ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساخت رینگتون با GarageBand
نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه با GarageBand برای آیفون‌ رینگتون بسازیم؟

اگر کاربر اندروید باشید و برایتان بگویم که ساخت یک رینگتون ساده برای آیفون‌ها دردسر زیادی دارد، شاید تعجب کنید. اما این یک واقعیت تلخ است و کاربران آیفون‌ها برای چنین چیز ساده‌ای مجبورند پول ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

اگر کاربر اندروید باشید و برایتان بگویم که ساخت یک رینگتون ساده برای آیفون‌ها دردسر زیادی دارد، شاید تعجب کنید. اما این یک واقعیت تلخ است و کاربران آیفون‌ها برای چنین چیز ساده‌ای مجبورند پول بپردازند و رینگتون بخرند. البته این موضوع مشکلی نیست که نشود برطرفش کرد و ترفندهایی وجود دارند که می‌توان با آن‌ها کمی در هزینه‌ها صرفه جویی کرد.

امروز به یکی از این ترفندها می‌پردازم و از روشی برایتان می‌گویم که با آن می‌توانید به صورت مستقیم برای آیفون‌ها رینگتون بسازید. پس در ادامه با بخش آموزش دیجیاتو همراه باشید.

به چه چیزی نیاز داریم؟


خوشبختانه برای ترفندی که امروز به آن می‌پردازم نیازی به هیچ اپ شخص ثالث گران قیمتی نیست. فقط کافیست به سراغ اپ GarageBand شرکت اپل بروید و آن را از اپ استور دانلود کنید. این اپلیکیشن کاربردی روی هر آیفون و آیپدی که حداقل iOS 11 را دریافت کرده باشد قابل اجراست و می‌توان با آن به ساخت موزیک‌های حرفه‌ای پرداخت. پس اگر به دنبال ساخت رینگتون‌های تازه هستید بی‌معطلی GarageBand را دانلود و این متن را تا انتها مطالعه کنید.

https://itunes.apple.com/us/app/GarageBand/id408709785

GarageBand

GarageBand

سازنده: اپل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: مک و iOS حجم: 1700 مگابایت زبان:

قدم اول: شروع یک پروژه جدید در GarageBand


برای شروع وارد GarageBand شوید و مقدمات کار برای ایجاد یک پروژه جدید را فراهم کنید. برای این کار کلید به علاوه را بفشارید و پس از آن به سراغ تب Tracks بروید. حالا با کشیدن صفحه به اطراف می‌توانید به سازهای مختلف، آرشیو موزیک‌ها و همچنین رکوردر صدا دسترسی پیدا کنید. در ادامه برای اینکه بتوانید رینگتون‌های خودتان را بسازید به سراغ Audio Recorder بروید و باقی مسیر را از طریق آن دنبال کنید.

ساخت رینگتون با GarageBand

در کل بخش Audio Recorder برای اینکه کاربران بتوانند موسیقی‌های حرفه‌ای خود را با آن ضبط کنند طراحی شده و کلی ابزار عجیب و غریب و متفاوت دارد. اما برای تبدیل یک موزیک دلخواه به رینگتون نیازی به هیچ یک از آن‌ها نیست. برای این کار به سراغ سومین آیکونی که در تصویر با فلش قرمز رنگ به آن اشاره شده بروید تا به صفحه ویرایشگر موزیک GarageBand برده شوید.

ساخت رینگتون با GarageBand

قدم دوم: افزودن موزیک دلخواه


خوشبختانه GarageBand از موزیک‌های فاقد DRM هم پشتیبانی می‌کند و به شما این اجازه را می‌دهد که آن‌ها را به محیط برنامه وارد و رویشان ویرایش انجام دهید. برای آوردن یک موزیک به محیط GarageBand فقط کافیست آیکون Loop (دومین آیکون از سمت راست) را بفشارید.

ساخت رینگتون با GarageBand

سپس به سراغ Files بروید و گزینه Browse items from the Files app را انتخاب کنید. با این کار، درهای حافظه آیفون به رویتان باز می‌شود و می‌توانید تمام موزیک‌های ذخیره شده‌ را ببینید. حتی به موزیک‌هایی که رو آیکلاد ذخیره کرده‌اید نیز دسترسی خواهید داشت و می‌شود از آن‌ها هم برای ساخت رینگتون استفاده کرد.

ساخت رینگتون با GarageBand

با انتخاب موزیک مورد نظر به تب Files بازخواهید گشت. در ادامه انگشت خود را روی آهنگی که می‌خواهید از آن یک رینگتون جذاب بیرون بکشید نگه دارید و به سمت بالا بکشید. با این کار لیست فایل‌ها مخفی می‌شوند و موزیک مورد نظر در ویرایشگر GarageBand جای می‌گیرد.

ساخت رینگتون با GarageBand

حالا می‌توانید با فشردن کلید Play به موزیک انتخابی‌تان گوش دهید و برای ایجاد تغییر در آن دست به کار شوید. اما در صورتی که موزیک انتخاب شده نیازی به تغییر ندارد، کار تقریبا تمام است و باید برای مراحل اکسپورت یا گرفتن خروجی از آن اقدام کنید.

قدم سوم: ساخت رینگتون


پیش از اینکه موزیک خود را به رینگتون تبدیل کنید، باید دوباره به سراغ لیست پروژه‌هایتان بروید. برای این کار به سراغ آیکون مثلث شکلی که در گوشه سمت چپ تصویر قرار دارد بروید و از طریق آن گزینه My Songs را انتخاب کنید. با این کار GarageBand شما را به صفحه‌ پروژه‌ها، جایی که آهنگ‌های جدید تحت عنوان My Song نمایش داده می‌شوند، می‌برد.

حالا اگر دوست داشته باشید می‌توانید نام موزیک‌هایتان را هم از طریق این منو تغییر دهید. فقط کافیست انگشتتان را برای چند ثانیه روی فایل مورد نظر نگه دارید و از طریق منوی باز شده گزینه Rename را انتخاب کنید.

زمانی که بالاخره آماده تبدیل آن موزیک به رینگتون جدید موبایلتان شدید، دوباره انگشتتان را روی آن نگه دارید و از طریق منوی باز شده به سراغ گزینه Share بروید و Ringtone را انتخاب کنید. حالا اگر گزینه Export را بفشارید، پس از چند ثانیه با صفحه‌ای همانند چیزی که در تصویر زیر می‌بینید رو به رو خواهید شد.

ساخت رینگتون با GarageBand

Use sound as را بفشارید تا بتوانید رینگتون تولید شده را به عنوان زنگ موبایل جدید خود تعیین کنید. با انتخاب این گزینه سه راه پیش رویتان قرار می‌گیرد:

  • Standard Ringtone: با انتخاب این گزینه رینگتون تولید شده به عنوان زنگ جدید موبایلتان تعریف می‌شود.
  • Standard Text Tone: با انتخاب این گزینه رینگتون تولید شده به عنوان زنگ مسیج‌هایتان تعریف می‌شود.
  • Assign to Contact: با انتخاب این گزینه می‌توانید رینگتون تولید شده را به شخص خاصی اختصاص دهید.

ساخت رینگتون با GarageBand

یکی از این گزینه‌ها را بسته به نیاز خود انتخاب کنید تا زنگ موبایل جدیدی که ساختید را از این پس به جای رینگتون‌های پیش فرض آیفون بشنوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MAYSAM D
    MAYSAM D | ۹ آبان ۱۳۹۷

    دیگه اینجوریها هم نیست که حتما مجبور باشیم پول بدیم بابت رینگ تون! اولا که خیلی از اپ ها رینگتون رایگان هم دارن ( که خیلی شاید به درد همه نخوره) ، دوما میشه رینگتون یا اهنگ مورد نظر رو درگ کرد تو قسمت رینگتون آیتونز و خیلی راحت منتقل میشه به آیفون!

مطالب پیشنهادی