ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرفون‌ بی سیم شیائومی با پشتیبانی از بلوتوث 5.0 معرفی شد

طراحی ایرفون‌ها در سال‌های گذشته از لحاظ اندازه، نوع صدای خروجی و همچنین راحتی دچار تغییرات قابل توجهی شده است. همچنین اخیرا شاهد گذار تدریجی هدفون‌ها به سمت حذف شدن سیم بودیم که از بلوتوث ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

طراحی ایرفون‌ها در سال‌های گذشته از لحاظ اندازه، نوع صدای خروجی و همچنین راحتی دچار تغییرات قابل توجهی شده است. همچنین اخیرا شاهد گذار تدریجی هدفون‌ها به سمت حذف شدن سیم بودیم که از بلوتوث استفاده می‌کردند.

حتی در میان ایرفون‌های بی سیم، تغییر تدریجی دیگری به سمت TWS یا هدفون‌های بی سیم واقعی را دیدیم که کمی متفاوت با هدفون‌های بی‌سیم است. در یک توضیح مختصر، هدفون‌های بی‌سیم با یک سیم دو گوشی سمت چپ و راست را به هم متصل می‌کند. این در حالیست که در هدفون‌های بی سیم واقعی حتی خبری از آن یک سیم هم نخواهد بود.

حالا شیائومی هم اولین ایرفون‌های بی سیم واقعی خود را تحت عنوان عنوان AirDots TWS نسخه‌ی جوانان عرضه کرده است.

بدون شک این دستگاه از ایرپاد اپل الهاماتی گرفته، اما با اینکه از لحاظ نام و عنوان ایردات شباهت زیادی با ایرپاد اپل دارد، اما از لحاظ ظاهری تفاوت‌های قابل توجهی را می‌توان شاهد بود. طراحی ایردات را می‌توان شبیه به ایرباد‌های بی سیم «می بلوتوث» دانست که اخیرا عرضه شده بودند.

می ایردات همچنین از لحاظ قیمت تفاوت چشمگیری با ایرپاد‌های اپل دارد و تنها ۲۸ دلار قیمت گذاری شده‌ است (ایرپاد اپل ۱۵۹ دلار است). البته هنوز نمی‌توان از لحاظ کیفیت ایرپاد و ایردات را با هم مقایسه کرد، اما به نظر می‌رسد که می‌توانیم از هدفون چینی انتظار طراحی چشمگیر و باکیفیتی را داشته باشیم.

ایردات شیائومی نسخه‌ی جوانان از بلوتوث نسخه‌ی 5.0 بهره می‌برد که تا حد زیادی نسبت به نسخه‌ی 4.2 ارتباطات شفاف تری را برقرار می‌نماید و مقاومت بهتری نسبت به سیگنال‌های اضافی دارد. این هدفون تنها ۴.۲ گرم وزن دارد. شیائومی ادعا کرده که این دستگاه می‌تواند تا ۴ ساعت استفاده‌ی پیوسته شارژدهی داشته باشد.

اگر یکی از جفت ایردات‌ها را از جعبه‌ی شارژر بیرون بیاورید، به صورت خودکار روشن می‌شود و با آخرین جفت خود اتصال را برقرار می‌کند. این هدفون‌ها به محض قرار گرفتن در جعبه‌ی شارژر خاموش می‌شوند. همچنین در اطراف ایردات چند پنل لمسی تعبیه شده که می‌توانید با استفاده از آن‌ها نسبت به متوقف کردن موسیقی، پاسخ دادن یا رد کردن تماس اقدام نمایید.

شیائومی همچنان از دستیار صوتی شیائو استفاده کرده که به این معناست که در هنگام استفاده از ایردات‌ها باید به برخی صحبت‌های چینی گوش کنید. این دستیار صوتی هوشمند با هدف کمک به کاربران چینی زبان برای ارسال پیامک یا انجام تماس‌ها از طریق دستورات صوتی تعبیه شده است. ایردات‌های شیائومی از ۲۰ آبان در چین با قیمت ۲۸ دلار به بازار عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • M.Gh
    M.Gh | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

    امروز میخوام برم بخرمش?

  • samyarrderakhshan
    samyarrderakhshan | ۷ آذر ۱۳۹۷

    این عالیه
    از شیائومی سیتی خریدم

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۱۶ آبان ۱۳۹۷

    میخوامش

مطالب پیشنهادی