ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاکسی پرنده ولوکوپتر سال ۲۰۱۹ در آسمان سنگاپور پرواز خواهد کرد

ماه پیش مسئولین دبی که همواره تلاش کرده تا شهر خود را به عنوان یک شهر پیشرو در زمینه استفاده از جدیدترین فناوری ها مطرح کند با همکاری استارتاپ آلمانی «Volocopter» تاکسی های پرنده را در آسمان ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

ماه پیش مسئولین دبی که همواره تلاش کرده تا شهر خود را به عنوان یک شهر پیشرو در زمینه استفاده از جدیدترین فناوری ها مطرح کند با همکاری استارتاپ آلمانی «Volocopter» تاکسی های پرنده را در آسمان این شهر با موفقیت آزمایش کنند. حال به نظر می‌رسد مقصد بعدی تاکسی پرنده خودران این شرکت، آسمان سنگاپور باشد و نیمه‌ی سال ۲۰۱۹ شاهد پرواز این ماشین‌های پرنده در آسمان این شهر باشیم.

این پرواز آزمایشی قرار است که توانایی ماشین‌ پرنده ولوکوپتر را سنجیده و تایید نماید. وزارت حمل و نقل، اداره‌ی هواپیمایی کشوری و هئیت توسعه‌ی اقتصادی سنگاپور از این پرواز آزمایشی پشتیبانی کرده و مجوز‌های مربوط را صادر نموده است.

این پرواز آزمایش در واقع سومین مورد مشابه برای تاکسی های پرنده‌ی ولوکوپتر به شمار می‌رود چرا که همانطور که گفته شده بود چنین ماشین‌هایی پیشتر پرواز در آسمان آلمان و دبی را تجربه کرده اند.

تاکسی پرنده

تاکسی های ولوکوپتر در واقع وسایل نقلیه‌ی عمود پروازی هستند که شباهت زیادی به هلیکوپتر دارند اما از تکنولوژی پهپاد‌ها برای پرواز استفاده می‌کنند. این تاکسی‌های پرنده دارای ۱۸ موتور پره دار (روتور) هستند و قابلیت جابجایی دو مسافر را دارند و کاملاً به صورت خودکار و بدون نیاز به راننده حرکت می کنند.

زمان پرواز آنها نیز ۳۰ دقیقه بوده و به منظور جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار، دارای باتری ها و موتورهای پشتیبان هستند و برای حالت اضطراری نیز از ۲ عدد چتر نجات بهره می برند.

تاکسی پرنده

این وسایل نقلیه از الکتریسته برای تامین انرژی بهره می‌برند قادرند بدون ایجاد هر گونه آلودگی مسافتی معادل ۳۰ کیلومتر را بپیمایند. همچنین تاکسی‌های یادشده به قدری بدون صدا پرواز می‌کنند که می‌توان از تعداد زیاد آنها برای بهبود حمل و نقل شهرهای پر ترافیک استفاده کرد.

«الکساندر زوسل» (Alexander Zosel) موسس و مدیر بخش نوآوری های ولوکوپتر امیدوار است که ۳ تا ۵ سال آینده، از این تاکسی های استفاده‌ی تجاری شود.

 

تماشا کنید: جابجایی ده هزار مسافر با تاکسی‌های هوایی Volocopter چگونه ممکن خواهد شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی