ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش تابستانی کافه بازار
تکنولوژی

گزارش تابستان کافه بازار حکایت از علاقه کاربران به پیام‌رسان‌ها دارد

کافه بازار در هر فصل گزارشی از وضعیت کاربران و شاخص‌های مختلف صنعت تولید اپلکیشن ارائه می‌کند که برای علاقمندان و فعالان این حوزه قابل توجه است. کافه بازار در گزارش تابستان ۱۳۹۷ بدون ذکر ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۸

کافه بازار در هر فصل گزارشی از وضعیت کاربران و شاخص‌های مختلف صنعت تولید اپلکیشن ارائه می‌کند که برای علاقمندان و فعالان این حوزه قابل توجه است.

کافه بازار در گزارش تابستان ۱۳۹۷ بدون ذکر مجموع کلی کاربران فعال این پلفرم عنوان کرده که بیشترین رشد تعداد برنامه‌ها در دسته‌ ویدیو و رسانه، با ۱۹ درصد افزایش بود و دسته شبکه‌های اجتماعی با ۱۷ درصد افزایش، بیشترین تغییر در نصب فعال را داشته‌اند. همچنین ساعت اوج خرید بازی‌ها ۳ بعد از ظهر و ساعت اوج خرید برنامه‌ها ۱۰ صبح بوده است.

اگر در دسته کاربران عادی و نه توسعه‌دهندگان جای می‌گیرید، احتمالا مهم‌ترین بخش از گزارش‌های سه ماهه کافه‌بازار، پایش سهم بازار برندهای مختلف سازنده موبایل برای شماست. گزارش کافه بازار که ارقامی بسیار نزدیک به واقعیت از سهم هر برند را در ایران مشخص می‌کند، این بار برای تابستان می‌گوید که ۵۹.۳۳ درصد کاربران اندرویدی کافه بازار از گوشی‌های برند سامسونگ استفاده می‌کنند و کاربران گوشی‌های هواوی با ۲۲.۶۰ درصد در رده دوم قرار دارند.

در واقع بیش از ۸۰ درصد از سهم بازار اندروید در ایران به دو برند سامسونگ و هوآوی تعلق دارد و پرطرفدارترین گوشی اندرویدی هم نزد کاربران سامسونگ گلکسی J7 است.

کافه بازار مجموع خرید بازی و برنامه را در هر برند مقایسه کرده که بر اساس آن خرید کاربران برند «اچ‌تی‌سی» از برنامه و بازی کاملا برابر یعنی ۵۰ به ۵۰ بوده است اما کاربران «لنوو» بیشترین درصد خرید بازی و کاربران «شیائومی» بیشترین درصد خرید برنامه را به خود اختصاص داده‌اند.

گزارش تابستانی کافه بازار

در نمودار درصد تغییرات نصب فعال برنامه‌های هر دسته که با فصل قبل مقایسه شده است، متوجه می‌شویم که نصب فعال شبکه‌های اجتماعی در تابستان ۱۷ درصد افزایش و نصب برنامه‌های آب‌ و هوا با کاهش ۱۵ درصدی همراه شده است که به ترتیب بیشترین و کمترین درصد تغییرات در نصب را داشته‌اند. منتها کافه بازار در این گزارش درصد نصب فعال شبکه‌های اجتماعی داخلی را از نمونه‌های خارجی مشخص نکرده‌ است.

گزارش تابستانی کافه بازار

نکته جالب دیگر در این گزارش سهم درآمد برنامه‌های برتر از خریداران قدیمی و جدید است که بر اساس آن کاربران جدید بیشتر برنامه‌های رفت و آمد، امور مالی و کسب و کار را خریداری کردند و کاربران قدیمی برنامه‌های خرید، استراتژی، شبکه‌های اجتماعی و شبیه‌سازی را خریداری و نصب کردند.

میانگین نصب فعال برنامه‌های در هر دسته بندی نیز نشان می‌دهد که کاربران ایرانی در فصل تابستان بیش از هرچیز علاقه بسیار زیادی به پیام‌رسان ها داشته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sakaei
    Sakaei | ۲۲ مهر ۱۳۹۷

    البته نه پیام رسان های وابسته و جاسوسی

  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۲۲ مهر ۱۳۹۷

    در واقع علاقه به نصب پیام رسان ها نداریم، بلکه نیاز داریم

مطالب پیشنهادی