ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک به خاطر رسوایی کمبریج آنالیتیکا به جریمه‌ای معادل ۱۷ دقیقه از درآمدش محکوم شد

در پی ناتوانی فیسبوک در مراقبت از حریم خصوصی کاربران و سوءاستفاده از آن‌ها، نهاد امنیتی «دفتر کمیسیون اطلاعات» انگلستان موسوم به ICO این شرکت را به پرداخت جریمه هنگفت 500 هزار پوندی (برابر با ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

در پی ناتوانی فیسبوک در مراقبت از حریم خصوصی کاربران و سوءاستفاده از آن‌ها، نهاد امنیتی «دفتر کمیسیون اطلاعات» انگلستان موسوم به ICO این شرکت را به پرداخت جریمه هنگفت 500 هزار پوندی (برابر با 644600 دلار) محکوم کرد.

به گزارش ICO، غول شبکه‌های اجتماعی اطلاعات خصوصی چیزی قریب به 1 میلیون نفر از کاربران انگلیسی را جمع‌آوری کرده و در اختیار سایر سازمان‌ها قرار داده است. طبق مستندات ارائه شده توسط ICO، این اطلاعات که بین سال‌های 2007 تا 2014 گردآوری‌ شده، بدون آگاهی کاربران توسط فیسبوک در اختیار توسعه‌دهندگان شخص ثالث قرار می‌گرفته که نقض آشکار قانون به شمار می‌آید.

در پی اثبات این موضوع الیزابت دنهام، مأمور عالی‌رتبه اطلاعاتی انگلستان در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده که فیسبوک در حفظ و تأمین امنیت حریم خصوصی کاربرانش ناموفق بوده است. وی اذعان داشته که شرکت مذکور با این عظمت و سطح از تجربه، باید بهتر از همه نسبت به پیامدهای این سهل‌انگاری آگاه می‌بود و عملکرد بهتری در محافظت از دیتای کاربران از خود به نمایش می‌گذاشت.

گفتنی است صدور حکم جریمه در شرایطی انجام شده که گزارش ICO، سوء استفاده اطلاعاتی از دیتای کاربران فیسبوک برای تأثیر بر نتایج رفراندوم خروج انگلستان از اتحادیه اروپا را اثبات می‌کند.

بعد از ماجرای کمبریج آنالیتیکا، این دومین رسوایی بزرگ فیسبوک در سوء استفاده از حریم خصوصی کاربران به شمار می‌آید. بعد از فاش شدن این رسوایی‌ها، سهام شرکت فیسبوک طی ماه‌های گذشته با کاهش محسوسی مواجه بوده و گزارشات اخیر از ریزش کاربران این شبکه اجتماعی حکایت می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed_u
    saeed_u | ۴ آبان ۱۳۹۷

    کاش مارم این طوری جریمه میکردن

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۴ آبان ۱۳۹۷

    همیشه تیترهاتون رو بیشتر از سایت رقیب دوست داشتم درسته اکثرا click bait هست و توهین به شعور مخاطب،ولی جذابه دیگ کاریش نمیشه کرد:)

مطالب پیشنهادی