ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

غلامرضا خاکسار
تکنولوژی

رگولاتوری: میزان تشعشع گوشی های موبایل در بازار کشور استاندارد است

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های رادیویی رگولاتوری خبر داده که تمام گوشی‌های وارداتی قانونی در کشور از نظر میزان تشعشع نمونه‌بردای می‌شوند و میزان تمامی این موارد پایین‌تر از حد استاندارد نیست. به گفته «غلامرضا خاکسار» ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های رادیویی رگولاتوری خبر داده که تمام گوشی‌های وارداتی قانونی در کشور از نظر میزان تشعشع نمونه‌بردای می‌شوند و میزان تمامی این موارد پایین‌تر از حد استاندارد نیست. به گفته «غلامرضا خاکسار» نباید مردم نگران این مسائل باشند و تمامی گوشی‌ها در دو آزمایشگاه مجهز در دانشگاه علم و صنعت و مرکز تحقیقات انفورماتیک آزمایش و سلامت‌سنجی می‌شوند.

خاکسار این دو آزمایشگاه را از مدرن‌ترین و به‌روزترین آزمایشگاه‌های دنیا دانست و تاکید کرد که این تست‌های تاییدیه، نرخ جذب تشعشع گوشی‌های انجام می‌شود:

«این میزان برای اندام های مختلف بدن، رقم متفاوتی است. برای مثال برای سر و بدن اندازه نرخ جذب تشعشع باید کمتر از ۱.۶ وات بر کیلوگرم باشد. این رقم برای دست و پا فرق دارد.»

خاکسار با بیان اینکه تمامی گوشیهایی که به صورت قانونی وارد کشور می شوند از نظر نرخ جذب تشعشع بر اندام های مختلف بدن تست شده و با حد استاندارد مطابقت داده می شوند، تاکید کرد: آزمایشگاههای متولی این بخش بسیار مجهز بوده و نمونه آنها جز در کشور ترکیه، در سایر کشورهای منطقه دیده نمی شود و از این حیث، بسیار قابل اطمینان هستند.

غلامرضا خاکسار

مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی رگولاتوری درباره فرآیند تست گوشی های وارداتی اذعان داشت که با واردات هر مدل گوشی، یک نمونه از آن برای تاییدیه به آزمایشگاه‌ها فرستاده می‌شود: «در آزمایشگاه گوشی مورد نظر آزمایش می‌شود و در این تستها، علاوه بر بحث وای فای و سایر تستهای عملکردی، میزان جذب تشعشع (SAR) هم اندازه گیری می شود.»

وی با بیان اینکه میزان SAR مهمترین آیتم در تست گوشی های موبایل و خط قرمز ما محسوب می شود، افزود:

«اگر در تستهای انجام شده مشخص شود که میزان SAR گوشی بالاتر از حد مجاز بوده، قطعا جلوی ورود گوشی به کشور گرفته می شود. از آنجایی که هم اکنون اکثر گوشی هایی که به صورت قانونی وارد کشور می شوند، از برندهای معتبر دنیا هستند و باید استانداردهای روز دنیا را رعایت کنند، تاکنون به جز یک مورد، موضوعی گزارش نشده و تمامی تست ها پایین تر از حد استاندارد بوده است.»

میزان تشعشع گوشی های موبایل

خاکسار مدل‌هایی که در آزمایشات رد شده‌اند را برای سال‌های 90 دانست و برای تاکید اهمیت این تست، موضوعی را که در همان سال رخ داده بود چنین تشریح کرد:« در آن سال میزان نرخ تشعشع یک مدل گوشی از یک کمپانی معروف، یک صدم وات بر کیلوگرم بالاتر از حد استاندارد بود که ما موضوع را به نماینده این برند در ایران گزارش دادیم و این وندور طی فراخوانی گوشی را از سطح بازار جمع آوری کرد.»

کارشناسان ادعا می‌کنند که بعد از طرح رجیستری، هیچ گوشی غیراستانداردی به صورت قانونی وارد کشور نمی شود؛ مگر آنکه گوشی قاچاق باشد و تست نشود و این موارد بعد از اعمال طرح رجیستری به حداقل میزان خود رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی