ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساندار پیچای
تکنولوژی

ساندار پیچای: گوگل بر اساس همه پرسی اداره نمی شود

اخیراً هزاران کارمند گوگل در یک اعتراض داخلی شرکت کرده بودند تا نارضایتی خود از مشارکت این کمپانی در پروژه های فناوری های پیشرفته نظامی را اعلام کنند. با این حال به گفته ساندار پبچای، این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

اخیراً هزاران کارمند گوگل در یک اعتراض داخلی شرکت کرده بودند تا نارضایتی خود از مشارکت این کمپانی در پروژه های فناوری های پیشرفته نظامی را اعلام کنند. با این حال به گفته ساندار پبچای، این شورش بی سابقه در تصمیم گیری های مدیریتی شرکت تأثیر اندکی داشته است.

در روزهای اخیر گفته شده بود که گوگل از شرکت در مناقصه مرتبط با وزارت دفاع ایالات متحده منصرف شده است و دلیل این موضوع تقابل آن با دستورالعمل های اخلاقی شرکت بود. پیچای اعلام کرده که گوگل بر اساس همه پرسی اداره نمی شود و در مورد اخیر هم این تصمیم بر اساس آنچه که کامندان گفته اند گرفته نشده بلکه بنا بر مذاکراتی بوده که با بخش هوش مصنوعی انجام داده ایم.

در ماه مارس سال جاری میلادی بود که خبر مشارکت گوگل در پروژه Maven فاش شد. در این پروژه پنتاگون در تلاش بود با استفاده از هوش مصنوعی ویدیوهای ثبت شده توسط پهپادها را تحلیل کند. بیش از 4000 کارمند گوگل درخواست توقف همکاری گوگل با این پروژه را امضا کردند. حتی به دنبال این اتفاق برخی از کارمندان گوگل استعفا دادند.

ساندار پیچای

در ادامه گوگل خبر داد که به دنبال پاسخ به اعتراضات، در پی به کار گیری اصول مرتبط با هوش مصنوعی هستند. پیچای البته اعلام کرده بود که گوگل قصد دارد در آینده در زمینه هایی از جمله امنیت سایبری یا حمل و نقل با وزارت دفاع ایالات متحده همکاری و از نیروهای نظامی این کشور حمایت کند. او همچنین افزوده بود: «ما عمیقاً به آنچه که آنها برای محافظت از کشور انجام می دهند احترام می گذاریم».

البته پیچای به طور روشن بیان کرده که گوگل در زمینه تسلیحات خودکار یا هر آنچه که اصول مرتبط با هوش مصنوعی این شرکت را زیر سوال ببرد همکاری نخواهد کرد. علاوه بر این درباره موتور جستجوی ویژه گوگل برای چین که قرار است اطلاعات را سانسور کند نیز سوالاتی شد. گوگل از سال 2010 به این بهانه از چین خارج شده بود که دیگر نمی تواند با درخواست های دولت این کشور برای فیلتر کردن اطلاعات کنار بیاید.

برای بازگشت به چین گوگل باز هم باید به درخواست های دولت در این خصوص پاسخ دهد. پیچای پاسخ داده که ارائه جستجو در چین که 20 درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده برای گوگل مهم است. به گفته او شرکت می خواهد بررسی کند که موتور جستجوی گوگل در تطابق با قوانین چین به چه شکل خواهد بود. او زمانی برای بازگشت گوگل به چین اعلام نکرده است.

 

تماشا کنید: پلان؛ هوش مصنوعی چگونه ما را زیر نظر می گیرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی