوست همچنین با توسعه دهندگان موتورهای بازی سازی آنریِل، Cocos و یونیتی همکاری کرده تا انجین های آنها را برای فناوری خود بهبود دهد.

بر خلاف GPU Turbo هواوی، اوپو اطلاعات چندانی از میزان بهبود کارایی با استفاده از هایپربوست اعلام نکرده است اما به نظر می رسد فناوری اوپو سازگاری با بازی های بیشتری در مقایسه با هواوی داشته باشد. در بخش بهبود کارایی اپلیکیشن اوپو چندین عنوان محبوب در چین از جمله وی چت را در نظر گرفته ولی هنوز پاسخی درباره اینکه چه زمانی پشتیبانی از اپلیکیشن های محبوب در سایر کشورهای غربی را می افزاید ارائه نداده است.

 

تماشا کنید: لنوو دوربین کشویی و حسگر اثر انگشت داخلی Z5 پرو را به نمایش می گذارد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی