ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین فول فریم لایکا Q-P با قیمت گزاف 4995 دلار معرفی شد

شرکت لایکا چند وقتی است که به عرضه نسخه های بروز شده از دوربین های قبلی خود با پسوند P روی آورده و در تازه ترین مورد، دوربین به اصطلاح خیابانی و فول فریم Q ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

شرکت لایکا چند وقتی است که به عرضه نسخه های بروز شده از دوربین های قبلی خود با پسوند P روی آورده و در تازه ترین مورد، دوربین به اصطلاح خیابانی و فول فریم Q را مورد بازنگری قرار داده و از «لایکا Q-P» رونمایی کرده است.

محصول جدید با حذف امضای قرمز رنگ و معروف لایکا، تأکید زیادی بر پنهان کاری داشته و سراسر آن با لایه مشکی مات مشبک پوشانده شده است. در واقع لایکا Q-P با طراحی جدید هنگام عکاسی خیابانی، توجه سوژه ها را به خود جلب نخواهد کرد. البته بعضی از تغییرات نیز در طراحی دوربین مذکور کاربردی هستند و به عنوان مثال دکمه های شاتر و پاور آن حس بهتری را هنگام عکاسی منتقل می کنند.

لایکا Q-P به سنسور 24 مگاپیکسلی با لنز 28 میلیمتری مجهز شده است

لایکا Q-P از نظر مشخصات فنی تفاوتی با لایکا Q ندارد و از همان سنسور 24 مگاپیکسلی فول فریم با لنز 28 میلیمتری Summilux (گشودگی دهانه f/1.7) بهره می برد. محصول مورد بحث همچنین به منظره یاب دیجیتالی 3.7 مگاپیکسلی با نمایشگر 3 اینچی مجهز شده و از امکانات ارتباطی مانند NFC و وای‌فای برخوردار خواهد بود. اما مهمترین تغییر در دوربین جدید، حذف قابلیت فیلمبرداری 4K بوده و محصول لوکس لایکا نهایتاً می تواند ویدیوهای 1080p با نرخ 60 فریم در ثانیه را ضبط کند.

لایکا Q-P

گفتنی است چالش اصلی برای موفقیت لایکا Q-P در بازار، قیمت گزاف 4995 دلاری آن است که برای نسخه به روزرسانی شده از دوربین 3 سال پیش لایکا با لنز ثابت چندان توجیه پذیر نیست. با چنین مبلغی می توان دوربین های کامپکت با کیفیتی از فوجی فیلم یا هسل بلد خریداری کرد که تصاویر بهتری نیز ارائه خواهند داد.

هرچند هستند افرادی که دیدن لوگوی لایکا روی محصول برایشان کافی است و حاضرند چنین مبالغی را برایش بپردازند؛ البته نباید فراموش کرد که Q-P محصول ارزشمندی است و با سنسور فول فریم و طراحی جدید مسلماً مشتریان زیادی را به سوی خود جلب خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی