ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دو دهه با نیسان ماکسیما؛ محبوب ترین خودروی مونتاژی ایران

در روزگار نه چندان دور شرکت های خودروسازی ایرانی با وجود تمامی محدودیت ها به سراغ خودروسازان مشهور و نام آشنا می رفتند. زمانی که خبر از انواع و اقسام برندهای چینی نبود پارس خودرو ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

در روزگار نه چندان دور شرکت های خودروسازی ایرانی با وجود تمامی محدودیت ها به سراغ خودروسازان مشهور و نام آشنا می رفتند. زمانی که خبر از انواع و اقسام برندهای چینی نبود پارس خودرو با همکاری شرکت نیسان دست به تولید یک سدان پر قدرت و با کیفیت یعنی نیسان ماکسیما زد.

این خودرو که تا از سال 80 تا سال 91 توسط پارس خودرو تولید می شد با فراز و فرودهای بسیاری همانند دیگر قرادادهای بین المللی مواجه شد. سایه تحریم ها برای یک دهه بر دوش این نام سنگینی می کرد که با شدت گرفتن تحریم ها از سال 91 برای همیشه از خط تولید پارس خودرو کنار گذاشته شد. البته پارس خودرو در ادامه مدل جدیدتر و به روز تر نیسان تیانا که در برخی از بازارها با نام ماکسیما نیز به فروش می رسید را در دستور کار خود قرار داد. اما این خودرو هرگز نتوانست موفقیت های ماکسیما را در بازار ایران تکرار کند.

ماکسیمای دوست داشتنی و محبوب از پلت فرم های محور متحرک عقب نیسان همچون اسکای لاین و لئوپارد سود می برد اما نیسان این سدان را در نسخه محور متحرک جلو عرضه کرد. این خودرو با نام اینفینیتی i30 نیز در بازار آمریکا به فروش رسید. ماکسیما در هر دو نسخه دنده دستی و دنده اتوماتیک به بازار عرضه شد و از موتور 3 لیتری 227 اسب بخاری V-6 بهره می برد.

نیسان ماکسیما

بعد از دو دهه از شروع عرضه، این خودرو در کشور ما همچنان از محبوبیت چشمگیری برخوردار است به گونه ای که همایش هایی نیز برای این خودرو برگزار می شود.

اخیرا نیز در هوای بارانی تهران تعداد قابل توجهی نیسان ماکسیما با حضور افتخاری نیسان تیانا دور هم جمع شدند تا این همایش گرم تر از هر زمان دیگری برگزار شود.

در هر صورت حضور خودروهای با کیفیت و با شاخصه های عملکردی مناسب امروزه تبدیل به آرزویی برای دوست داران خودرو شده است و شاید دیگر شاهد عرضه محصولاتی همچون نیسان ماکسیما در بازار خودرو کشورمان نباشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۷ آبان ۱۳۹۷

    الان مزدا ۳ دارم ۹۶ ولی ماکسیما ی چی دیگه بود ۸۹ رو داشتم ۶۱ خریده بودم چن سال پیش عشقم این بود برم قزوین رشت پام رو از گاز ور ندارم
    واقعا لقب کشتی برای این ماشین برازندشه
    جز نبود اپشن هاش ولی از لحاظ موتور و بدنه جلوبندی هیچیش نمیشد ایراد گرفت

مطالب پیشنهادی