ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ مستقل Titan M امنیت گوشی‌های پیکسل 3 را تضمین می کند

سال گذشته و زمانی که گوگل از نسل دوم گوشی‌های پیکسل پرده برداشت، چیپ Visual Core آن در میان عموم سر و صدای زیادی برپا کرد؛ حتی با وجود آنکه چیپ مذکور از همان ابتدا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

سال گذشته و زمانی که گوگل از نسل دوم گوشی‌های پیکسل پرده برداشت، چیپ Visual Core آن در میان عموم سر و صدای زیادی برپا کرد؛ حتی با وجود آنکه چیپ مذکور از همان ابتدا در دستگاه فعال نبود.

گوگل امسال و در پیکسل 3، همچنان نسخه به‌روز این چیپ را حفظ کرده اما به نظر می‌رسد که دیگر تمام تمرکزش روی آن نیست. بلکه غول اینترنتی حالا روی چیپ کاستوم جدیدی به نام Titan M متمرکز شده است.

این قطعه سیلیکونی وظیفه تأمین امنیت کامل اسمارت‌فون‌های پیکسل 3 را بر عهده دارد و مستقیما به فرآیند بوت امن سیستم عامل گره خورده. بنابراین، به لطف این چیپ همیشه آخرین نسخه امن اندروید حفظ و ذخیره می‌شود تا هکرها نتوانند فرمویر اندروید را به نسخه‌های ناامن قدیمی برگردانند. مضاف بر این، چیپ Titan M کلیه تلاش‌های هکرها برای بازگشایی بوت‌لودر را هم بی‌نتیجه می‌گذارد.

هر چند فارغ از این مسائل فنی، ساده‌ترین وظیفه این چیپ امنیتی را می‌توان محدودسازی دفعات ورود به حساب‌های کاربری و تأیید دستی کدبازگشایی لاک‌اسکرین به شمار آورد. به گفته گوگل، این چیپ عملکردی کاملا مستقل داشته و از یک فلش مموری محافظت شده بهره می‌برد که این دو ویژگی سبب شده که تقریبا غیر قابل هک باشد.

گوگل می‌خواهد که در آینده از مزایای این چیپ قدرتمند برای تقویت امنیت پرداخت‌ با اپلیکیشن‌ها استفاده کند. همچنین اعلام شده که در آینده نزدیک، Google Pay نیز از این چیپ پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی