ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر به اشتباه خود برای مسدود نکردن پروفایل متهم بمب گذاری اعتراف کرد

همانطور که می‌دانید نیرو‌های پلیس ایالات متحده، سزار سایوک فلوریدایی را به جرم ارسال ۱۳ بسته بمب دست ساز برای برخی از منتقدان اصلی ریاست جمهوری آمریکا دستگیر کرده است. حال توییتر بالاخره دو حساب کاربری ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

همانطور که می‌دانید نیرو‌های پلیس ایالات متحده، سزار سایوک فلوریدایی را به جرم ارسال ۱۳ بسته بمب دست ساز برای برخی از منتقدان اصلی ریاست جمهوری آمریکا دستگیر کرده است. حال توییتر بالاخره دو حساب کاربری متهم را مسدود کرده و با مطالعه‌ی پست‌های اخیر او، اعتراف نموده که باید بسیار زودتر اکانت او را می بسته.

پس از آنکه Christopher Wray سرپرست FBI اعلام کرد فردی با این مشخصات دستگیر شده، کاربران سریعاً پست‌هایی از وی در شبکه اجتماعی توییتر پیدا کردند که در آنها به تهدید جدی منتقدان مختلف ترامپ می‌پرداخته است. جالب اینجاست که دقیقاً برای همین افراد هم بمب‌ های دست ساز ارسال شده است.

Rochelle Ritchie تحلیلگر سیاسی و یکی از اصلی‌ترین مخالفین ترامپ، اسکرین شاتی از تهدید‌های این شخص را منتشر کرد. در این هنگام به او پاسخ داده شد بهتر است عملکردی از خود نشان ندهد چرا که از نظر آنها، توییت تهدید سایوک هیچ قانونی از این شبکه‌ی اجتماعی را نقض نکرده است.

حال پس از دستگیری این متهم فلوریدایی، پروفایل امنیتی توییتر رسماً به اشتباه این شبکه اجتماعی اعتراف کرده و با انتشار پستی خاطر نشان نمود:

«زمانی Rochelle Ritchie هشدار داد که او را به صورت جدی تهدید کرده‌اند، ما مرتکب اشتباه شدیم. توییت مذکور مشخصاً برخی از قوانین توییتر را زیر پا گذاشته بود و باید حساب کاربری تهدید کننده مسدود می‌شد. ما از صمیم قلب برای این اشتباه عذرخواهی می‌کنیم.»

با اینکه توییتر مدعی شده که درباره اشتباه به وجود آمده تحقیق خواهد کرد، کاربران دیگر نگران تهدید‌ها در شبکه های اجتماعی شده‌اند. با اینکه توییتر مسئولیت عملکرد کاربرانش را بر عهده ندارد اما  قوانینی دارد که موجب می‌شود از تهدید علنی کاربرانش جلوگیری شود.

کار به جایی رسیده که دونالد ترامپ هم از رویکرد توییتر در این مسئله ابراز نارضایتی کرده و آن را بازی سیاسی خوانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۵ آبان ۱۳۹۷

    فیک نیوز در مدیای فارسی هم قدرتمند پیش میره.این بنده خدا پستاش تو اینستا و توییتر هست که دموکرات بوده بعد یهو شده طرفدار ترامپ الانم مخالفانش رو تهدید کرده!!در آستانه ی انتخابات میان دوره ای؟!خیلی هم طبیعی و عادیه این موضوع و اصلا Show نیست.شماهم یه جوری سعی میک نید اینجور مسائل رو اون وجهی که به تکنولوژی مرتبطه پوشش بدید که چهارتا خبر ضدترامپ هم شما رفته باشید از ترند روز عقب نمونید.

مطالب پیشنهادی