ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طوفان مرسدس بنز در جهنم سبز؛ لقب سریعترین سدان جهان برای AMG GT [تماشا کنید]

مدتی است که مرسدس در حال کار بر روی مدل 4 درب از سری GT خود است تا در نوربرگ رینگ (جهنم سبز) رکورد جدیدی ثبت کند . بالاخره انتظار ها به پایان رسید و ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

مدتی است که مرسدس در حال کار بر روی مدل 4 درب از سری GT خود است تا در نوربرگ رینگ (جهنم سبز) رکورد جدیدی ثبت کند . بالاخره انتظار ها به پایان رسید و مرسدس ویدیو کامل رکوردگیری مربوط به یکی از خودروهای خود را منتشر کرد. طبق گفته های شرکت مرسدس ، مرسدس AMG GT 63 S سریعترین خودرو 4 درب درون پیست نوربرگ رینگ است که توانست رکورد 7 دقیقه و 25.41 ثانیه را ثبت کند. رکوردی که قابل قیاس با خودروهایی مانند نیسان GT-R است.

البته که این خودرو یک خودرو خانوادگی محسوب می شود که چهار سرنشین به راحتی می توانند در آن بنشینند. اما اگر بخواهیم صادقانه برخورد کنیم مقداری مغالطه نیز این زمینه وجود دارد.

رکورد نوربرگ رینگ

مدتی قبل جگوار از مدل XE SV Project 8 رونمایی کرد که توانسته بود جهنم سبز را در 7 دقیقه و 21.21 ثانیه طی کند و سریعترین سدان جهنم سبز شود. اما چگونه ممکن است که شرکت مرسدس با توجه به کمتر بودن زمان خودروی جگوار چنین اشتباهی را مرتکب شود و به غلط چنین ادعایی را مطرح کند؟

البته طبق حرف هایی که درون ویدیو منتشر شده گفته شده، منظور مرسدس سریعترین خودرو در سگمنت خودروهای GT بوده است و این شرکت AMG GT 63 S را یک خودرو 4 درب کوپه در نظر گرفته است. نه یک خودرو سدان.

نکته دیگر در این مورد نیز این است که بنز در واقع در ویدیو خود به سریعترین خودرو 4 درب تکامل یافته اشاره می کند نه یک خودرو 4 درب با صندلی های مسابقه ای و تولید محدود 300 دستگاهی مانند جگوار XE SV Project 8 . به عبارت دیگر خودروی مورد استفاده در این رکورد گیری، یک محصول تولید انبوه واقعی است.

در نهایت نیز باید اینگونه بگوییم که طبق گفته های رییس بخش AMG رکورد زدن در این پیست برای این شرکت ارزشی نداشته و مرسدس بنز فقط به دنبال آن بوده که نشان دهد هر کسی با توانایی نیمه حرفه ای در رانندگی می تواند با خودرو های خود در نوربرگ رینگ برای بقیه خط و نشان بکشد، آنهم در شرایطی که ماساژور صندلی فعال است و تمامی آپشن های لوکس خودرو در این مدل حفظ شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ENSORAN
    ENSORAN | ۸ آبان ۱۳۹۷

    سیستم پخش ویدئوتون خیلی مزخرفه

مطالب پیشنهادی