ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک: ریال پشتوانه ارز ملی مجازی است

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک اطلاعات کامل‌تری در خصوص رمز ارز ملی ارائه داده است. به گفته او، این پول مجازی به درخواست بانک مرکزی جهت استفاده از فناوری‌های نوین نظام بانکی طراحی و توسعه داده ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک اطلاعات کامل‌تری در خصوص رمز ارز ملی ارائه داده است. به گفته او، این پول مجازی به درخواست بانک مرکزی جهت استفاده از فناوری‌های نوین نظام بانکی طراحی و توسعه داده شده. «ابوطالب نجفی» هدف از توسعه این زیر ساخت را امکان‌سنجی و ارزیابی قابلیت‌های فناوری بلاکچین و رمزارزها در توسعه‌ی خدمات مالی و پرداخت در نظام بانکی کشور در سطوح بین بانکی و بانکداری خرد اعلام کرده است.

پشتوانه ارز ملی مجازی

نجفی در گفتگو با ایبنا اعلام کرده که رمز ارز ملی فعلا در مرحله آزمایشی است و پس از اخذ تاییده توسط بانک مرکزی به سیستم بانکی کشور راه پیدا خواهد کرد، او اذعان دارد که در فاز اول، این رمز ارز در اختیار بانک‌های تجاری کشور قرار می‌گیرد و همچنین خبر داده که پشتوانه این پول مجازی واحد ریال انتخاب شده است:

«انتخاب ریال بدین معناست که به ازای صدور هر واحد رمزارز ملی، معادل ریالی آن در حساب بانک مرکزی مسدود خواهد شد و بنابراین صدور آن به هیچ وجه منجر به خلق نقدینگی نمی‌شود. از سویی دیگر این رمز ارز در بستر زنجیره بلوک خصوصی صادر می‌شود و برخلاف رمزارزهای جهان‌روا همانند بیت‌کوین، قابلیت استخراج آن (Mining) وجود ندارد.»

نجفی باور دارد که رمزارزها در زمان تحریم می‌توانند جایگزین ارزهای رایج شوند اما تحقق این امر چالش‌هایی را نیز به همراه دارد که بزرگترین آنها به مسائل سیاسی برمی‌گردد، نه اقتصادی:

«در این نوع از مبادلات مالی بین‌المللی و در این حجم از تبادلات، پروتکل‌ها و قوانین سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد که استفاده از رمزارزها جوابگوی آنها نخواهد بود؛ به عنوان مثال در صورت عبور حجم مبادلات از یک میزان مشخص، کل تبادل مشمول فرآیند مدیریت ریسک پولشویی و لزوم شفافیت در زمینه بانکی یا همان KYC می‌شود.»

پشتوانه ارز ملی مجازی

او همچنین تاکید دارد که رمزارزها می‌توانند برای کشورها درآمدزایی ایجاد کنند و اگر قانون‌گذاری و ایجاد زیرساخت حقوقی برای استخراج آنها درست مشخص شود، می‌تواند منبع درآمد مناسبی برای مردم باشد. نجفی آینده روشنی را برای فناوری بلاکچین در صنعت بانکی ایران متصور می‌شود و با تخمین زمانی ده ساله می‌گوید:

«اعتقاد دارم پیاده‌سازی زیرساخت و بکارگیری فراگیر فناوری زنجیره بلوک در زیرساخت صنعت بانکی ایران حداقل به ۱۰ سال زمان نیاز دارد؛ زیرساختی که از آن صحبت می‌کنیم تمامی خدمات بانکی با استفاده از زنجیره بلوک را شامل می‌شود و منظور از آن ارائه یک خدمت خاص بر بستر این فناوری نیست.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • pouya20
    pouya20 | ۲۰ آبان ۱۳۹۷

    خب حالا فرقش با اینکه بریم عابر بانک و پول بزنیم به یه حساب دیگه چیه؟!!؟

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۲۰ آبان ۱۳۹۷

    اقا ما هیچ وقت ادعای سواد و اینا نداشتیم.فقط یکی به من بگه که اصل پیدایش کریپتوها یکی غیر قابل رد گیری بودنشونه دومی غیر متمرکز بونشون که امکان دستکاریو از بین میبره و در انتها سیستم پاداش دهی لگوریتم به ماینرهاست که باعث پویا شدنش میشه. حالا مشوق هایی نظر پوز و پوو را بزاریم کنار که خودمم خیلی سر در نمیارم ازش. حالا اینی که اینا میگن هیچ کدوم از اینارو نداره. خب چطور آینده ای براش متصور هستن؟ جان من یک فرد آگاه توضیح بده

  • herogame
    herogame | ۲۰ آبان ۱۳۹۷

    ریال و فعلا جَک بزنید نیفته! نمیخواد ریال و پشتوانه چیزی کنید

  • محمدرسول
    محمدرسول | ۱۹ آبان ۱۳۹۷

    همونجور که پیام رسان ملی و موتو جستجو ملی به زباله تبدیل شدن. گوگل مپ ملی و ارز ملی هم عاقبتشون همینه فقط از بغلش چنتا انگل زاده پولدار میشه چهاراتا ساندیس خور هم بخاطر اینا یقه جر میدن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی