ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ربات SMORES-EP برای انجام وظایفش تغییر شکل می‌دهد [تماشا کنید]

SMORES-EP رباتی چند بخشی است که در دانشگاه پنسیلوانیا طراحی شده و توسط محققان Penn و Cornell مورد استفاده قرار می‌گیرد. SMORES سر واژه عبارت «ربات ماژولار با قابلیت خود مونتاژ شدن برای تغییر شکل‌ ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

SMORES-EP رباتی چند بخشی است که در دانشگاه پنسیلوانیا طراحی شده و توسط محققان Penn و Cornell مورد استفاده قرار می‌گیرد. SMORES سر واژه عبارت «ربات ماژولار با قابلیت خود مونتاژ شدن برای تغییر شکل‌ حداکثری» است.

دو حرف EP مربوط به آهنرباهای دائمی الکترومغناطیسی هستند که برای انجام اتصالات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ماژول‌های به کار رفته در SMORES-EP از چهار درجه‌ی آزادی برخوردارند (به هم جور شدن، کج شدن و چرخ‌های چپ و راست). چرخ‌های چپ و راست از تایر‌های لاستیکی برخوردار هستند و به ربات اجازه می‌دهد تا مثل یک اتومبیل در سطوح صاف حرکت کند.

هر ماژول باتری مختص به خود را دارد و می‌تواند با کنترل کننده‌ی مرکزی از طریق وای فای ارتباط برقرار نماید. تا به اینجا ۲۴ ماژول برای این ربات ساخته شده است.

هر چهار طرف ماژول‌ها شامل مجموعه‌ای از آهنرباهای EP است که می‌توانند اتصالات قدرتمندی را بین ماژول‌ها یا اجسام فلزی برقرار نمایند.

هرکدام از این EP‌ها از یک سیم پیچ الکترومغناطیسی ساخته شده که به دور هسته‌های EP پیچیده شده‌اند و می‌توانند با ارسال پالس‌ها از طریق سیم‌ پیچ‌ها فعال یا غیرفعال شوند.

با فعال بودن آهنربا‌ها، ماژول‌های متصل شده با نیروی ۸۹ نیوتونی بدون هدر دادن انرژی در سطح پایدار قرار می‌گیرند. آن‌ها تنها زمانی نیاز به نیرو دارند که می‌خواهند متصل یا از هم جدا شوند.

ماژول‌های SMORES-EP می‌توانند با بهره‌برداری از اتصال القائی آهنربا‌ها و با استفاده از امواج کوتاه برد رادیویی با هم در ارتباط باشند.

در ادامه می‌توانید ویدیویی از این ربات را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی