ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی توسعه چیپست کایرین 990 را با پشتیبانی از 5G آغاز کرده است

کایرین 980 نخستین چیپست 7 نانومتری در دنیای اندروید بود که هواوی در سری میت 20 خود از آن استفاده کرد. بهره گیری از چیپست مذکور باعث شد محصولات هواوی از جمله سریع ترین گوشی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

کایرین 980 نخستین چیپست 7 نانومتری در دنیای اندروید بود که هواوی در سری میت 20 خود از آن استفاده کرد. بهره گیری از چیپست مذکور باعث شد محصولات هواوی از جمله سریع ترین گوشی های موجود در بازار باشند و شرکت چینی هم برای حفظ برتری خود، بلافاصله توسعه کایرین 990 را آغاز کرده است.

کایرین 990 نسبت به نسل قبل 10 درصد قدرتمندتر خواهد بود

بر اساس گزارش منابع آگاه در زنجیره تأمین، کمپانی هواوی توسعه نسل دوم چیپست های 7 نانومتری خود را با همکاری TSMC، بزرگترین شرکت مستقل تولیدکننده نیمه هادی ها و تأمین کننده چیپست های اپل، شروع کرده و گفته می شود با کمک فناوری های شریک خود، محصولی با 10 درصد قدرت بیشتر و البته 10 درصد مصرف انرژی کمتر تولید خواهد کرد.

علاوه بر بهبود راندمان و همچنین افزایش 20 درصدی تعداد ترانزیستورها، چیپست کایرین 990 به نخستین مودم 5G هواوی با نام Balong 5000 و ساخت HiSilicon مجهز می شود که از LTE Category 21 پشتیبانی کرده و در مناطق تحت پوشش شبکه، اینترنت فوق سریع با سرعت دانلود 1.4 گیگابیت در ثانیه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

کایرین 990

لازم به ذکر است که کایرین 990 شباهت های بسیاری با سلف خود کایرین 980 دارد و احتمالاً از همان هسته های پردازشی 64 بیتی Cortex-A76 بهره خواهد برد. البته برای بهبود عملکرد کایرین 990 نسبت به نسل قبل، شرکت تولیدکننده چیپ HiSilicon به تنهایی 200 میلیون یوآن (معادل 29 میلیارد دلار) در پروژه تحقیق و توسعه چیپست جدید هواوی سرمایه گذاری کرده است.

گفتنی است طبق اطلاعات موجود، احتمالاً کایرین 990 در سه ماهه نخست سال 2019 به صورت رسمی معرفی خواهد شد و تا زمان تولید انبوه آن، هواوی از چیپست قدرتمند کایرین 980 در محصولات خود استفاده خواهد کرد.

کایرین 990 رقیب مستقیم اسنپدراگون 8150 (مجهز به مودم نسل پنجمی X50) خواهد بود و باید منتظر ماند و دید در رقابت بین این دو، کدام یک تجربه کاربری بهتری را در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی