ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر حساب ۱۰ هزار کاربر را برای انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا مسدود کرد

به گزارش خبرگذاری رویترز، شبکه اجتماعی توییتر بیش از ده هزار حساب کاربری را به علت فعالیت سیاسی مسدود کرده است. گفته شده علت حذف پروفایل‌های  یاد شده این بوده که آنها سعی داشته‌اند با ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگذاری رویترز، شبکه اجتماعی توییتر بیش از ده هزار حساب کاربری را به علت فعالیت سیاسی مسدود کرده است. گفته شده علت حذف پروفایل‌های  یاد شده این بوده که آنها سعی داشته‌اند با انتشار محتوای فریبکارانه، شهروندان آمریکایی را از شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده بازدارند.

سخنگوی توییتر پس از این اتفاق مدعی شده که این شبکه اجتماعی، پروفایل‌های خودکاری که به انتشار اطلاعات غلط و دروغین می‌پرداخته‌اند را حذف کرده اما هنوز نمی‌تواند رقم دقیق حساب‌های کاربری پاک شده را اعلام نماید.

البته اینکه توییتر حساب بسیاری از کاربرانش را حذف کند، مسئله‌ی عجیبی نیست چرا که کمپانی مذکور تا به حال چندین مرتبه در شهریور و مهر امسال به مسدود کردن پروفایل بسیاری از کاربران پرداخته است.

گفته شده که این اکانت‌های پاک شده به طرفداران حزب دموکرات ایالات متحده اختصاص داشته‌‌اند و آنها بوده اند که سعی کرده‌اند به نوعی از حضور مردم آمریکا پای صندوق‌های رای جلوگیری کنند. با این وجود، کمیته کمپین تبلیغاتی کنگره دموکرات پاسخی به ادعای مطرح شده توسط رسانه‌ها نداده است.

مسئولین توییتر اقداماتشان در باره‌ی انتخابات میان دوره‌ای آمریکا را این گونه تشریح کردند:

«برای انتخابات امسال، ما یک سری خطوط ارتباطی و مستقیم فراهم کردیم تا مسئولین برگزاری انتخابات، وزارت امنیت میهن ایالات متحده و کمپین‌های هر دو حزب بتوانند دسترسی آسانی به این شبکه اجتماعی داشته باشند. علاوه بر این یک سری اکانت‌هایی که قصد داشتند با انتشار اطلاعات غلط از حضور مردم در انتخابات جلوگیری کنند را مسدود کردیم. این اکانت‌ها به صورت خودکار به انتشار چنین مطالبی می‌پرداختند و قوانین ما را زیر پا می‌گذاشتند. به همین دلیل سعی کردیم به سرعت جلوی انتشار این مطالب را از منبع اصلی بگیریم.»

توییتر در ماه های اردیبهشت و خرداد،  ۷۰میلیون حساب کاربری تقلبی و توهین آمیز را حذف کرده و بر اساس تحقیق پیشین واشنگتن پست  روزانه حدود یک میلیون حساب را حذف کرده است.

علاوه بر این به دنبال جنجال های پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ ایالات متحده، توییتر از سوی کنگره این کشور تحت فشار قرار گرفته بود که حساب بات ها و نیز برخی از حساب های روسی که در انتخابات دخالت داشتند را حذف نماید.

حال این اتفاقات موجب شده که این شبکه اجتماعی راهکار تازه‌ای در پیش بگیرد و سعی کند پیش از رخ دادن اتفاقات ناگوار، به آنها رسیدگی نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی