ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستگاه ثبت رأی
تکنولوژی

تهدید جدید انتخابات میان دوره ای ایالات متحده: این بار مشکل نرم افزاری

یک باگ نرم افزای می تواند به اندازه تهدید هکرها فرایند رأی گیری میان دوره ای ایالات متحده را با مخاطره مواجه کند. برخی از رأی دهندگان اولیه در ایالت تگزاس ادعا کرده اند که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

یک باگ نرم افزای می تواند به اندازه تهدید هکرها فرایند رأی گیری میان دوره ای ایالات متحده را با مخاطره مواجه کند.

برخی از رأی دهندگان اولیه در ایالت تگزاس ادعا کرده اند که دستگاه های ثبت رأی ویژه انتخابات میان دوره ای کنگره رأی های آنها را عوض می کند. «کیث اینگرم»، مدیر انتخابات ایالت تگزاس اعلام کرده که این مشکل از آن جایی آغاز می شود که گزینه انتخاب حزب توسط کاربر رأی دهنده انتخاب می شود. پس از آن در صورتی که کاربر پیش از لود شدن اطلاعات روی نمایشگر، کلیدها را فشار دهد سیستم با مشکل مواجه می شود.

گفته شده که رأی دهندگان همواره باید به دقت اطلاعات نمایش داده شده را پیش از نهایی کردن رأی خود مرور کنند. به نظر می رسد نرم افزار ضعیف به طور بالقوه می تواند موجب آسیب زدن به فرایند انتخابات ایالات متحده شود.

دستگاه ثبت رأی

اما مشکلی که به این طریق پیش می آید از دو مورد سرچشمه می گیرد: از یک سو به روز رسانی و رفع باگ تعداد زیادی دستگاه ثبت رأی در مدت زمانی کوتاه تقریباً غیر ممکن است و از سوی دیگر مقامات رسمی مرتبط با انتخابات گاه برای سال ها مشکلات این چنینی را رفع نمی کنند. باید اشاره کرد که در مورد تگزاس، از سال 2008 هم رأی دهندگان از موضوع عوض شدن رأی هایشان شکایت داشته اند.

برخی از کارشناسان امنیتی معتقدند که متخصصان فعال در زمنیه دستگاه  ثبت رأی باید تمرکز خود را از نگرانی برای هک شدن فراتر برده و روی اشکال در کارکردهای دستگاه ها تمرکز کنند.

در تماس با مسئولین ایالتی پاسخی درباره این مشکل دریافت نشده اما مدیر انتخابات تگزاس به راهنمایی که نحوه استفاده از دستگاه ها را تشریح می کند ارجاع داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی