ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مجیک‌لیپ از مایکا رونمایی کرد؛ هوش‌مصنوعی انسان‌نما در دنیای واقعیت افزوده

مجیک لیپ، شرکتی که روی پروژه‌ی ساخت هوش مصنوعی انسان نما در دنیای واقعیت افزوده کار می‌کند، دمویی کوتاه از مایکا (Mica) ارائه کرده که با استفاده از عینک‌های واقعیت افزوده‌ی این شرکت قابل مشاهده ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

مجیک لیپ، شرکتی که روی پروژه‌ی ساخت هوش مصنوعی انسان نما در دنیای واقعیت افزوده کار می‌کند، دمویی کوتاه از مایکا (Mica) ارائه کرده که با استفاده از عینک‌های واقعیت افزوده‌ی این شرکت قابل مشاهده است.

در این دمو شما می‌توانید زنی با موهای کوتاه را ببینید که هیچ صبحتی نمی‌کند اما با استفاده از زبان بدن و تغییر حالت‌های صورت خود می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند. در این دمو شما وارد اتاقی فیزیکی می‌شوید و روی یک صندلی می‌نشینید. مایکا در اتاقی یکسان پیش شما حضور دارد. وقتی به او لبخند می‌زنید، او هم با لبخند پاسخ شما را خواهد داد.

مایکا

در گزارشات اینطور به نظر می‌رسد که مایکا با توجه به حرکات شما، حالت صورتش تغییر می‌کند. به عنوان مثال اگر در چشم‌هایش نگاه کنید و سرتان را به عقب و یا جلو ببرید او هم کار‌های شما را تکرار می‌کند. مایکا فعلا قادر به صحبت کردن نیست اما به نظر می‌رسد که مجیک لیپ به زودی این ویژگی را هم به آن اضافه خواهد کرد.

در رویداد مجیک لیپ، «اندرو رابینوویچ» رئیس مجیک لیپ و «جان مونوز» مسئول تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی این شرکت درباره‌ی نگاهشان به آواتار‌های مجازی و همچنین انسان‌های دیجیتال صحبت کردند. موضوعاتی که می‌خواهند به زودی از آن‌ها رونمایی کنند. این آواتار‌ها به طور کامل قرار است شبیه به دستیار صوتی آمازون الکسا باشند، با این تفاوت که حالا دارای یک بدن مجازی هستند و شباهت بیشتری به انسان‌ها دارند.

این شرکت در نظر دارد به زودی گفت و گو با آواتار‌های دیجیتال را برای کابرانش ایجاد کند. این شرکت همچنین امیدوار است همه‌ی تکنولوژی و ابزار مورد نیاز برای ساخت انسان‌های دیجیتال را عرضه نماید. به گفته‌ی «نیک ویتینگ» رئیس اپیک گیمز؛ مایکا توسط موتور بازیسازی آنریل انجین ۴ ساخته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza Asadi
    Reza Asadi | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    شبیه این دختره مائده ست که همش تو اینستا میرقصه

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    فقط گوشاش

مطالب پیشنهادی