ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک مشغول توسعه ست‌تاپ‌باکسی مجهز به دوربین است

اوایل ماه جاری میلادی بود که فیسبوک از پورتال رونمایی کرد؛ دیوایسی هوشمند و مجهز به دوربین که برای رقابت با آمازون اکو شو ساخته شده است. اما جاه طلبی های فیسبوک در زمینه سخت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۵

اوایل ماه جاری میلادی بود که فیسبوک از پورتال رونمایی کرد؛ دیوایسی هوشمند و مجهز به دوربین که برای رقابت با آمازون اکو شو ساخته شده است. اما جاه طلبی های فیسبوک در زمینه سخت افزار به همین محدود نمی شود و بنابر گزارش های تازه، کمپانی غول شبکه های اجتماعی مشغول توسعه یک دوربین تلویزیون است که چت های ویدیویی شبیه به پورتال را روی نمایشگری بزرگ تر میسر می کند و کاربران قادر به استریم محتویات Facebook Watch روی آن خواهند بود.

اگر این دیوایس -که ظاهراً با نام رمز «ریپلی - Ripley» شناخته می شود واقعاً به بازار بیاید، فیسبوک یک بار دیگر وارد حوزه ای تازه از دیوایس های هوشمند خانگی خواهد شد و رقابتی تنگاتنگ با آمازون، اپل، گوگل و روکو در زمینه ست تاپ باکس ها را تجربه خواهد کرد. افزودن یک دوربین به دستگاه، در نهایت به کاربران اجازه می دهد که تلویزیون خود را به یک فیسبوک پورتال عظیم الجثه تبدیل کنند و این بزرگ ترین وجه تمایز ایده فیسبوک با آن چیزی است که هم اکنون در بازار وجود دارد. البته مایکروسافت هم چنین چیزی را پیشتر با اسکایپ و حسگر کینکت ایکس باکس وان تست کرده بود.

اگر فیسبوک به دنبال ورود به بازار تلویزیون های هوشمند باشد، نیازمند پشتیبانی از اپلیکیشن های متنوع نیز خواهد بود. فیسبوک پورتال هم اکنون از Facebook Watch برای استریم ویدیو و از اسپاتیفای و پاندورا برای استریم موسیقی پشتیبانی می کند که سرویس هایی کافی برای یک نمایشگر هوشمند به حساب می آیند؛ اما برای ترغیب کاربران به کنار گذاشتن پورت HDMI، فیسبوک نیازمند سرویس ها و اپلیکیشن های به مراتب بیشتری خواهد بود.

از همه این مسائل که بگذریم، سوال اصلی اینجاست که بعد از رسوایی های اخیر، چه کسی حاضر خواهد شد دوربینی ساخت فیسبوک که مثل چشم سائوران همواره اتاق پذیرایی را زیر نظر دارد بخرد؟ این کمپانی از همین حالا با مشکلات زیادی در جلب اعتماد دوباره کاربران مواجه است و قطعاً باید راهکارهای تبلیغاتی بسیار هوشمندانه ای به کار گیرد تا مردم حاضر به خرید چنین دیوایسی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی