ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ناسا
تکنولوژی

ناسا چگونه با آب، انرژی پرتاب راکت ها را کنترل می کند [تماشا کنید]

ناسا در هنگام ارسال راکت ها به فضا از سیستم های ویژه ای استفاه می کند تا میزان صدای تولید شده و فشار احتراق را کاهش دهد. به این منظور تنها از آب ولی به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

ناسا در هنگام ارسال راکت ها به فضا از سیستم های ویژه ای استفاه می کند تا میزان صدای تولید شده و فشار احتراق را کاهش دهد. به این منظور تنها از آب ولی به مقدار بسیار زیاد استفاده می شود.

ناسا این سیستم را «تخلیه آب صداگیر و محافظت از فشار بیش از حد احتراق» می نامد که کارکرد آن واقعاً تماشایی است:

تنها در مدت زمانی بیشتر از یک دقیقه این سیستم در حدود یک میلیون و 700 هزار لیتر آب را به ارتفاع 30 متری پرتاب می کند. هدف این سیستم این است که از میزان حرارت فوق العاده بالای پرتاب راکت ها بکاهد و در عین حال انرژی وارد شده توسط آن را کنترل کند. این میزان آب تفاوت چندانی با آب مورد نیاز برای پر کردن یک استخر المپیک ندارد.

آزمایشی که مشاهده کردید در 23 مهر ماه در سکوی پرتاب 39B مرکز فضایی کندی انجام شده است. هدف از این آزمایش آماده شدن برای پرتاب مأموریت «Exploration Mission-1» است. این مأموریت قرار است در ماه ژوئن سال 2020 برای ارسال قوی ترین بوستر ساخته شده (SLS) اجرا شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱ آبان ۱۳۹۷

    چون فاصله نازل ها از زمین کمه،امواج برمیگردن سمت راکت و تشدید میشن برای همین از این سیستم استفاده میکنن،راه حل روس ها هم برای این مشکل جالبه،سکو رو کنار ی گودال خیلی عمیق ساختن تا فاصله نازل از زمین بیشتر بشه و دیگ نیازی به اب نیست D:

مطالب پیشنهادی