ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بازیساز ۱۲ ساله پس از به‌باد رفتن زحمات یکساله‌اش معروف شد

کافی نتی در مالزی به طور ناخواسته یک بازی کامپیوتری ساخته شده توسط پسری ۱۲ ساله را -به این دلیل که فکر می‌کرد یک ویروس است- حذف کرد. هرچند پس از مشخص شدن ماجرا، «محمد ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

کافی نتی در مالزی به طور ناخواسته یک بازی کامپیوتری ساخته شده توسط پسری ۱۲ ساله را -به این دلیل که فکر می‌کرد یک ویروس است- حذف کرد. هرچند پس از مشخص شدن ماجرا، «محمد ثاقف» توسط وزیر کشور مالزی مورد تمجید قرار گرفت.

محمد از آنجا که توان مالی برای خرید کامپیوتر را نداشت، برای ساخت بازی به کافی نتی در مالزی می‌رفت و مشغول ساخت بازی ویدیویی خود می‌شد. این بازی به خاطر ایجاد فایل‌هایی نامشخص، باعث شد اعضای کافی نت فکر کنند یک ویروس به کامپیوتر آن‌ها نفوذ کرده و به همین دلیل نسبت به حذف آن اقدام نمودند. او تصمیم داشت تا با فروش این بازی با قیمت ۱۸ پنی، به مادر فقیرش کمک کند. وزیر ورزش و جوانان مالزی در توییتی به تمجید از پشتکار تحسین برانگیز محمد پرداخت.

«سید صَدیق» وزیر ۲۵ ساله‌ی کشور مالزی کمی بعد در توییت دیگری اعلام کرد که ملاقاتی با «جوان‌ترین بازیساز» مالزی داشته است.

محمد شهریور ماه امسال در پستی که در گروه فیسبوکی PC Gaming Community قرار داده بود اعلام کرد در حال ساخت یک بازی اول شخص است که در آن باید زامبی‌هایی که به شما حمله می‌کنند را بکشید. او همچنین اضافه کرد قصد دارد این بازی را به فروش برساند.

اما پس از گذشت یک ماه، این بازیساز جوان در پستی دیگر اعلام کرد که بازی ساخته شده‌ی او حذف شده. هرچند اعضای کافی نت به محض اطلاع از موضوع فایل‌های حذف شده را به محمد بازگرداندند.

محمد در پست فیسبوکی خود اعلام کرد که او نزدیک به یک سال برای این بازی وقت گذاشته است. وی همچنین از اعضای گروه خواسته بود تا لپتاپی کمتر از ۶۵ پوند را به او معرفی کنند.

بسیاری از کاربران فضای مجازی با اعلام حمایت خود از محمد، او را تحسین کردند و به حمایت از او پرداختند. یکی از توییت‌ها بیش از ۱۰،۰۰۰ بار ریتوییت شده است.

در نتیجه‌ی این حمایت‌ها، یکی از پیشوایان مذهبی کشور مالزی برای «محمد» یک کامپیوتر شخصی خریداری کرد.

تولید بازی‌های کامپیوتری در کشور مالزی در حال توسعه است و این کشور به زودی مسابقات مهم DOTA 2 Major را میزبانی خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان مالزی «سید صَدیق» در توییتی نوشت:

این صنعت تا سال ۲۰۲۱ به ارزشی حدود ۴.۵ میلیارد دلار خواهد رسید. من دوست دارم مالزی را به عنوان رهبر Asean معرفی کنم.

لازم به ذکر است که Asean به معنی اتحادیه‌ی ملت‌های جنوب شرقی آسیا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • هادی
    هادی | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    کاش که از این اتفاق ها هم تو ایران بیفته‌‌‌
    البته درصورتی که مدیران بغیر از پول به استعدادها هم فکر کنند
    یعنی واقعا میشهههههههههه‍هه!

  • Mohy
    Mohy | ۱۶ آبان ۱۳۹۷

    تو ایران هم هستند ازین افراد نابغه که فقیر هستن
    کاش قدرشونو بدونیم

مطالب پیشنهادی