ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جنگ در راه است؛ آئودی E-Tron GT به مصاف قوی ترین نسخه تسلا مدل S می رود

آئودی یکی از نخستین خودروسازان آلمانی است که با پایه گذاری سری E-Tron به سمت تولید مدل های برقی رفته است. شاسی بلند E-Tron که چندی پیش معرفی شد، اولین عضو این سری بوده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

آئودی یکی از نخستین خودروسازان آلمانی است که با پایه گذاری سری E-Tron به سمت تولید مدل های برقی رفته است. شاسی بلند E-Tron که چندی پیش معرفی شد، اولین عضو این سری بوده و قرار است به دنبال آن مدل های پاک دیگری از راه برسند.

سدان E-Tron GT یکی از این مدل ها به شمار می رود. این سدان برای معرفی در سال 2020 برنامه ریزی شده و به گفته مدیر بخش پیشرانه های آئودی یعنی آقای سیگفرید پینت (Siegfried Pint) از عملکرد فنی بسیار خوبی برخوردار خواهد بود.

آقای پینت در مصاحبه ای که اخیرا با نشریه انگلیسی Autocar داشته، ضمن اشاره به این موضوع افزوده سدان برقی ارباب حلقه ها به لحاظ شتاب مدلی فوق العاده سریع مثل تسلا مدل S P100D را نشانه گرفته است. همانطور که می دانید این نسخه از مدل S قوی ترین و سریع ترین نسخه به شمار می رود.

اگر آئودی E-Tron GT قصد رقابت با تسلا و مدل S P100D را دارد، باید بتواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را در زمان 2.5 ثانیه محقق کند. در صورت دستیابی به چنین رکوردی، سدان برقی آئودی پرشتاب ترین محصول آن لقب خواهد گرفت؛ مساله ای که مسلما به مذاق مالکین مدل اسپرت R8 اصلا خوش نخواهد آمد.

آنطور که آقای پینت اعلام کرده، آئودی E-Tron GT مثل شاسی بلند E-Tron توانایی پیمایش حدود 400 کیلومتر مسافت را خواهد داشت، اما در مقایسه با شتاب 5.5 ثانیه ای آن خیلی سریع تر خواهد بود.

مدیر بخش پیشرانه های آئودی درباره اینکه E-Tron GT نیروی خود را از چه پیشرانه ای دریافت خواهد کرد، حرفی به میان نیاورده؛ اما آن چیزی که مسلم است اینست که سدان مورد بحث برای دستیابی به چنان شتاب تحسین برانگیزی باید از موتورهای الکتریکی قدرتمندی برخوردار باشد.

پیش تر اولریش ویدمان (Ulrich Widmann) مدیر بخش توسعه فنی آئودی گفته بود که E-Tron GT بعضی از ژن های خود را از پورشه به ارث برده و اهداف آئودی را به خوبی محقق خواهد کرد.

سدان هیجان انگیز ارباب حلقه ها مثل پورشه تایکان بر روی پلتفرم J1 تولید خواهد شد. باتری های این خودرو در قسمت کف و پایین تر از دیگر مدل ها نصب شده و اولین محصول مزین به نشان آئودی خواهد بود که از سیستم شارژ سریع 350 kW پشتیبانی می کند. به لطف این سیستم قدرتمند، 80 درصد از ظرفیت باتری در عرض تنها 12 دقیقه شارژ می شود.

انتظار می رود نسخه مفهومی آئودی E-Tron GT اواسط آذرماه امسال در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی