ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

7e7c8d28-mercedes-amg-e63-s-wagon-and-jaguar-f-type-svr
خودرو

مرسدس AMG E63S در برابر جگوار F-Type SVR؛ آلمان VS انگلیس [تماشا کنید]

رقابت آلمان و انگلستان در مستطیل سبز یکی از هیجان انگیزترین مسابقات فوتبالی است که می توان به تماشا نشست. البته به غیر از عرصه فوتبال، در صنعت خودرو نیز این دو کشور رقابت سختی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

رقابت آلمان و انگلستان در مستطیل سبز یکی از هیجان انگیزترین مسابقات فوتبالی است که می توان به تماشا نشست. البته به غیر از عرصه فوتبال، در صنعت خودرو نیز این دو کشور رقابت سختی داشته و در کلاس های مختلف بر سر کسب تاج پادشاهی با همدیگر به رقابت می پردازند.

مرسدس بنز در برابر جگوار

در بخش خودروهای اسپرت و قدرتمند، کمپانی های آلمانی و انگلیسی با چند مدل هیجان انگیز حضور دارند. به تازگی دست اندرکاران سایت Carwow که به واسطه انجام مسابقات درگ جذاب، شهرتی جهانی یافته اند، به سراغ دو اتومبیل مطرح از کشورهای یاد شده و آنها را رو در روی هم قرار داده اند.

مرسدس AMG E63S استیشن نماینده ژرمن ها در این رویارویی تماشایی است. جگوار F-Type SVR هم به عنوان نماینده انگلستانی ها انتخاب شده است. هر دو مدل مذکور با وجود تفاوت در شکل اتاق و کلاس، از یک موتور V8 قدرتمند بهره می برند و این ویژگی در واقع دلیل اصلی انتخاب آنها برای مسابقه درگ محسوب می شود.

mercedes-amg-e-63-s-estate-1

استیشن خوش استیل ژرمن ها نیروی خود را از همان موتور معروف 4 لیتری توئین توربو دریافت می کند. این موتور توانایی تولید 612 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و در همکاری با گیربکس 9 سرعته خودکار چرخ های عقب را به حرکت در میاورد.

در سوی مقابل کوپه فست بک انگلیسی ها به یک موتور 5 لیتری سوپرشارژ با 575 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. در این خودرو وظیفه انتقال قدرت به محور عقب را گیربکس 8 سرعته خودکار بر عهده دارد. برخلاف استیشن اشتوتگارتی ها، گیربکس جگوار F-Type SVR فاقد حالت Launch Control (کمک به شروع حرکت و شتابگیری بهتر) است.

Jaguar F-Type SVR

اگر چه روی کاغذ برتری باید با AMG E63S باشد، اما فراموش نکنیم که F-Type SVR از لحاظ وزن سبک تر بوده و می تواند با تکیه بر این فاکتور بر رقیب خود غلبه کند. مثل ویدیوهای قبلی، ویدیوی این رقابت نیز جذاب و خوش ساخت بوده و شما را به تماشای آن دعوت می کنیم.

اما اگر به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی فوق را مشاهده فرمایید، باید بگوییم که علی رغم وزن بیشتر این مرسدس AMG E63S است که به لطف موتور قوی تر و گیربکس بهتر بر رقیب خود غلبه کرده و مسیر مسابقه درگ یک چهارم مایل را در زمان 11.2 ثانیه طی می کند.

جگوار F-Type SVR نیز با اختلافی بسیار ناچیز، رکورد 11.3 ثانیه را از خود بر جای می گذارد. اما با وجود رقابت تنگاتنگ در مسابقه درگ، در شتابگیری ثانویه و قدرت ترمزگیری، مرسدس AMG E63S فرصت عرض اندام به کوپه انگلیسی ها نداده و با اختلاف زیاد به پیروزی می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی