ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دوام تویوتا بیشتر است یا لادا؛ چالش عجیب مکانیک های روس [تماشا کنید]

گروهی از مکانیک های روسی اخیرا در اقدامی جالب به سراغ چند خودروی مدفون شده در زیر گل و لای رفته و سعی کردند پس از چند سال موتور آنها را احیا کنند. در میان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

گروهی از مکانیک های روسی اخیرا در اقدامی جالب به سراغ چند خودروی مدفون شده در زیر گل و لای رفته و سعی کردند پس از چند سال موتور آنها را احیا کنند.

در میان خودروهای مدفون شده یک دستگاه لادا و یک مدل قدیمی از تویوتا دیده می شود. همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده در انتهای مطلب می توانید مشاهده کنید، مکانیک اصلی گروه از همان ابتدا نسبت به روشن شدن مجدد موتور لادا اطمینان خاطر دارد.

در گام نخست مکانیک روسی به همراه دوستان خود گل و لای موجود در اطراف موتور را پاک می کنند. پس از آن نوبت به تمیز کردن اجزایی قسمت هایی مثل ورودی های هوا و شمع ها و نصب یک باتری جدید می رسد.

با پاکسازی مجاری گازهای خروجی و قرار دادن دنده در حالت خلاصی نوبت به استارت زدن موتور می رسد. بعد از چند بار تلاش بالاخره موتور خودروی لادا در کمال تعجب روشن شده و شروع به کار می کند.

پس از لادا گروه روسی سعی می کنند موتور خودروی تویوتا را نیز احیا کنند. روال کار برای احیای موتور این مدل نیز مثل موتور لادا بوده و شامل تمیز کردن ورودی های هوا، شمع ها، کاربراتور و مجاری خروجی می شود.

با کمک گرفتن از باتری جدید و افزودن دستی سوخت، مکانیک روسی بالاخره موفق می شود موتور خودروی تویوتا را نیز در نهایت روشن کند، هر چند این کار در مقایسه با لادا نیاز به تلاش بیشتری داشت.

مشخص نیست که این خودروها دقیقا برای چه مدتی در زیر گل و لای مدفون بوده اند، اما با توجه به حجم پوسیدگی و از بین رفتن قسمت های مختلف می توان حدس زد که آنها سال ها در این شرایط بسر برده اند.

ظاهرا در کنار لادا و تویوتا، این گروه سعی در روشن کردن موتور یک دستگاه آئودی مدفون شده نیز کرده اند، اما تلاش های اعضای آن بی نتیجه مانده و آنها نتوانسته اند به هدف خود برسند.

در پایان دعوت می کنیم ویدیوی جالب تهیه شده از روند احیای موتور این خودروها را تماشا فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir Sadat
    Amir Sadat | ۲۸ مهر ۱۳۹۷

    مهندسی بی نقس حالا میفهمم چرا امریکاییها برند تویوتارو انقدر محبوب میدونن چقدر وفادار به اون بخصوص نسلهای جدید مثلا در بحث افرود به هیچ عنوان بها به خودروهای خودشون نمیدم مثل GMC یا FORD بیشتر تمرکرشون روی تویوتاست فیات لادا هم که همینطور البته فیات بسیار تولیداتش کمتر شده به نسبت ای کاش جای سمند خیابونای ما پر بود از فیات لادای سری 2008

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

    "مشخص نیست که این خودروها دقیقا برای چه مدتی در زیر گل و لای مدفون بوده اند، اما با توجه به حجم پوسیدگی و از بین رفتن قسمت های مختلف می توان حدس زد که آنها سال ها در این شرایط بسر برده اند."
    مکانیکه همون جمله اولش جواب این سوالتونو میده

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

      ممنون از دقت نظر شما جناب خالدی عزیز. بله حق با شماست :)

مطالب پیشنهادی