ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سردار جلالی: واگذاری مدیریت گذرگاه ورودی اینترنت به نیروهای مسلح شایعه است

سردار «غلامرضا جلالی»، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات، در جمع خبرنگاران واگذاری مدیریت گذرگاه ورودی و خروجی اینترنت به نیروهای مسلح را شایعه یا تحلیل غلط ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۳

سردار «غلامرضا جلالی»، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات، در جمع خبرنگاران واگذاری مدیریت گذرگاه ورودی و خروجی اینترنت به نیروهای مسلح را شایعه یا تحلیل غلط عنوان کرد:

«مبدا تهیه طرح، مرکز پژوهش‌های مجلس بوده و نامش ساماندهی شبکه‌های اجتماعی است. در این طرح شورایی پیش‌بینی شده برای سیاست‌گذاری و ارائه مجوز به آنها [شبکه‌های اجتماعی]. قرار است در این شورا، سازمان پدافند غیرعامل هم حضور داشته باشد. نکته مهم این است که تهیه کننده ما نیستیم، و در مجموع ۱۳ نماینده در این شورا وجود دارد.»

او در خصوص موضوع «مرزبانی سایبری» نیز گفت که گیت‌وی‌ها، مرز سایبری کشور هستند و مرزبانی معمولاً در اختیار یک دستگاه نیست: «در مرز نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه، ارتش و... حضور دارند. بالاخره در فضای سایبری هم مرزی وجود دارد که در آن مرز هم باید مشارکت همه دستگاه‌های مسئول و دارای وظیفه در این حوزه پیش‌بینی شود. موضوع انحصار پدافند یا جای دیگری نیست؛ بعضی دوستان فرافکنی می‌کنند که درست نیست و باید به این موضوعات واقعی‌تر نگاه کنیم.»

او عقیده دارد که موضوع مدیریت نیروهای مسلح در کار نیست و این مسائل جوسازی «دوستانی» است که همه چیز را در انحصار خودشان می‌خواهند.

پیش از این «حمیده زرآبادی»، نماینده مجلس شورای اسلامی و از امضا کنندگان طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی به دیجیاتو گفته بود که وزارت ارتباطات تا کنون عملکرد مناسبی در خصوص صیانت از داده‌های کاربران و جلوگیری از حملات سایبری نداشته است و یکی از دلایل تهیه چنین طرحی در مجلس، همین موضوع بوده است.

سردار جلالی در پاسخ به این پرسش دیجیاتو که او شخصاً عملکرد وزارت ارتباطات در زمینه جلوگیری از حملات سایبری و همچنین صیانت از داده‌های شخصی کاربران را چطور ارزیابی می‌کند گفت:

«وزارت ارتباطات برقرار کننده زیرساخت مرز سایبری است و کنترل‌کننده، وزارت اطلاعات است. در مرز، چندین ماموریت وجود دارد: امنیتی، دفاعی، کنترل جاسوسی و برقراری زیرساخت. برای مثال در مزر هوایی فرودگاه مهرآباد یا امام خمینی، وزارت راه است که آنجا را مدیریت می‌کند ولی وزارت راه همه‌ی مسئولیت‌ها را برعهده ندارد. در مرز سایبری هم هر دستگاهی وظیفه خودش را دارد و بخش دفاع هم وظیفه مرزبانی دفاعی در فضای سایبر را دارد که باید تعریف و دنبال شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Ahmad
    Ahmad | ۱۵ آبان ۱۳۹۷

    همین بشر زمان زلزله بم گفته بود دیوار یه خونه خراب نشده بوده چون عکس احمدی نژاد رو دیوار بوده . همین اواخر هم که گفته بود ابرهامون رو میدزدن . بعد در مواقع بحران باید باید امیدمون‌ به همچین عقل و شعوری باشه

  • itookan
    itookan | ۱۵ آبان ۱۳۹۷

    همیشه اولش یه شایعه است!
    شایعه برای اینکه میزان واکنش‌ها و مخالفت‌ها رو بسنجن!
    و اگر ضمینه مساعد بود به واقعیت تبدیلش کنن!

    • enrix
      enrix | ۱۶ آبان ۱۳۹۷

      تا وقتی..... مث خوک فقط میخورن و میخوابن و منتظرن تا یه نکبتی سرشون بباره بنظرم باید به واقعیت تبدیل بشه تا جونشون در بیاد.....

  • امیر
    امیر | ۱۵ آبان ۱۳۹۷

    یه سوال سردار نباید یکمی قابلیت مانوور داشته باشه ? یکمی همچین?????

  • sorena
    sorena | ۱۵ آبان ۱۳۹۷

    امیرمستکین خدا میدونه از کیا پول میگیری

  • arashdigital
    arashdigital | ۱۵ آبان ۱۳۹۷

    فیلترینگ تلگرام هم دقیقاً با همین انکار ها و تکذیبه ها، سرانجام به وقوع پیوست. دیگه مردم عادت کردن به این اصرار و انکارها. ابتدا یک خبر منتشر میشه و سپس تکذیب ولی آخر سر همانی که بر خلاف خواست عموم مردم هست تصویب میشود. مصداق بارزش فیلترینگ تلگرام بود. جالب اینکه همین امروز وزیر ارتباطات هم در مصاحبه با خبرنگاران به نوعی این خبر و احتمال وقوعش را تایید کرد، بی آنکه سعی کند به عنوان نماینده دولت با آن مخالفت نماید. امیدوارم که مردم ایران بخصوص خبرنگاران و نخبه گان عرصه فناوری اطلاعات، نسبت به این خبر، واکنش نشان دهند و مانع از تصویب آن در مجلس شوند. لطفاً نسبت به این موضوع مهم بی تفاوت نباشید

    • Schumacher
      Schumacher | ۱۵ آبان ۱۳۹۷

      باید رید دهن همشون مثل روباه هستن صد رحمت روباه

مطالب پیشنهادی