ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

معرفی رشته Game Design؛ یاد بگیرید و بازی‌ساز شوید

روز به روز به علاقه‎مندان بازی‎های ویدیویی اضافه می‎شود، کسانی که مثل ما دوست دارند در مورد آن ها بنویسند و برخی دیگر می‎خواهند خود در خلق اثری نقش داشته باشند. اما متاسفانه رشته‎ای به ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

روز به روز به علاقه‎مندان بازی‎های ویدیویی اضافه می‎شود، کسانی که مثل ما دوست دارند در مورد آن ها بنویسند و برخی دیگر می‎خواهند خود در خلق اثری نقش داشته باشند. اما متاسفانه رشته‎ای به نام بازی‎سازی در دانشگاه‎های کشور ما وجود ندارد و به همین دلیل است که مدرسه اینورس تصمیم گرفته تا جلسه معارفه‎ای برای رشته Game Design برگزار کند.

در واقع چند ترم از برگزاری این رشته توسط مدرسه اینورس می‎گذرد و این موسسه چندین کارگاه و دوره مستقل نیز برگزار کرده است اما حالا تصمیم گرفته با همکاری شرکت بازی‎سازی فن افزار رشته طراحی بازی یا همان Game Design را برای بار دوم معرفی کند.

شرکت فن افزار نیز ساخت عناوین تحسین شده‎ای چون گرشاسپ و شمشیر تاریکی را در کارنامه خود دارد و تجربه‎های این تیم بازی‎سازی بدون شک می‎تواند به عملکرد بهتر شرکت کننده‎ها کمک کند.

جلسه معرفی رشته گیم دیزاین در تاریخ 24 آبان و از ساعت 18 تا 19 برگزار خواهد شد و ورود برای عموم آزاد و رایگان است. برای ثبت نام کافی است تنها به وبسایت این مدرسه مراجعه کرده و فرم مورد نظر را تکمیل کنید. اما این رشته دقیقا به چه شکل است و چه ویژگی‎هایی دارد؟

هدف از دوره

موسسه اینورس از معرفی رشته گیم دیزاین همان هدفی را دارد که هر دانشگاهی به دنبال آن است؛ تربیت و آموزش افراد مستعد اما این بار در حوزه بازی‎سازی. این افراد توسط فعالین با تجربه گیم ایران در زمینه‎هایی مختلف آموزش داده می‎شوند و در نهایت نیروهای برتر جذب شده و حتی در قالب تیم‎هایی خلاق گردآوری می شوند.

مدت زمان دوره

دوره‎های طراحی بازی مدرسه اینورس در طول 6 ترم برگزار می‎شود که هر ترم نیز خود 3 ماه به طول می‎انجامد، بنابراین علاقه‎مندان بعد از 18 ماه دوره گیم دیزاین را به پایان می‎رسانند.

سیلابس درسی و مباحث

درس‎ها و مباحث ارائه شده در این دوره بیشتر زمینه‎های مختلف حوزه بازی‎سازی را پوشش می‎دهد. یکی از مباحث اصلی این دوره، زمینه توسعه بازی است که در آن روند کلی ساخت یک بازی ویدیویی و نیازهای آن آموزش داده می‎شود. مباحث طراحی بازی نیز به دو شکل نظری و کارگاهی و از سطوح مقدماتی تا پیشرفته تدریس خواهد شد.

اما خوشبختانه سیلابس این رشته تنها به بازی‎های ویدیویی محدود نشده و شامل درس‎هایی پیرامون طراحی بازی‎های غیر دیجیتالی یا آنالوگ نیز می‎شود که بدیهتا تمرکز اصلی روی بازی‎های رومیزی یا Board Games خواهد بود.

احتمالا تمامی این مباحث در طول جلسه روز پنج شنبه معرفی خواهند شد اما باید گفت که سیلابس این رشته زمینه‎های متفاوت و البته ضروری‎ای چون اصول و مقدمات هنر، اسطوره شناسی، مهارت‏‎های نوشتاری چون داستان‎نویسی و یادگیری کار با موتورهای بازی سازی چون Unity و Gamemaker را شامل می‎شود.

خروجی دوره

انتظار می‌‎رود دانشجویانی که دوره‌ی ۱۸ ماه‌ی طراحی بازی را می‌گذرانند، بتوانند در تیم‌های توسعه‌ی بازی به عنوان طراح بازی مشغول به کار شده، و یا خود قادر به تشکیل هسته‌ های خلاق بازی‌ سازی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • هادی
    هادی | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    چقدر عالی
    اگه بشه از الان هم همین اولی در حین یاد گیری بازی سازی واژه های آن هم ساخته بشه یعنی منظورم واژه های منطقه ایی(همون فارسی خودمون این طوری نوشتم که یه خورده قلمبه سلمبه شه)اون وقت این طوری راحتتر میتونیم در بازی سازی به ابتکار برسیم!

مطالب پیشنهادی