ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنوو s5 پرو
تکنولوژی

گوشی‌های لنوو S5 پرو، K5 پرو و K5s معرفی شدند

تلفن‌های هوشمند S5 پرو و K5 پرو روز گذشته به طور رسمی در کشور چین رونمایی شدند. گوشی لنوو S5 پرو در واقع نسخه‌ای پیشرفته تر از لنوو S5 محسوب می‌شود که اسفند سال گذشته ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

تلفن‌های هوشمند S5 پرو و K5 پرو روز گذشته به طور رسمی در کشور چین رونمایی شدند. گوشی لنوو S5 پرو در واقع نسخه‌ای پیشرفته تر از لنوو S5 محسوب می‌شود که اسفند سال گذشته معرفی شد.

تلفن بعدی یعنی K5 پرو هم نسخه‌ای پیشرفته تر از گوشی K5 به شمار می‌رود که تیر ماه سال جاری معرفی شد. لنوو همچنین تلفن هوشمند اقتصادی تر خود یعنی K5s را نیز روز گذشته معرفی کرد که از نظر کارایی از دو مدل یاد شده ضعیف تر خواهند بود اما قیمت مناسب تری خواهند داشت.

مشخصات لنوو S5 پرو و ویژگی‌ها

لنوو S5 پرو از بدنه‌ای فلزی بهره‌مند شده. این تلفن هوشمند قطر ۷ میلی متری دارد و تنها ۱۷۰ گرم وزن خواهد داشت.

این تلفن از چهار دوربین بهره می برد. دو سنسور در بریدگی صفحه نمایشگر به عنوان دوربین‌ سلفی انجام وظیفه می‌کنند و دو لنز دیگر در پشت تلفن تعبیه شده‌اند. این تلفن هوشمند از نمایشگر ۶.۲۶ اینچی با صفحه نمایش IPS LCD استفاده می‌کند. نسبت ابعاد تصویر این گوشی 18.7:9‌ خواهد بود و رزولوشن فول اچ دی ۲۲۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد.

تلفن هوشمند لنوو S5 از اسنپدراگون ۶۲۵ استفاده می‌کرد و حالا نسخه‌ی حرفه‌ای تر معرفی شده از اسنپدراگون ۶۳۶ بهره‌مند شده است. این تراشه با رم ۶ گیگابایتی در دو نسخه با حافظه‌های داخلی ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده. باتری مورد استفاده در این گوشی ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت خواهد بود و از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی استفاده می‌کند.

بریدگی صفحه نمایش این تلفن همراه میزبان یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی و یک لنز ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم دوگانه‌ی f/2.2 است. استفاده از حسگر IR در بریدگی صفحه نمایش ویژگی فیس آنلاک را به این تلفن آورده که حتی در محیط تاریک هم به خوبی قابل استفاده است. دوربین‌های جلو می‌توانند تصاویر بسیار خوب سلفی یا پرتره را ثبت کنند.

پنل پشتی لنوو S5‌ پرو از ماژول دوربین دوگانه استفاده می‌کند و همچنین به دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار برای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و همچنین لنز دوم ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.6 همراه با فوکوس اتوماتیک مجهز شده است.

دوربین دوگانه‌ی پنل پشتی این تلفن همراه از فیلمبرداری 4K با ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. نزدیک نمایی دو برابری اپتیکال و تار کردن پس زمینه از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌رود. این تلفن هوشمند همچنین از اسپیکر‌های استریو در زیر قاب خود استفاده می‌کند.

سیستم عامل مورد استفاده در این تلفن ZUI 5.0 خواهد بود که مبتنی بر اندروید اوریو ۸.۱ است. همچنین لنوو برای پشتیبانی بهتر این تلفن همراه از اجرای بازی‌ها، حالت بازی هم به آن اضافه کرده. ویژگی‌های دیگر این تلفن همراه، پشتیبانی از دو سیم کارت، امکان استفاده از حافظه‌ی میکرو، بهره‌مندی از اینترنت سلولی نسل چهارم VoLTE است.

این تلفن از تکنولوژی وای فای 802.11ac، بلوتوث نسخه‌ی پنجم، USB-C، جک ۳.۵ میلی متری صوتی و همچنین سنسور اثر انگشت در پنل پشتی استفاده می‌کند.

مشخصات لنوو K5 پرو و ویژگی‌ها

تلفن بعدی لنوو K5 پرو نام دارد که جدید ترین میان رده‌ی این شرکت چینی محسوب می‌شود که حالا به تلفن‌های K5 و K5 نوت که در سال جاری عرضه شدند پیوسته. از ویژگی‌های اصلی این تلفن همراه استفاده از دوربین دوگانه برای سلفی و پنل پشتی است. این تلفن از بدنه‌ی فلزی با ابعاد ۱۵۵.۹۸ در ۷۴.۹۸ در ۷.۹۸ میلی متر استفاده می‌کند و تنها ۱۶۵ گرم وزن دارد.

تلفن K5 پرو از ابعاد تصویر 18:9 پشتیبانی می‌کند و صفحه نمایش آن ۵.۹۹ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ مگاپیکسل است. چیپست مورد استفاده در این تلفن همراه اسنپدراگون ۶۳۶ خواهد بود. رم ۶ گیگابایتی با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی از دیگر مشخصه‌های این تلفن همراه است.

پنل جلویی این گوشی از لنز ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 همراه با لنز ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است. پنل پشتی این تلفن همراه هم از دوربین دوگانه استفاده می‌کند. ویژگی‌های عکس برداری متنوعی در این تلفن تعبیه شده که از این بین می‌توان به افکت‌های متنوع بلور کردن، حالت اسکن، HDR و حالت حرفه‌ای آن اشاره کرد.

باتری مورد استفاده در این تلفن همراه ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعت است که از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی هم استفاده می‌کند. سیستم عامل مورد استفاده در این گوشی ZUI 5.0‌ است که مبتنی بر اندروید اوریو ۸.۱ خواهد بود. این تلفن همراه از حالت بازی هم پشتیبانی خواهد کرد. حسگر اثر انگشت در پنل پشتی قرار گرفته و از لحاظ ویژگی‌های دیگر شبیه به S5 پرو خواهد بود.

مشخصات لنوو K5s

یکی دیگر از تلفن‌های سری K لنوو، K5s است. اگرچه این تلفن همراه یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود که از لحاظ عملکرد از دو تلفن یاد شده در بالا ضعیف تر است، اما از دوربین دوگانه برای سلفی و همچنین یک ماژول دوربین دوگانه در پنل پشتی خود استفاده می‌کند.

این گوشی از صفحه نمایش ۵.۷ اینچی استفاده می‌کند که ابعاد تصویر آن ۱۸ به ۹ و رزولوشن آن ۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. وزن این تلفن همراه ۱۵۵ گرم و ابعاد آن ۱۵۳.۸ در ۷۲.۹ در ۷.۹۵ خواهد بود.

چیپست مورد استفاده در این تلفن همراه مدیاتک هلیو P22 است. این تلفن از رم ۴ گیگابایتی استفاده می‌کند و دارای حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی است. سیستم عامل ZUI 5.0 که مبتنی بر اندروید 8.1 است از ویژگی‌های نرم افزاری آن است. باتری مورد استفاده در این تلفن همراه ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت قدرت دارد و از شارژر ۱۰ واتی استفاده می‌کند.

لنز‌های پشتی این دوربین از دیافراگم f/2.2 با ۱۳ مگاپیکسل به همراه دیافراگم f/2.4 ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند. عینا همین لنز‌ها در جلوی تلفن مورد استفاده قرار گرفته است. از ویژگی‌های عکاسی در این تلفن همراه می‌تواند به تار کردن پس زمینه، حالت اسکن، HDR و حالت Beauty اشاره کرد.

این تلفن از دو سیم کارت، اینترنت سلولی نسل چهارم VoLTE، وای فای 802.11 b/g/n، بلوتوث نسخه‌ی ۴.۱، میکرو USB نسخه‌ی دوم، GPS و جک ۳.۵ میلیمتری صوتی پشتیبانی می‌کند.

قیمت‌ها، انواع و زمان عرضه‌ی تلفن‌های جدید لنوو

انواع S5 پرو با حافظه‌های داخلی متفاوت می‌توان ۱۸۷ دلار تا ۲۰۲ دلار قیمت دارد. این تلفن در رنگ‌های آبی روشن، طلایی و مشکی عرضه می‌شود. پیش فروش این تلفن‌ها از الان شروع شده است.

تلفن K5 پرو در انواع مختلف قیمتی از ۱۴۴ تا ۱۸۸ دلار خواهد داشت. این گوشی در دو رنگ مشکی و طلایی عرضه خواهد شد. در حال حاضر می‌توان این تلفن‌ها را پیش خرید کرد.

در آخر، بهای نسخه های مختلف K5s نیز حدود ۱۱۵ دلار عنوان شده است. این تلفن همراه در رنگ‌های مشکی و آبی عرضه خواهد شد. پیش فروش این تلفن‌های اقتصادی نیز از همین حالا شروع شده و به زودی در چین قابل خرید خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پروفسور قنبری
    پروفسور قنبری | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

    تجربه خوبی از گوشیهای لنوو داشتم و دارم
    a706
    a800
    s920
    s820
    K3 note
    Vibe shot
    ZUK z2 pro
    واقعا حیف هست ک توی ایران نمایندگی رسمی نداره. قیمت مناسب در کنار کیفیت قابل قبول از ویژگی این برند هست

مطالب پیشنهادی