ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی ورژن اسپرت از هیوندای النترا 2019؛ تلاش کره ای ها برای جذب جوانان

در شهریور ماه گذشته بود که هیوندای از نسخه فیس لیفت از نسل فعلی هیوندای النترا رونمایی کرد. این نسخه که اکنون در بازارهای مختلف به فروش می رسد، از چهره کاملا متفاوتی برخوردار بوده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

در شهریور ماه گذشته بود که هیوندای از نسخه فیس لیفت از نسل فعلی هیوندای النترا رونمایی کرد. این نسخه که اکنون در بازارهای مختلف به فروش می رسد، از چهره کاملا متفاوتی برخوردار بوده و بیشتر به نسل جدید شباهت دارد تا مدلی فیس لیفت.

هیوندای النترا

هیوندای النترا همانند دیگر اعضای خانواده خود و محصولات دیگر شرکت ها، در چند نسخه موجود است. سریع ترین و مجهزترین نسخه این خودرو با پسوند اسپرت شناخته می شود.

علی رغم گذشت چند ماه از زمان معرفی هیوندای النترای فیس لیفت، هنوز خبری از نسخه اسپرت آن نیست. برخی پیش بینی می کنند که این مدل در اواخر ماه نوامبر در نمایشگاه خودروی لس آنجلس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

bfa0b276-2019-hyundai-avante-sport-2

با توجه به رونمایی از آوانته اسپرت جدید در سرزمین مادری لازم نیست که علاقه مندان به النترا اسپرت چند هفته دیگر برای اطلاع از مشخصات آن منتظر بمانند. از آنجایی که النترا در کره جنوبی با نام آوانته شناخته می شود، می توان نتیجه گرفت که آوانته اسپرت در واقع همان النترا اسپرت مخصوص بازار داخلی است.

ae264d64-2019-hyundai-avante-sport-3

در مقایسه با نسخه استاندارد، آوانته یا هیوندای النترای اسپرت از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو بهره می برد. این موتور در کیا فورته GT نیز به کار گرفته شده و 201 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور دارد. وظیفه انتقال قدرت را هم یک گیربکس شش سرعته دستی استاندارد یا نمونه هفت سرعته دو کلاچه خودکار آپشنال عهده دار است.

bbf71ad4-2019-hyundai-avante-sport-5

هیوندای آوانته اسپرت در محور عقب به سیستم تعلیق چند اتصالی (مولتی لینک) مجهز شده، همچنین ترمزهای آن در مقایسه با دیگر نسخه ها بزرگ تر و قوی تر هستند.

2d740945-2019-hyundai-avante-sport-8

از لحاظ ظاهری، این نسخه از آوانته یا همان النترا تفاوت هایی را با دیگر نسخه های پایین رده تر دارد. جلو پنجره لانه زنبوری، رینگ های آلیاژی 18 اینچی، رکاب های جانبی بزرگ تر، اسپویلر موجود بر روی صندوق عقب و اگزوزهای دوگانه از جمله این تفاوت ها به شمار می روند.

c2609dad-2019-hyundai-avante-sport-1

در داخل کابین، استفاده از روکش ها یا دوخت قرمز رنگ، فرمان D شکل، پدال های تعویض دنده از پشت فرمان (برای نسخه مجهز به گیربکس دو کلاچه)، نشان دهنده های اسپرت، تزئیناتی مشابه با فیبرکربن و پدال های آلومینیومی برخی از ویژگی های آوانته/النترای اسپرت 2019 هستند.

071b7da7-2019-hyundai-avante-sport-1

درباره آمار و ارقام مربوط به شتاب و سرعت این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده، اما می دانیم که با گیربکس دو کلاچه در هر صد کیلومتر 8.3 لیتر سوخت مصرف می شود.

b5740950-2019-hyundai-avante-sport-7

انتظار می رود هیوندای النترا اسپرت 2019 در نسخه دستی با قیمت 22400 دلار و در نسخه دو کلاچه خودکار با 23500 دلار فروخته شود. ارقامی که با احتساب قیمت ریالی به راحتی از 300 میلیون تومان فراتر می رود و اگر قرار به محاسبه عوارض گمرکی 100 درصدی باشد، با قیمتی بیش از 600 میلیون تومان برای یک سدان اکونومی طرف خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ghasem shikhy
    Ghasem shikhy | ۱۸ آبان ۱۳۹۷

    به خاطر دخالت دین در سیاست و داشتن دشمن ثابت

    که هر دوتاش مردوده

    باید در سیاست فقط دنبال منافع ملی بود بس

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    چی شد که در عرض چهل سال شدیم بدبخت ترین کشور دنیا
    دیگه پژوهای دوزاریه فسیل قدیمی رو هم نمیتونیم بخریم چه برسه به اینا...
    هیچ چیزی مثل جهل و خرافات نمیتونه یه ملت عقب مونده نگه داره....

    • Amirali ea
      Amirali ea | ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

      ماشین های هیوندای که در ایران هست برای قبل از تحریم ترامپ است .
      اگر هیوندای جدید بخواهد وارد ایران شود به خاطر این تحریم از راه شرکت رسمی نمی توان ماشین وارد کرد .

مطالب پیشنهادی