ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی پیکسل ۳ از صفحه نمایش ساخت ال‌جی خبر می‌دهد

از لحاظ ظاهری پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال کاملا شبیه به یکدیگرند و تنها بریدگی صفحه نمایش است که تفاوت‌های این دو را رقم می‌زند (بدون توجه به اندازه‌ی آن‌ها). اما به نظر ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

از لحاظ ظاهری پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال کاملا شبیه به یکدیگرند و تنها بریدگی صفحه نمایش است که تفاوت‌های این دو را رقم می‌زند (بدون توجه به اندازه‌ی آن‌ها). اما به نظر می‌رسد که تفاوت‌های دیگری نیز داشته باشند.

iFixit روز گذشته با نگاهی به قطعات داخلی گوگل پیکسل ۳ ایکس ال متوجه شد که صفحه نمایش مورد استفاده در این تلفن هوشمند پنلی ساخته‌ی شرکت سامسونگ است. بسیاری تصور می‌کردند که دلیل اصلی بهبود عملکرد این تلفن همراه نسبت به گوشی قبلی گوگل همین موضوع باشد.

همچنین گزارشات حاکی از این بودند که گوگل ۸۸۰ میلیون دلار روی بخش تولید صفحه نمایش ال جی سرمایه گذاری کرده است.

 

در اتفاقی غیر منتظره، وقتی iFixit نگاهی به قطعات داخلی نسخه‌ی کوچکتر پیکسل ۳ انداخت، متوجه شد که این گوشی از نمایشگری استفاده می‌کند که ال جی آن را تولید کرده است. این موضوع از آنجایی تعجب برانگیز است که در مقایسه‌های انجام شده تفاوتی بین نمایشگر دو نسخه‌ی پیکسل ۳ مشاهده نشد.

در ارزیابی‌های به وضوح کیفیت هر دو نمایشگر در یک سطح بود. گوگل نسبت فوق کنتراست 100,000:1، عمق کامل ۲۴ بیتی (۱۶.۷ میلیون رنگ) و سطوح مشکی حقیقی در هر دو نمایشگر را تایید کرده است.

این سطح از توفیق برای صفحه نمایش ال جی نشان دهنده‌ی رشد روز افزون این شرکت در تولید صفحه نمایش‌های OLED‌ است. ال جی پیش از این با مشکلاتی نظیر سوختگی پیکسل‌ها، ظاهر شدن ذرات عجیب یا مشکلاتی از این قبیل دست و پنجه نرم می‌کرد.

البته همچنان سوال اینجاست که اگر ال جی قادر به تولید صفحه نمایشی با کیفیت بود که گوگل از آن در نسخه‌ی کوچکتر پرچمدار خود استفاده کند، چرا پنل مورد استفاده در پیکسل ۳ ایکس ال همچنان توسط سامسونگ ساخته شده؟ البته یکی از این دلایل می‌تواند به خاطر تجربه‌ی سامسونگ در تولید صفحه نمایش‌هایی با بریدگی برای تلفن‌های هوشمند اپل باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی