ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

حذف رنو ساندرو و دانگ فنگ H30 از جدیدترین رده‌ بندی کیفی خودروهای داخلی

بر اساس تقسیم بندی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سطح کیفی خودروها از یک تا پنج ستاره تقسیم ‌بندی شده که هیچ کدام از خودروهای تولید شده در کشور شرایط لازم برای کسب پنج ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۰

بر اساس تقسیم بندی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سطح کیفی خودروها از یک تا پنج ستاره تقسیم ‌بندی شده که هیچ کدام از خودروهای تولید شده در کشور شرایط لازم برای کسب پنج ستاره را نداشته‌ اند.
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ماهه کیفیت خودرو های در حال تولید خودروسازان داخلی را ارزیابی کرده و گزارش رده‌ بندی کیفی این محصولات را تهیه می‌کند. براساس جدید ترین گزارش منتشر شده از ارزیابی کیفی خودروهای سواری تولیدی در شهریور ماه کیفیت خودرو های تولید داخل در آخرین ماه تابستان نیز به حداکثرِ سطح ممکن نرسیده و با کیفیت ترین خودروها چهار ستاره از پنج ستاره را دریافت کرده اند. کیفیت خودروبراین اساس در گروه خودروهای با سطح قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، تمام خودروهای قرار گرفته در این گروه شامل سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۱۱ دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌ اند.
در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان نیز، خودروهای پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس، پژو ۲۰۷ و پارس تندر چهار ستاره کیفی را کسب کرده ‌اند.
خودروهای تندر ۹۰، رانا، برلیانس H۲۳۰، دنا پلاس، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و پژو ۲۰۶ دارای سه ستاره کیفی هستند. باقی خودروهای قرار گرفته در این گروه شامل نیو ام‌ وی ‌ام ۳۱۵، دنا، پژو پارس، پژو ۴۰۵، سورن، سمند، ساینا، تیبا هاچ‌ بک و تیبا نیز دو ستاره کیفی کسب کرده‌ اند.در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، خودروی B۳۰ چهار ستاره کیفی را کسب کرده است. چانگان CS۳۵، آریزو ۵، ام‌ وی‌ ام X۲۲ و برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک نیز دارای سه ستاره کیفی هستند. لیفان X۶۰اتوماتیک نیز دو ستاره کیفی کسب کرده است.در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، خودروهای هیوندای اکسنت، سراتو، هیوندای I۲۰ و هاوال H۲ نیز دارای چهار ستاره کیفی هستند. خودروهای هایما S۷ اتوماتیک، تیگو ۵ و جک S۵ نیز سه ستاره و نیو ام‌ وی ‌ام X۳۳S دو ستاره کیفی را کسب کرده است.
در گروه خودروهای با سطح قیمتی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز سه خودروی پژو ۲۰۰۸، نیومزدا ۳ و سوزوکی گراند ویتارا دارای چهار ستاره کیفی هستند. نکته جالب در خصوص این گزارش آنکه در پی عدم تولید رنو ساندرو و دانگ فنگ H30، اثری از نام این دو خودرو در جداول ارزیابی کیفی شهریورماه دیده نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی