ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین تلاش شرکت خصوصی چینی برای ارسال موشک به مدار زمین با شکست روبرو شد

گزارش شده اولین تلاش شرکت خصوصی چینی برای ارسال موشک به مدار زمین  موفقیت آمیز نبوده و با شکست روبرو شده است. به تازگی شرکت خصوصی چینی LandSpace موشک سه مرحله‌ای خود به نام Zhuque-1 را از ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

گزارش شده اولین تلاش شرکت خصوصی چینی برای ارسال موشک به مدار زمین  موفقیت آمیز نبوده و با شکست روبرو شده است.

شرکت خصوصی چینی

به تازگی شرکت خصوصی چینی LandSpace موشک سه مرحله‌ای خود به نام Zhuque-1 را از سکوی پرتاب ماهواره‌ی Jiuquan  واقع در بیابان گُبی به مدار زمین فرستاده اما این راکت موفق نشده که خود را به مدار زمین برساند.

کمپانی LandSpace با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ویبو اعلام کرد که پرتاب این موشک موفقیت آمیز بوده اما تنها مشکلی کوچکی در مرحله‌ی سوم این پرتاب رخ داده که موجب شده موشک Zhuque-1 به مدار زمین نرسد.

شرکت خصوصی چینی

علیرغم این مشکل، کمپانی یاد شده پرتاب این موشک را یک موفقیت تلقی کرده چرا که دو مرحله‌ی اول این پرتاب همانطوری که انتظار می‌رفت، عملی شده است. البته باید در نظر داشت که این شرکت اولین کمپانی خصوصی فضایی است که مجوز پرتاب موشک دریافت می‌کند.

سخنگوی LandSpace مدعی شده که پروژه پرتاب موشک سه مرحله‌ای این شرکت ادامه خواهد داشت و در آینده تکمیل خواهد شد. این موشک ماهواره‌ای به همراه خود داشت که قرار بود یک سریال تلویزیونی به نام Cheers Science را برای شبکه‌ی CCTV پخش کند.

شرکت خصوصی چینی

البته این اولین باری نیست که یک کمپانی خصوصی چینی فعال در حوزه‌ی هوافضا،  راکت پرتاب می‌کند اما اولین باری که موشکی برای رسیدن به مدار زمین روانه آسمان کرده است. چندی پیش کمپانی چینی OneSpace  موفق شد دو موشک زیرمداری را پرتاب کند و بدون حادثه آنها را بر زمین بنشاند. شرکت یاد شده حال قصد دارد که در سال ۲۰۱۹، ده پرتاب موشک انجام دهد.

تا به حال تمامی فعالیت‌های فضایی چین با نظارت سازمان ملی فضایی چین (CNSA) انجام می‌شد و این سازمان ماهوراه‌های چینی زیادی به مدار زمین ارسال کرده است. از سال ۲۰۱۴ میلادی، دولت چین به شرکت‌های خصوصی اعلام نمود تا به صنعت هوافضا وارد شوند و از این زمان به بعد شرکت‌های خصوصی زیادی در این زمینه تاسیس شدند. یکی از این شرکت LandSpace  بود که موفق شده به نامی پرآوازه‌ در این صنعت بدل گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • enrix
    enrix | ۷ آبان ۱۳۹۷

    کمپانی خصوصی هوافضا یکم بی معناس چون هزینه های میلیارد دلاری داره و تامین اون بدون نیاز به دولت یا افراد وابسته به دولت و سرمایه دارها غیر ممکنه ....

  • آریا
    آریا | ۷ آبان ۱۳۹۷

    البته باید در نظر داشت که این شرکت اولین کمپانی خصوصی فضایی است که مجوز پرتاب موشک دریافت می‌کند!!
    اینها رو از کجاتون در میارین؟
    حداقل من سه تا کمپانی خصوصی میتونم نام ببرم که دارن موشک به فضا پرتاب میکنن

مطالب پیشنهادی