ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

به رنگ عاشقی: زیباترین بازی‌های موبایل که نباید از دست بدهید

بیایید با هم رو راست باشیم، تجربه بازی‌های ویدیویی برای خیلی ها آن جذابیت گذشته را ندارد. چند بار اتفاق افتاده هنگام تجربه یک بازی از خودتان بپرسید: «پس کی به اتمام می‌رسد؟.» دلیلش برای ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۰

بیایید با هم رو راست باشیم، تجربه بازی‌های ویدیویی برای خیلی ها آن جذابیت گذشته را ندارد. چند بار اتفاق افتاده هنگام تجربه یک بازی از خودتان بپرسید: «پس کی به اتمام می‌رسد؟.» دلیلش برای هر کسی می‌تواند متفاوت باشد، شاید بازی‌ها دیگر آن حس و حال گذشته را نداشته یا ما کمی علاقه خود را از دست داده‌ایم.

اما هر چیزی که هست، حداقل باور داریم در میان بازار شلوغ بازی های ویدیویی آثاری وجود دارند که بتوانند آن لذت قبلی را به بازیکنان هدیه بدهند؛ لذتی که شاید خیلی ها به دنبالش هستند اما هنوز نتوانسته اند پیدا کنند. در ادامه دو مطلب قبلی، این بار هم به سراغ همین بازی‌ها رفته‌ایم. عناوینی که نه با صحنه‌های سینمایی عظیم، بلکه با طراحی هنری بی‌نظیر خود فرد را غرق در دنیایشان می‌کنند.

Florence

بازی Florence

  • بازی آفلاین است

هنوز هم هر از گاهی که به فلورانس فکر می‌کنم، واکنشم یک لبخند و یادآوری کوتاه تجربه دلنشینی است که تا مدت‌ها نمی‌توانم فراموشش کنم. فلورانس فوق العاده بود و شاید مهمترین چیزی که باعث شد بازی تا این اندازه تاثیرگذار ظاهر شود، گرافیک آن باشد. جدا از سبک هنری منحصر به فرد بازی که به خوبی با سادگی گیم پلی و داستان عجین شده بود، سازنده خیلی خوب با رنگ‌ها و بدون استفاده از هیچ دیالوگی احساسات و اتفاقات بین شخصیت‌ها را به تصویر کشید.

Florence

Florence

سازنده: Annapurna Interactive قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 282/1000 مگابایت زبان:

Old Man's Journey

بازی زیبا

  • بازی آفلاین است

برای ارائه یک تجربه احساسی، تصاویر و موسیقی می‌توانند نقش خیلی مهمی را ایفا کنند و «ماجراجویی پیرمرد» (Old Man's Journey) به خوبی توانست با استفاده از این دو عنصر یکی از زیباترین سفرهایی که در دنیای تلفن‌های هوشمند دیده بودیم را به وجود بیاورد. در اینجا هم دیالوگی نمی‌شویم و همه چیز به دوش بخش دیداری و شنیداری است تا مخاطب را درگیر خودش کند، وظیفه‌ای که این دو قسمت کاملا از پس آن برآمدند.

Old Man's Journey

Old Man's Journey

سازنده: Broken Rules قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 280/1260 مگابایت زبان:

Alto's Odyssey

Alto's Odyssey

  • بازی آفلاین است

اگر بخواهیم کلی نگاه کنیم، اعتراف می‌کنم که محبوب‌ترین بازی لیست برای من فلورانس است ولی از دیدگاه گرافیک هنری به‌نظرم ادیسه آلتو در کنار مانیومنت ولی 2 بهترین عناوین جدید یکی دو سال اخیر گوشی هستند. ادیسه آلتو ضمن حفظ زیبایی‌های قسمت قبلی توانسته تنوع بیشتری به بخش دیداری خودش بدهد و مخاطب را با گستره بیشتری از احساسات درگیر کند. نتیجه این تغییر مثبت هم عنوانی شده که به خاطر زیبایی‌هایش، گاهی اوقات ناخواسته کنترل بازی را رها کرده و فقط به صفحه خیره می‌شوید.

Alto's Odyssey

Alto's Odyssey

سازنده: Snowman قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 199.7 / 55 مگابایت زبان:

Monument Valley 2

  • بازی آفلاین است

مانیومنت ولی 2 هر چه قدر از لحاظ معماها نتوانست به هوشمندی گذشته باشد ولی طراحی هنری‌اش یک قدم رو به جلو برای سری به حساب می‌آمد. هر مرحله دارای رنگ‌بندی و استایل خودش بود و حتی برای بعضی از آن‌ها، یک ارتباط بهتر میان معماها و طراحی محیط نسبت به مانیومنت ولی 1 بودیم. اما نکته مهم‌تر به روایت متفاوت بازی برمی‌گشت. این بار داستان نقش مهم‌تری را داشت و سازنده هر مرحله تنها با رنگ‌ها سعی کرد بازیکن‌ها را از اتفاقات با خبر کند.

Monument Valley 2

Monument Valley 2

سازنده: ustwo Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 510 / 250 مگابایت زبان:

Parallyzed

  • بازی آفلاین است

اگر از سبک گرافیکی خاص و تنوع بالایی که هر مرحله در زمینه طراحی هنری داشت فاکتور بگیریم، خوش ذوقی و دقت سازنده در رنگ بندی عناصر محیط مهمترین دلیلی بود که باعث شد گرافیک Parallyzed تا این اندازه دلنشین باشد؛ استفاده از طیف‌های متفاوت یک رنگ در مرحله‌ها و ارتباطی که بین آن‌ها وجود داشت، بازی را به یکی از زیباترین‌ها تبدیل کرد. Parallyzed داستان دو خواهر با نام آبی (Blue) و قرمز (Red) را روایت می‌کند که با وجود خصوصیات رفتاری متفاوت، ارتباط عمیقی با یکدیگر دارند.

Parallyzed

Parallyzed

سازنده: Double Coconut قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 244.5 / 65.9 مگابایت زبان:

Samorost 3

  • بازی آفلاین است

استودیوی Amanita Design که عنوان ماشیناریوم (Machinarium) را در کارنامه دارد، همیشه به خلق فضاهایی عجیب اما باورپذیر معروف بوده و قسمت سوم ساموراست (Samorost) در این زمینه یکی از بهترین‌های استودیو به شمار می‌رود؛ داستان در عین سادگی روایت متفاوتی دارد و شخصیت‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید هم به اندازه داستان طراحی منحصر به فردی دارند. Amanita Design اخیرا بازی Chuchel را منتشر کرده و امیدوارم این عنوان به زودی راهش را به تلفن‌های هوشمند هم پیدا کند.

Samorost 3

Samorost 3

سازنده: Amanita Design قیمت: 4.99 دلار / 12 هزارتومان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1333 مگابایت زبان:

پسرخوانده

  • بازی آنلاین است

در زمینه طراحی شخصیت‌ها، پسرخوانده یکی از بهترین‌های ایرانی است. هر کاراکتر بسته به هویتی که دارد، دارای لباس و ظاهر منحصر به فردش بوده و این مسئله در کنار گیم پلی متفاوت آن‌ها موجب شده تا بازی با تک تک مبارزین حس و حال متفاوت خودش را داشته باشد. پسرخوانده عنوانی کارتی است. قبل از رفتن به میدان نبرد می توانید از بین شخصیت های مختلف که به دسته های تانک، پشتیبان و هجومی تقسیم می شوند سه عدد را انتخاب کرده و با حریف آنلاین بجنگید.

پسرخوانده

پسرخوانده

سازنده: پاییزان قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 50.8 مگابایت زبان:

بدو دهقان بدو

  • بازی آفلاین است

بدو دهقان بدو با مکانیزم های گیم پلی خلاقانه اش روحی تازه در کالبد سبک رانر دمید، از دیدگاه طراحی هنری یکی از بهترین‌های ایرانی بود و در بخش صداگذاری و موسیقی هم به خاطر توجه به جزییات و وجود افکت‌های صوتی گوناگون، تجربه شنیداری جذابی به بازیکن هدیه داد؛ پکیجی کامل که در هر بازی نمی‌بینیم. بازی داستان ریزعلی خواجوی، معروف به دهقان فداکار، را به تصویر می‌کشد. همان شخصیت دوست داشتنی کتاب‌های فارسی دبستان که با آتش زدن لباس خود مانع برخورد یک قطار با کوه شد.

 بدو دهقان بدو

بدو دهقان بدو

سازنده: تی تو تم قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 78.3 مگابایت زبان:

امیرو ماهی بگیر

امیرو ماهی بگیر

  • بازی آفلاین است

نقطه عطف لیست امسال نسبت به دو سال پیش، بازی‌های ایرانی است؛ در لیست قبلی تنها یک بازی ایرانی وجود داشت و این بار عناوین داخلی توانسته‌اند سهم بیشتری را به دست بیاورند. «امیرو ماهی بگیر» آخرین بازی است. عنوانی که ایده‌های خوبی داشت، از لحاظ فنی و هنری یکی از بهترین‌های پارسال بود، موسیقی‌اش حال و هوای جنوب را به کاربر منتقل می‌کرد، اسلحه‌ها با تنوع خوب‌شان یکی از دلایل اصلی ادامه بازی بودند و حتی با وجود مشکلات مربوط به گیم پلی، بازی همچنان یک تجربه سرگرم‌کننده ارائه می‌داد.

امیرو ماهی بگیر

امیرو ماهی بگیر

سازنده: استودیو ناتیلوس قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 37.1 مگابایت زبان:

FRAMED

  • بازی آفلاین است

خوب رسیدیم به اثر محبوب هیدیو کوجیما؛ سازنده سری متال گیر و بازی دث استرندینگ. هر دو قسمت از سری FRAMED داستان یک تعقیب و گریز نوآرگونه را روایت می‌کند و وظیفه بازیکن این است تا با گذاشتن پنل‌های کمیک پیش یکدیگر به شخصیت اصلی کمک کنند تا از دست پلیس و دشمنان برگریزد؛ هر مرحله‌ای که قدم می‌گذارید، به چند تکه متفاوت تقسیم شده و همانند یک پازل جورچین باید با گذاشتن قطعه های درست پیش هم سعی کنید به بهترین سناریوی ممکن برسید.

FRAMED 2

FRAMED 2

سازنده: Loveshack قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 346 / 334 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Mar_ShaL
    Mar_ShaL | ۲۵ آبان ۱۳۹۷

    بازی واقعا عالی هست

  • Hasan Khan
    Hasan Khan | ۱۲ آبان ۱۳۹۷

    مرسی بابت معرفی :)

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

    دمت گرم بازیا پیشنهادیت فوق العاده بود ...خخخ همه رو علامت زدم برا دانلود

  • pkArash
    pkArash | ۲۲ مهر ۱۳۹۷

    درود آقای کریمی. خیلی وقته که می‌خوام بازی فلورانس رو تجربه کنم و... امان از مشغله و تنبلی. خوشبختانه مقاله شما باعث شد برم سراغش و در یک کلام حرف نداشت. خیلی ممنونم ازتون.

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۳ مهر ۱۳۹۷

      سلام، خوشحالم بازی رو دوست داشتید. برای خود من هم تا اینجا فلورانس تاثیرگذارترین بازی امسال بوده

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    Gorogoa
    این بازی هم می تونست در لیست باشه
    و هچنین لیمبو و اینساید
    بدلند هم همچنین

مطالب پیشنهادی