ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مراسم رونمایی ایسوس ایران از مادربوردهای سری Z390 و کارت گرافیک های RTX

حدود دو هفته پیش و همزمان با رونمایی اینتل از پردازنده های نسل ۹، شرکت ایسوس نیز طی مراسمی در تهران از مادربوردهای جدید خود پرده برداشت که از چیپست سری Z390 اینتل پشتیبانی می ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

حدود دو هفته پیش و همزمان با رونمایی اینتل از پردازنده های نسل ۹، شرکت ایسوس نیز طی مراسمی در تهران از مادربوردهای جدید خود پرده برداشت که از چیپست سری Z390 اینتل پشتیبانی می کنند. این چیپ جدید از پردازنده های سری ۸ و ۹ اینتل و تعداد بیشتری درگاه USB 3.0 پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های چیپ جدید نیز می توان به کنترلر حافظه بهتر و پشتیبانی از هسته های بیشتر اشاره کرد.

اما روز ۲۹ مهرماه ایسوس مراسم مفصل تری ترتیب داد تا علاوه بر مادربوردهای جدید، کارت گرافیک، تجهیزات سرور و ابزارهای گیمینگ جدید خود را نیز در تهران رونمایی کند. این مراسم با حضور اصحاب رسانه و فروشندگان برتر برند ایسوس در مجموعه کارتینگ آزادی تهران برگزار شد. ایسوس در این مراسم علاوه بر رونمایی محصولات جدید مسابقات کارتینگ جذابی هم بین حضار برگزار کرد که هیجان رویداد را دو چندان کرده بود.

در ابتدای مراسم امیر درودگریان، مدیر بخش فروش دفتر ایسوس در ایران برای ارائه گزارشی از آخرین دستاوردهای این شرکت تایوانی روی صحنه آمد. به گفته درودگریان ایسوس در حال حاضر برند برتر گیمینگ در ایران است. این شرکت در جهان سومین برند تولید نوت بوک به حساب می آید و در منطقه آسیا و اقیانوسیه رتبه سوم را در اختیار دارد.

آمار و ارقام ارائه شده توسط مدیر فروش دفتر ایسوس حاوی اطلاعات قابل توجهی بود. در ادامه بخشهایی از آن را مشاهده فرمایید:

  • ایسوس با ارزش ۱ میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار ارزشمند ترین برند تایوان است و ۵ سال متوالی همین مقام را کسب کرده است
  • بین ۲۰ برند اول تایوان فقط ایسوس سازنده سخت افزار به حساب می آید
  • ایسوس در سراسر جهان ۵۳ دفتر رسمی و ۱۶ هزار کارمند دارد که از این تعداد ۵ هزار نفر در واحد تحقیق و توسعه شاغل هستند
  • ایسوس در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۳ میلیارد دلار درآمد عملیاتی داشته است
  • ایسوس ۳۰ درصد سهم بازار تولید مانیتورهای گیمینگ را در اختیار دارد و هم در ایران و هم کل جهان برند اول این حوزه به حساب می آید
  • ایسوس قبل از تمام رقبا جدیدترین محصولات خود را در ایران رونمایی و عرضه کرده است
  • ایسوس تا سال ۲۰۱۸، ۴۵۱۱ جایزه برای محصولات خود به دست آورده است
  • حدود ۸۰ درصد سرورهای موجود در ایران از محصولات آمریکایی هستند، در حالی که کشورهایی مثل روسیه و چین در حال کنار گذاشتن سرورهای آمریکایی هستند و آنها را با محصولات تایوانی یا چینی جایگزین می کنند
  • ایسوس در وبسایت SPEC مرجعی برای بنچمارک تجهیزات شبکه به حساب می آید تا امروز ۶۷ بار رکوردها را جابجا کرده است
  • شرکت های بزرگی مثل دیجیکالا، مبین نت و صدا و سیمای ایران مشتری سرورهای ایسوس هستند. با توجه به حساسیت هایی که در مورد جاسوسی و حفاظت اطلاعات وجود دارد انتظار می رود به مرور سرورهای قدرتمند ایسوس با محصولات آمریکایی جایگزین شوند

در ادامه مراسم سعید مسلمی مدیر روابط عمومی ایسوس برای رونمایی از محصولات جدید روی صحنه آمد. در ادامه توضیحات ارائه شده توسط مسلمی و قابلیت های محصولات جدید ایسوس را مشاهده می کنیم.

مادربوردهای جدید با ویژگی های بهبود یافته

ایسوس تولید مادربورد را از سال ۱۹۸۹ با عنوان سری Prime آغاز کرد و در ۱۰ سال اخیر برند نخست مادربورد در جهان بوده است. مادربوردهای این شرکت در حال حاضر به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • برای مصرف کنندگان تجاری و اداری:
  • سری Commercial
  • برای مصرف کنندگان عادی:
  • ROG (سری پرچمدار)
  • ROG Strix
  • TUF Gaming
  • برای مشتریان اقتصادی:
  • TUF Gaming

ایسوس تعدادی از با کیفیت ترین و گران قیمت ترین مادربوردهای خود مثل ROG MAXIMUS XI نسخه فورمولا، اکستریم، Gene و هیرو وای فای را در این رویداد در معرض نمایش قرار داده بود. Maximus XI Extreme رده بالا ترین و خاص ترین مادربورد ایسوس در حال حاضر است و همانند مدل های Rampage و Apex یک اسلات خلاقانه برای استفاده از درایوهای M.2 به همراه دارد که امکان Raid تا ۴ درایو SSD را فراهم می‌کند.

همچنین کاربرانی که به اورکلاک پردازنده علاقه مند دارند، بلافاصله پس از معرفی پردازده های نسل ۹ اینتل تمام رکوردهای قبلی را با استفاده از این پردازنده های جدید روی مادربورد Maximus XI Gene شکسته اند و با پردازنده جدید Core i9-9900K به رقم چشمگیر ۷۶۰۰ مگاهرتز دست یافته اند.

با توجه به اینکه اینتل در نسل جدید پردازنده‌هایش محدودیت حافظه رم ۶۴ گیگابایتی را حذف کرده است، ایسوس امکان استفاده از ۴ ماژول ۳۲ گیگابایتی را برای دستیابی به ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را در سری جدید مادربوردهایش فراهم کرده است. برای داشتن این میزان ظرفیت حافظه باید از ماژول‌های خاص حافظه به عنوان مثال ساخت Geil استفاده کنید که بزودی وارد بازار خواهد شد.

اما به گفته مسلمی شرکت تایوانی برای شروع قصد دارد سه مدل از سری میان رده و اقتصادی TUF Gaming را در ایران عرضه کند که علاوه بر قیمت اقتصادی، ظاهر خشن و زیبایی دارند:

  • TUF Z390M-PRO GAMING مدل وایفای
  • TUF Z390-PLUS GAMING مدل وایفای
  • TUF Z390-PRO GAMING

ایسوس برای تمام مادربوردهای سری Z390 قابلیت های جدیدی در نظر گرفته که به شرح زیر هستند:

  • AI Overclocking: اورکلاکینگ بخشی از نرم افزار AI Suite و 5-Way Optimization است که در مادربوردهای سری Z390 دچار تغییرات اساسی شده است. با تغییرات ظاهری و اضافه شدن یک ویژگی جدید برای اورکلاکینگ بر اساس کیفیت سیلیکون پردازنده و المان های دمایی، بالاترین میزان اورکلاک با کمترین ولتاژ لازم و بهترین دمای ممکن برای پردازنده به طور کاملاً اتوماتیک در مادربوردهای ایسوس امکان پذیر شده تا از تنظیمات زمان بر و پیچیده اورکلاکینگ حرفه ای خلاص شوید. این ویژگی باعث می‌شود تا 200 مگاهرتز افزایش فرکانس روی پردازنده بدون نیاز به ولتاژ 1.6 ولت اعمال شود. ایسوس با کمترین ولتاژ می‌تواند تخمین بزند که پردازنده مورد نظر به چه میزان ولتاژ نیاز دارد و شما تنها بر اساس یک بنچمارک و با کمترین دانش پردازنده را با بیشترین فرکانس و کمترین دما و ولتاژ اورکلاک کنید.
  • Optimum II: به منظور استفاده از نهایت سرعت و پهنای باند حافظه توسط نسل جدید پردازنده های اینتل، طراحی PCB مادربوردهای ایسوس در قسمت ماژول های رم متفاوت است و هر مسیر انتقال داده به طور ویژه، جدا طراحی شده است. فناوری Optimem II ایسوس به دقت مسیرهای عبور سیگنال های حافظه را از لایه های متفاوت PCB عبور داده و با پوششی اضافه برای این مسیرها همشناوی را در مسیرهای سیگنال به حداقل رسانده است تا عملکرد در اورکلاکینگ حرفه ای به نهایت ممکن برسد. این فناوری به دقت مسیرهای عبور سیگنال‌های حافظه را از لایه‌های متفاوت PCB عبور داده و پوششی اضافه برای این مسیرها فراهم می‌کند تا عملکرد اورکلاکینگ به حداکثر برسد.
  • Fan Xpert 4: سیستم خنک سازی به بهترین صورت با مادربورد مدیریت و میزان گردش فن ها به سادگی به بهترین شکل ممکن کنترل می شود. همچنین فن های سیستم می توانند بر اساس پارامترهای مختلفی مانند میزان بار کاری کارت گرافیک کنترل شوند تا کل سیستم در هنگام کار خنک بماند.

مادربوردهای جدید ایسوس از قابلیت های نرم افزاری جذابی نیز برای کاربران برخوردار هستند، از جمله قابلیت RamCache که به کاربر امکان می دهد بخشی از حافظه داخلی دستگاه مثل SSD یا هارد دیسک را به عنوان حافظه رم به دستگاه معرفی کند و مورد استفاده قرار دهد. اگر با میکس و تنظیم صدا سر و کار دارید، نرم افزار Sonic Studio 3 شما را از خرید کارت صدای مجزا بی نیاز می کند.

اگر آنلاین بازی می کنید، قابلیت Game First V برای شما توسعه یافته است. این ویژگی باعث می شود سیستم بسته یا packet های اینترنت شما را به شکل هوشمند از داده های اپلیکیشن های دیگر تشخیص داده و آنها را در اولویت قرار دهد تا پینگ شبکه به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

کارت های گرافیک مجهز به جدیدترین فناوری های روز

در ادامه مراسم شاهد رونمایی از سه کارت گرافیک جدید سری RTX بودیم که به طور کامل توسط ایسوس شخصی سازی شده اند:

  • RTX 2070
  • RTX 2080
  • RTX 2080TI

کارت گرافیک های جدید ایسوس مجهز به فناوری Axial هستند که با کنترل دقیق جریان هوا نویز ناشی از آن را به کمترین میزان ممکن کاهش می دهد. نکته ی جالب دیگر اینکه ایسوس تنها شرکت جهان با خط تولید تمام خودکار کارت گرافیک به حساب می آید.

کارت گرافیک های جدید ایسوس به لطف پشتیبانی از فناوری RTX می توانند نورپردازی و سایه ها را به طبیعی ترین شکل ممکن پردازش کنند. در گوشه ای از محل برگزاری رویداد شاهد پخش دموی بازی جدید Battlefield V بودیم که نشان می داد روشن یا خاموش بودن قابلیت RTX تا چه حد می تواند در زیبایی بصری محیط بازی و طبیعی جلوه کردن آن موثر باشد.

در این بخش هم شاهد ارائه اطلاعات جالبی در مورد کارت گرافیک های ایسوس بودیم، از جمله:

  • ایسوس برند نخست کارت گرافیک در جهان است و بالاترین میزان فروش را در اختیار دارد
  • کارت گرافیک های جدید انویدیا (سری RTX) به کاربر امکان می دهند بدون هرگونه کاهش تنظیمات گرافیکی به راحتی در تمام بازی ها به رزولوشن 4K به نرخ ۶۰ فریم در ثانیه دست پیدا کند
  • هیت سینک کارت گرافیک های جدید ۶۰ درصد بزرگتر شده و این باعث می شود محصولات ایسوس خنک تر از تمام رقبا کار کنند. این کارت ها در حالت عادی ۴ درجه خنک تر از محصولات دیگر هستند که اختلاف با چرخش فن ها به ۷ درجه می رسد
  • دور تا دور کارت های گرافیک جدید یک محافظ وجود دارد که نیاز به نگهدارنده کارت گرافیک را مرتفع می کند و استحکام PCB را افزایش می دهد
  • کارت گرافیک های جدید ایسوس طراحی چند لایه دارند. لایه پشتی از یک جنس اختصاصی ساخته شده که از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری می کند. مدار چاپی کارت گرافیک ها نیز اختصاصی ایسوس است و به طور کامل توسط شرکت تایوانی طراحی می شود
  • کارت گرافیک های جدید از گواهی IP5X برخوردار هستند که نشان می دهد در مقابل نفوظ گرد و قبار مقامت بسیار خوبی دارند
  • ایسوس کارت گرافیک های جدید خود را با فناوری Max Contact تولید می کند که با تراش دادن و به اصلاح آینه ای کردن سطح هیت سینک باعث می شود انتقال دما از تراشه به هیت سینک ۲ برابر بیشتر شود. این شرکت همچنین اولین برند جهان محسوب می شود که از مس ۱۰۰ درصد خالص برای ساخت هیت سینک استفاده می کند

خنک کننده مایع مجهز به نمایشگر OLED

شرکت ایسوس سپس دو خنک کننده مایع جدید Ryujin و Ryuo را از سری ROG معرفی کرد که البته پیش از این در نمایشگاه کامپیوتکس رونمایی شده بودند و حالا برای اولین بار به بازار ایران آمده اند. هردو خنک کننده جدید ایسوس به قابلیت نورپردازی RGB و نمایشگر تمام رنگی OLED مجهز هستند که کاربر می تواند از آن برای نمایش اطلاعاتی مثل دمای سیستم یا حتی عکس خودش استفاده کند!

این دو خنک کننده با رادیاتورهایی در اندازه های مختلف عرضه می شوند و جزو برترین مدل های حال حاضر بازار به حساب می آیند، خصوصاً مدل رده بالای Ryujin که یک فن هم دارد و قطعات اطراف پردازنده و بخش تغذیه پردازنده را نیز خنک می کند.

اولین پاور ساخت ایسوس

ایسوس در این رویداد از نخستین پاور ساخت خود نیز پرده برداشت. ROG Thor اولین پاور جهان است نمایشگر دارد و در لحظه می تواند میزان برق مصرفی را به کاربر نمایش دهد. این محصول از نورپردازی AURA هم پشتیبانی می کند و می توانید رنگبندی آن را با بقیه اجزای کامپیوتر خود هماهنگ کنید.

پیشرفته ترین روتر بازار

محصول بعدی یک روتر اختصاصی برای گیمینگ بود و ROG Rapture GT-AX11000 نام داشت. این روتر به لطف پشتیبانی از استاندارد جدید 802.11ax یکی از پیشرفته ترین مدل های بازار به حساب می آید و در صورت استفاده از تمام ظرفیت خود می تواند به سرعت ۱۱ گیگابیت در ثانیه دست یابد که رقم سرسام آوری است و ۳ تا ۴ برابر از مدل های موجود سریع تر است. در حقیقت با استفاده از این روتر می توانید ظرفیت ۲ عدد دیسک DVD را ظرف ۱ ثانیه منتقل کنید و البته باز هم مقداری از پهنای باند اضافه می آید!

این روتر یک پورت LAN اختصاصی با سرعت ۲/۵ گیگابیت بر ثانیه دارد و به شکل دائمی و نامحدود از سرویس WTFast برای کاهش پینگ بازی ها پشتیبانی می کند. این سرویس به شکل نرم افزاری روی کامپیوترهای گیمینگ هم قابل نصب است اما وقتی روتر شما مجهز به آن باشد می توانید از WTF برای آنلاین بازی کردن با کنسول هایی مثل اکس باکس و پلی استیشن نیز بهره مند شوید. این روتر ضمناً می تواند به شکل سخت افزاری بسته های داده مربوط به بازی های شما را تشخیص داده و آنها را با اولویت بیشتری نسبت به داده های دیگر انتقال دهد.

هدست گیمینگ با DAC چهارگانه

در نهایت به هدست گیمینگ ROG Delta می رسیم که با درگاه USB-C به کامپیوتر متصل می شود. اما جذاب ترین ویژگی این هدفون پیشرفته این است که چهار DAC دارد و می تواند صدا را موقع بازی کردن با بیشتری جزئیات به گوش کاربر برساند. گوشی های این هدفون ضمناً به نورپردازی RGB مجهز هستند که جلوه زیبایی به دستگاه می دهد.

شرکت ایسوس در این مراسم از قیمت دقیق و تاریخ عرضه ی محصولات معرفی شده صحبتی به میان نیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ahmadx
    ahmadx | ۳ آبان ۱۳۹۷

    منم میخواااام!!!!!!!(T^T)

مطالب پیشنهادی